2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

31 Mart 2019
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı tabanının olması ve tüketicilerin markalara ulaşmak için tercih ettiği mecralardan biri olması nedeniyle Twitter istatistik verilerini incelemek ve analiz etmek önemlidir.

Birçok farklı kaynağın yaptığı araştırmalardan alınan bu veriler sayesinde, Twitter paylaşımlarınızda neler yapmanız ve kullanıcıların davranışlarını daha iyi anlayabilirsiniz.

Öne çıkan Twitter istatistik verileri

2020 yılının sonunda Twitter, aylık aktif kullanıcı sayısını 321 milyon olarak belirtti. Bu aylık aktif kullanıcıların yüzde 79’luk bir bölümünü Amerika dışındaki kullanıcılar oluşturmakta.

18 ile 24 yaş aralığındaki Amerikalı kullanıcıların yüzde 45’lik bir bölümü Twitter’ı kullanırken, genel Twitter kullanıcılarının yüzde 73’lük bir bölümü Instagram’da kullanıyor. Bu durumda da Twitter ve Instagram pazarlama çalışmalarını bir arada götürmek, iki mecra üzerindeki hedef kitleye etkin bir şekilde ulaşma fırsatı doğurmakta.

Türkiye odağında baktığımızda ise 2021 yılında günlük ortalama 7 milyon tweet atılırken, bunların yüzde 59’unun olumsuz, yüzde 41’nin ise olumlu içeriğe sahip olduğu görülüyor.

Sektör odağında trendlere bakıldığında teknoloji ve bilişim sektörü ilk sırada gelirsen sonrasında tekstil ve bankacılık ile sigorta sektörü geliyor. Şehir odaklı baktığımızda İstanbul açık ara en önde gelirken, İstanbul’u Ankara ve İzmir takip ediyor.

Cinsiyet odaklı baktığımızda ise Türkiye genelindeki Twitter kullanıcılarının yüzde 60’ını erkekler, yüzde 40’ını ise kadın kullanıcılar oluşturmakta.

Dünya genelinde baktığımızda ise SimilarWeb’in araştırmasında Twitter’ın dünya genelinde en çok ziyaret edilen 7. site olduğu görülüyor.

Hashtag kullanımlarına bakıldığında ise, hashtag içeren tweetler, hashtag içermeyen tweetlere kıyasla yüzde 1065 daha fazla etkileşim sağlamakta.

Günlük olarak aktif bir şekilde Twitter’ı kullanan kullanıcıların oranı ise yüzde 46. Bu durumda da aylık aktif kullanıcılarının neredeyse yarısının her gün aktif bir şekilde mecrayı kullandıklarını ele alabiliriz.

Twitter üzerinde neler yapabilirsiniz?

Yukarıda ele aldığımız Twitter istatistik verileri doğrultusunda bu mecrada ne tür çalışmalar yapabileceğinizi de kısa bir şekilde ele alalım.

Aktif kullanıcı sayısını ele aldığımızda ve Türkiye’de gün içinde atılan 7 milyon tweeti ele aldığımızda, markanızın sosyal medya stratejilerine Twitter’ı da eklemeniz gerekir.

Twitter’ı iki farklı amaçla kullanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kullanıcıların büyük bir bölümü markalara ulaşmak için bu mecrayı tercih ediyor ve müşteri destek hizmeti için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Takipçilerinize müşteri desteği sağlayarak, onlara yardımcı olarak onların sorunları çözebilirsiniz.

İkinci amacınız ise: sosyal medya pazarlama çalışmaları için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek, etkileşim yaratmak, yeni ürün ve kampanya tanıtımları veya blog yazılarınızın paylaşımlarını yapabilirsiniz. Aktif bir şekilde bu mecra üzerinde çalışmalar yapmanız hem mevcut takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirir hem de yeni kitlelere de ulaşmanızı sağlar.

Twitter istatistik verileri arasında hashtag kullanımlarının da etkileşimlere etki ettiğini ele almıştık. Paylaşımlarınızı yaparken, markanız ve tweetin içeriği ile ilgili hashtagleri kullanmanız ve popüler hashtaglere göre de içerikler hazırlamanız etkileşimlerinizi artırırken, yeni kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Hashtag olmayan paylaşımlar yapmaktan kaçınmanız, etkileşim oranlarınız için önemlidir.

Çok kanallı sosyal medya pazarlama stratejilerine de yatırım yapmanız önemli. Çünkü kullanıcıların büyük bir bölümü birden fazla sosyal ağı aktif olarak kullandığı için tek bir sosyal ağ yerine birden fazla kanal üzerinde bu çalışmaları yapmanız, farklı takipçi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştırırken, erişim oranlarınızın da daha fazla artmasını sağlar.

Twitter üzerinde yapabileceğiniz diğer çalışmaları etkileşimlerinizi artırmak için neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgiyi Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizden öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan