2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

31 Mart 2019
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı tabanının olması ve tüketicilerin markalara ulaşmak için tercih ettiği mecralardan biri olması nedeniyle Twitter istatistik verilerini incelemek ve analiz etmek önemlidir.

Birçok farklı kaynağın yaptığı araştırmalardan alınan bu veriler sayesinde, Twitter paylaşımlarınızda neler yapmanız ve kullanıcıların davranışlarını daha iyi anlayabilirsiniz.

Öne çıkan Twitter istatistik verileri

2020 yılının sonunda Twitter, aylık aktif kullanıcı sayısını 321 milyon olarak belirtti. Bu aylık aktif kullanıcıların yüzde 79’luk bir bölümünü Amerika dışındaki kullanıcılar oluşturmakta.

18 ile 24 yaş aralığındaki Amerikalı kullanıcıların yüzde 45’lik bir bölümü Twitter’ı kullanırken, genel Twitter kullanıcılarının yüzde 73’lük bir bölümü Instagram’da kullanıyor. Bu durumda da Twitter ve Instagram pazarlama çalışmalarını bir arada götürmek, iki mecra üzerindeki hedef kitleye etkin bir şekilde ulaşma fırsatı doğurmakta.

Türkiye odağında baktığımızda ise 2021 yılında günlük ortalama 7 milyon tweet atılırken, bunların yüzde 59’unun olumsuz, yüzde 41’nin ise olumlu içeriğe sahip olduğu görülüyor.

Sektör odağında trendlere bakıldığında teknoloji ve bilişim sektörü ilk sırada gelirsen sonrasında tekstil ve bankacılık ile sigorta sektörü geliyor. Şehir odaklı baktığımızda İstanbul açık ara en önde gelirken, İstanbul’u Ankara ve İzmir takip ediyor.

Cinsiyet odaklı baktığımızda ise Türkiye genelindeki Twitter kullanıcılarının yüzde 60’ını erkekler, yüzde 40’ını ise kadın kullanıcılar oluşturmakta.

Dünya genelinde baktığımızda ise SimilarWeb’in araştırmasında Twitter’ın dünya genelinde en çok ziyaret edilen 7. site olduğu görülüyor.

Hashtag kullanımlarına bakıldığında ise, hashtag içeren tweetler, hashtag içermeyen tweetlere kıyasla yüzde 1065 daha fazla etkileşim sağlamakta.

Günlük olarak aktif bir şekilde Twitter’ı kullanan kullanıcıların oranı ise yüzde 46. Bu durumda da aylık aktif kullanıcılarının neredeyse yarısının her gün aktif bir şekilde mecrayı kullandıklarını ele alabiliriz.

Twitter üzerinde neler yapabilirsiniz?

Yukarıda ele aldığımız Twitter istatistik verileri doğrultusunda bu mecrada ne tür çalışmalar yapabileceğinizi de kısa bir şekilde ele alalım.

Aktif kullanıcı sayısını ele aldığımızda ve Türkiye’de gün içinde atılan 7 milyon tweeti ele aldığımızda, markanızın sosyal medya stratejilerine Twitter’ı da eklemeniz gerekir.

Twitter’ı iki farklı amaçla kullanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kullanıcıların büyük bir bölümü markalara ulaşmak için bu mecrayı tercih ediyor ve müşteri destek hizmeti için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Takipçilerinize müşteri desteği sağlayarak, onlara yardımcı olarak onların sorunları çözebilirsiniz.

İkinci amacınız ise: sosyal medya pazarlama çalışmaları için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek, etkileşim yaratmak, yeni ürün ve kampanya tanıtımları veya blog yazılarınızın paylaşımlarını yapabilirsiniz. Aktif bir şekilde bu mecra üzerinde çalışmalar yapmanız hem mevcut takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirir hem de yeni kitlelere de ulaşmanızı sağlar.

Twitter istatistik verileri arasında hashtag kullanımlarının da etkileşimlere etki ettiğini ele almıştık. Paylaşımlarınızı yaparken, markanız ve tweetin içeriği ile ilgili hashtagleri kullanmanız ve popüler hashtaglere göre de içerikler hazırlamanız etkileşimlerinizi artırırken, yeni kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Hashtag olmayan paylaşımlar yapmaktan kaçınmanız, etkileşim oranlarınız için önemlidir.

Çok kanallı sosyal medya pazarlama stratejilerine de yatırım yapmanız önemli. Çünkü kullanıcıların büyük bir bölümü birden fazla sosyal ağı aktif olarak kullandığı için tek bir sosyal ağ yerine birden fazla kanal üzerinde bu çalışmaları yapmanız, farklı takipçi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştırırken, erişim oranlarınızın da daha fazla artmasını sağlar.

Twitter üzerinde yapabileceğiniz diğer çalışmaları etkileşimlerinizi artırmak için neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgiyi Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizden öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan