2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

31 Mart 2019
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı tabanının olması ve tüketicilerin markalara ulaşmak için tercih ettiği mecralardan biri olması nedeniyle Twitter istatistik verilerini incelemek ve analiz etmek önemlidir.

Birçok farklı kaynağın yaptığı araştırmalardan alınan bu veriler sayesinde, Twitter paylaşımlarınızda neler yapmanız ve kullanıcıların davranışlarını daha iyi anlayabilirsiniz.

Öne çıkan Twitter istatistik verileri

2020 yılının sonunda Twitter, aylık aktif kullanıcı sayısını 321 milyon olarak belirtti. Bu aylık aktif kullanıcıların yüzde 79’luk bir bölümünü Amerika dışındaki kullanıcılar oluşturmakta.

18 ile 24 yaş aralığındaki Amerikalı kullanıcıların yüzde 45’lik bir bölümü Twitter’ı kullanırken, genel Twitter kullanıcılarının yüzde 73’lük bir bölümü Instagram’da kullanıyor. Bu durumda da Twitter ve Instagram pazarlama çalışmalarını bir arada götürmek, iki mecra üzerindeki hedef kitleye etkin bir şekilde ulaşma fırsatı doğurmakta.

Türkiye odağında baktığımızda ise 2021 yılında günlük ortalama 7 milyon tweet atılırken, bunların yüzde 59’unun olumsuz, yüzde 41’nin ise olumlu içeriğe sahip olduğu görülüyor.

Sektör odağında trendlere bakıldığında teknoloji ve bilişim sektörü ilk sırada gelirsen sonrasında tekstil ve bankacılık ile sigorta sektörü geliyor. Şehir odaklı baktığımızda İstanbul açık ara en önde gelirken, İstanbul’u Ankara ve İzmir takip ediyor.

Cinsiyet odaklı baktığımızda ise Türkiye genelindeki Twitter kullanıcılarının yüzde 60’ını erkekler, yüzde 40’ını ise kadın kullanıcılar oluşturmakta.

Dünya genelinde baktığımızda ise SimilarWeb’in araştırmasında Twitter’ın dünya genelinde en çok ziyaret edilen 7. site olduğu görülüyor.

Hashtag kullanımlarına bakıldığında ise, hashtag içeren tweetler, hashtag içermeyen tweetlere kıyasla yüzde 1065 daha fazla etkileşim sağlamakta.

Günlük olarak aktif bir şekilde Twitter’ı kullanan kullanıcıların oranı ise yüzde 46. Bu durumda da aylık aktif kullanıcılarının neredeyse yarısının her gün aktif bir şekilde mecrayı kullandıklarını ele alabiliriz.

Twitter üzerinde neler yapabilirsiniz?

Yukarıda ele aldığımız Twitter istatistik verileri doğrultusunda bu mecrada ne tür çalışmalar yapabileceğinizi de kısa bir şekilde ele alalım.

Aktif kullanıcı sayısını ele aldığımızda ve Türkiye’de gün içinde atılan 7 milyon tweeti ele aldığımızda, markanızın sosyal medya stratejilerine Twitter’ı da eklemeniz gerekir.

Twitter’ı iki farklı amaçla kullanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kullanıcıların büyük bir bölümü markalara ulaşmak için bu mecrayı tercih ediyor ve müşteri destek hizmeti için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Takipçilerinize müşteri desteği sağlayarak, onlara yardımcı olarak onların sorunları çözebilirsiniz.

İkinci amacınız ise: sosyal medya pazarlama çalışmaları için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek, etkileşim yaratmak, yeni ürün ve kampanya tanıtımları veya blog yazılarınızın paylaşımlarını yapabilirsiniz. Aktif bir şekilde bu mecra üzerinde çalışmalar yapmanız hem mevcut takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirir hem de yeni kitlelere de ulaşmanızı sağlar.

Twitter istatistik verileri arasında hashtag kullanımlarının da etkileşimlere etki ettiğini ele almıştık. Paylaşımlarınızı yaparken, markanız ve tweetin içeriği ile ilgili hashtagleri kullanmanız ve popüler hashtaglere göre de içerikler hazırlamanız etkileşimlerinizi artırırken, yeni kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Hashtag olmayan paylaşımlar yapmaktan kaçınmanız, etkileşim oranlarınız için önemlidir.

Çok kanallı sosyal medya pazarlama stratejilerine de yatırım yapmanız önemli. Çünkü kullanıcıların büyük bir bölümü birden fazla sosyal ağı aktif olarak kullandığı için tek bir sosyal ağ yerine birden fazla kanal üzerinde bu çalışmaları yapmanız, farklı takipçi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştırırken, erişim oranlarınızın da daha fazla artmasını sağlar.

Twitter üzerinde yapabileceğiniz diğer çalışmaları etkileşimlerinizi artırmak için neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgiyi Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizden öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin