2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep

8 Şubat 2021
Markethinkers
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep

E-Ticaret Neden Önemlidir?

İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da faydalanabileceğimiz her türlü ürün ve hizmetin çevrim içi olarak satışa sunulması internet ticaretinin büyük bir parçasıdır.

Çevrim içi ürün ya da hizmet alım satımlarının tarihte tam olarak ne zaman ya da nasıl başladığıyla ilgili birçok farklı hikâye bulunmaktadır. Bu nedenle kesin bir bilgi verebilmek mümkün değildir. Kaynaklar, e-ticaretin başlangıç tarihi olarak internetin halka açık hale getirildiği zamanı, yani 1991 senesini belirtmektedir.

Örneğin, günümüzde dünyanın en büyük e-ticaret şirketi unvanına sahip olan Amazon.com, ABD’de 1994 yılında çevrim içi ürün satmaya başlayan ilk e-ticaret sitelerinden biri olarak bilinmektedir. Zamanla Amazon’u takip eden binlerce işletme bu sektörde adını kalıcı hale getirmiştir. Bunun en büyük örneklerinden biri ise yine Amazon kadar büyük bir hacme sahip olan eBay’dir. 1995 yılında küçük bir açık artırma sitesi olarak faaliyet gösteren eBay, şu anda dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden biri unvanına sahiptir.

JungleScout’un ABD’de yapmış olduğu bir ankete göre Koronavirüs’ün başlangıcından beri tüketicilerin %48’i Amazon’dan daha sık alışveriş yapıyor. Bu durum yalnızca ABD’de değil, dünyanın her yerinde aynı etkiyi göstermiştir.

Türkiye’de Ticaret Bakanı olarak görevini sürdüren Ruhsar Pekcan’ın verdiği bir demeçte, Türkiye’deki e-ticaret hacminin 2020 yılında 2019’a kıyasla %64 oranında arttığı bildirilmiştir.

Dünya çapında yürürlüğe giren karantina süreçleri, insanların evlerinden daha az çıkmasına ve çeşitli toplumsal korkulara neden oldu. E-ticaret sistemleri ile beraber sosyoekonomik çizginin de değişmesiyle insanlar artık alışverişlerini dijital platformlardan yapmaya başladı. Çevrim içi hizmetler, temassız teslimatlar, ödeme yöntemleri ya da ticaret sistemlerinin değişmesi ile adeta yeni bir çağın etkileri görülmeye başlandı.

Kitaplar, temizlik ürünleri, gıda alışverişi, elektronik eşyalar ve oyunlar koronavirüs döneminde en çok satış sağlayan kategoriler olarak belirlenmiştir. Bu istatistikler ve araştırmalar sonucunda işletmeler, hızlı bir şekilde e-ticaret siteleri kurmaya yöneldi.

E-ticaret sitesi sahibi olmak isteyen ve dijital dünyada pazarlamanın eşsiz deneyiminden faydalanmak isteyen birçok kişinin cevabını merak ettiği sorular, “İnsanlar e-ticarete nereden başlamalı?”ya da“E-ticaret yapmak için gerekenler nelerdir?”sorularıdır.

Bu soruların yanıtı için web ve mobil tabanlı e-ticaret yazılım çözümleri sunan IdeaSoft’un etkinlik ve eğitimlerinden yararlanıp markanız için uygun bir e-ticaret paketine sahip olabilirsiniz. E-ticaret altyapı sağlayıcısı olarak Türkiye’de 15 yıldır hizmet veren firmamız, dijital pazarda işini büyütmek isteyen, e-ticaret yapmak ya da şirketini e-ticarete taşımak isteyen birçok kişi ve kuruma profesyonel çözüm hizmetleri vermektedir.

Hazır e-ticaret sitesi hizmetine sahip olmak isteyen ve e-ticaret ile dijital dünyanın bir oyuncusu olmak isteyen herkes IdeaSoft’un tüm profesyonel hizmetlerinden yararlanabilir. Hemen şimdi e-ticarete başlamak istiyorsanız sizlere sunduğumuz ücretsiz deneme fırsatı ile dijital dünyanın perdelerini IdeaSoft ile aralayabilirsiniz.

Hemen E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep

2019 Aralık ayında ortaya çıkan COVID-19 virüs salgını, kısa sürede tüm dünyayı etkisi altına aldı. Büyümeye aynı şekilde devam eden ve çeşitli ülkelerde karantina ya da kısıtlamalara neden olan salgın, insanların birçok alışkanlığının değişmesine neden oldu.

Kalabalık ortamlardan uzak durmak ya da teması azaltmak gibi birçok fiziksel kısıtlama hem bireysel hem de toplumsal birçok kırılmaya yol açtı. Bu kırılmalardan en önemlisi ve pandeminin en büyük sonucu olarak ise e-ticarete olan ilginin artması gösterilebilir.

Yapılan araştırmalara göre, pandemi sürecinde e-ticaret sitesi kurmak için alınan e-ticaret eğitimlerine olan talebin %826 artış gösterdiği belirtilmiştir. E-ticaret eğitimlerinin yanı sıra dijital pazarlamanın bir parçası olan SEO, sosyal medya yönetimi, Google Analytics ya da Google Ads eğitimleri de benzer şekilde artış göstermiştir.

Zamanla geleneksel pazarlama ve alışverişin eski popülerliğini yitirmesi ile insanlar artık e-ticaret sitesi kurmak için çeşitli adımlar atmaya başladı. Eğer siz de “E-ticaret’e başlamalı mıyım?” diye düşünüyorsanız,

E-ticarete başlamanız için 10 sebep:

  • Büyüyen E-ticaret Hacmi

2019 yılına göre Türkiye’nin e-ticaret hacmi %64 artarak yaklaşık 92 milyarlira olmuştur. Pandeminin etkisiyle de artık e-ticaretin alternatif bir yol olmadığını belirten uzmanlar, pazaryeri değişimine büyük bir dikkat çekiyor. Özellikle giyim ve ayakkabı kategorilerinde meydana gelen büyüme, online perakendenin ne denli önemli olduğunu vurgular niteliktedir.

E-ticarette kullanıcı davranışları, sepet miktarı ya da siteye ziyaret oranı gibi yöntemlerle belirlenen bu hacim, dijital pazarların gelişen dünyada ne kadar önemli olduğunu istatistiksel olarak bizlere göstermektedir.

  • Müşterileriniz İçin 7/24 Açık Mağaza Deneyimi

E-ticaret sitesi kurmak, müşterileriniz için 7/24 açık mağaza deneyimi sağlayarak kalıcı müşteriler kazanmanıza da yardımcı olacaktır. E-ticaretin en büyük avantajlarından biri olarak bilinen 7/24 açık mağaza deneyimi, birçok insanın sanal mağazaları tercih etmesinin yaygın bir nedenidir.

Fiziksel olarak var olan mağazaların belirli açılış ve kapanış saatleri bulunmaktadır. Kapanış saatinden sonra müşteriler mağazanızı ziyaret edemez ve satış yapamazsınız.

E-ticaret sitelerinde ise durum tamamen farklıdır. Sahip olduğunuz web sitesi siz uyurken bile para kazandırma imkanına sahiptir. Günün her saati müşterilere sahip olduğunuz hizmetler ve ürünlerle ulaşabildiğiniz için kazancınız da aynı ölçüde artış gösterebilmektedir.

  • Zamandan ve Mekandan Bağımsız Para Kazanın

Eğer bir e-ticaret sitesine sahipseniz zamandan ve mekandan bağımsız olarak istediğiniz her yerde ve istediğiniz her saatte satış operasyonlarını yürütebilirsiniz! Bu durumun en büyük faydası ise zamandan tasarruf etmenizdir.

Bu sayede; firmanız için daha etkili stratejiler belirleyebilir, kendinize daha çok vakit ayırabilir ve daha çok dinlenebilirsiniz. Uzun mesai saatlerinin insanlarda meydana getirdiği olumsuz etkiler e-ticaret deneyimi ile büyük oranda azalmaktadır.

  • Hedef Kitlenizi Genişletin: Lokalden Globale E-İhracat

Sahip olduğunuz web sitesi, yeni pazarlar bulmanızı ve büyük olmayan yatırımlarla küresel ticaret yapmanızı sağlar. E-ticarette küresel pazar imkanları oturduğunuz yerden dünyanın her yerine ürün ve hizmet satışı yapmanızı sağlar. Markanızı ya da firmanızı globale taşımak istiyorsanız yapmanız gereken tek şey doğru adımlarla e-ticaret sitesi kurmak olacaktır.

  • Pandemi Gibi Olağanüstü Durumlarda Bile İşinizi Büyütün

Pandeminin getirmiş olduğu dijital alışkanlıkların uzun bir süre daha aynı şekilde devam edeceği öngörülüyor. Yapılan araştırmalar ve anketler de tüketicilerin e-ticaret davranışlarını koruyacağını belirtiyor.

Pandemi döneminde kapatılan birçok fiziksel mağaza satış faaliyetlerine e-ticaret ile devam etti ve aynı şekilde büyüdü. Siz de e-ticarete başlayarak pandemi gibi olağanüstü durumlarda bile zarara uğramadan işinizi büyütme imkanına sahip olabilirsiniz.

  • Müşterileriniz İçin Konforlu Alışveriş İmkanı

E-ticaret, her ne kadar satıcı için zamandan tasarruf sağlasa da bu durum müşteriler için de aynıdır. Farklı konumlarda bulunan birçok müşteri için markanıza ait e-ticaret sitesi ile satış gerçekleştirebilirsiniz.

Mağazaya gitmek, araç için park yeri bulmak, kalabalık ortamlarda bulunmak ya da kasada sıra beklemek müşteriler için can sıkıcı durumlar olabilir. Bilgisayardan ya da mobil cihazlardan alışveriş yapılabilmesini sağlayan e-ticaret, müşterileriniz için konforlu bir alışveriş imkanı tanımaktadır.

  • Müşterilerinizi ve Hedef Kitlenizi Yakından Tanıma İmkanı

Dijital pazarlama araçlarından olan Google Analytics ya da Google Tag Manager gibi araçlar sayesinde e-ticaret sitenizde kullanıcı davranışlarını gözlemleyip raporlama yapabilirsiniz. Böylece, hedef kitlenize ulaşıp ulaşamadığınızı takip edebilir ve müşteri profillerini analiz edebilirsiniz.

Satışını yaptığınız ürün ya da hizmetin kimler tarafından alındığını bilmek daha iyi stratejiler oluşturup şirketinizin büyümesine doğrudan bir etki sağlayacaktır.

  • Maliyetleri Azaltın

E-ticaret sitesine sahip olmak ya da e-ticaret sitesi kurmak, fiziksel bir mağazaya sahip olmaktan daha az maliyetlidir. Örneğin bir e-ticaret sitesi ile fiziksel olarak faaliyet gösteren bir mağaza için ödeyeceğiniz tüm elektrik faturalarından ya da ihtiyaç maliyetlerinden tasarruf edebilirsiniz. Kiralar, dekorasyon ya da ekipman sağlanması gibi maliyetler e-ticarette bulunmamaktadır.

Ayrıca, IdeaSoft gibi çevrim içi mağaza oluşturmanıza yardımcı olan ve küçük bir bütçe gerektiren hazır çözümler bulunmaktadır. İşletmenizi ve ürünleri belirledikten sonra e-ticaret sistemini demo seçeneğiyle test edebilir ve e-ticaretin sizin için yararlı olup olmadığına karar verebilirsiniz.

  • Dijitalin Gücünden Faydalanarak Müşterilerinizle Sürekli İletişimde Olun

E-ticaret siteniz için dijital dünyanın tüm araçlarından faydalanabilirsiniz. Çeşitli fırsat ürünleri kategorileri, promosyonlar, müşteri teklifleri ya da kuponlarla müşterilerinizi kalıcı hale getirebilir ve iyi bir alışveriş deneyimi yaşamalarına yardımcı olabilirsiniz.

Çevrim içi pazarlama çalışmalarınızı takip uygulamaları ile ölçümleyerek, kampanya ya da promosyonlarınızın ne denli işe yaradığını görmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca, müşteri geri bildirimleri ile sitenizi geliştirebilir ve markanız ya da müşterileriniz için daha doğru adımlar atabilirsiniz.

  • Hızlı ve Kolay Kurulan E-ticaret Paketleri

E-ticarete hemen başlamak ve e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız hızlı ve kolay kurulum sağlayan e-ticaret paketlerini kullanabilirsiniz. Peki, hazır e-ticaret sistemleri neden avantajlı?

IdeaSoft lider e-ticaret platformu olmasıyla standart e-ticaret paketlerinden çok daha fazlasını sizlere sunarak markanıza ve işletmenize değer katıyor. Alan adı, Hosting hizmetleri, güvenlik altyapıları ya da ödeme sistemleri gibi e-ticaretin ana bileşenleri IdeaSoft’un hızlı ve kolay kuruluma sahip e-ticaret paketleri ile profesyonel bir şekilde sağlanmaktadır.

Ayrıca e-ticaret paketleri dahilinde olan dijital pazarlama araçları, e-ticaret sitenizin istatistiklerinin daha kolay raporlanmasında ve strateji geliştirmenizde sizlere büyük destek olacaktır.

E-ticaret sitesi kurmak için teknik destekler, kargo entegrasyonları, site tasarımları ve kolay kullanım gibi hizmetleri beraberinde getiren e-ticaret paketleri IdeaSoft ile bir tık uzağınızda! Hemen şimdi 15 günlük ücretsiz deneme fırsatından yararlanarak e-ticaretin eşsiz dünyasında siz de kendinize bir yer bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan