fbpx

2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

31 Mart 2019
Sinan Oypan

2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı tabanının olması ve tüketicilerin markalara ulaşmak için tercih ettiği mecralardan biri olması nedeniyle Twitter istatistik verilerini incelemek ve analiz etmek önemlidir.

Birçok farklı kaynağın yaptığı araştırmalardan alınan bu veriler sayesinde, Twitter paylaşımlarınızda neler yapmanız ve kullanıcıların davranışlarını daha iyi anlayabilirsiniz.

Öne çıkan Twitter istatistik verileri

2020 yılının sonunda Twitter, aylık aktif kullanıcı sayısını 321 milyon olarak belirtti. Bu aylık aktif kullanıcıların yüzde 79’luk bir bölümünü Amerika dışındaki kullanıcılar oluşturmakta.

18 ile 24 yaş aralığındaki Amerikalı kullanıcıların yüzde 45’lik bir bölümü Twitter’ı kullanırken, genel Twitter kullanıcılarının yüzde 73’lük bir bölümü Instagram’da kullanıyor. Bu durumda da Twitter ve Instagram pazarlama çalışmalarını bir arada götürmek, iki mecra üzerindeki hedef kitleye etkin bir şekilde ulaşma fırsatı doğurmakta.

Türkiye odağında baktığımızda ise 2021 yılında günlük ortalama 7 milyon tweet atılırken, bunların yüzde 59’unun olumsuz, yüzde 41’nin ise olumlu içeriğe sahip olduğu görülüyor.

Sektör odağında trendlere bakıldığında teknoloji ve bilişim sektörü ilk sırada gelirsen sonrasında tekstil ve bankacılık ile sigorta sektörü geliyor. Şehir odaklı baktığımızda İstanbul açık ara en önde gelirken, İstanbul’u Ankara ve İzmir takip ediyor.

Cinsiyet odaklı baktığımızda ise Türkiye genelindeki Twitter kullanıcılarının yüzde 60’ını erkekler, yüzde 40’ını ise kadın kullanıcılar oluşturmakta.

Dünya genelinde baktığımızda ise SimilarWeb’in araştırmasında Twitter’ın dünya genelinde en çok ziyaret edilen 7. site olduğu görülüyor.

Hashtag kullanımlarına bakıldığında ise, hashtag içeren tweetler, hashtag içermeyen tweetlere kıyasla yüzde 1065 daha fazla etkileşim sağlamakta.

Günlük olarak aktif bir şekilde Twitter’ı kullanan kullanıcıların oranı ise yüzde 46. Bu durumda da aylık aktif kullanıcılarının neredeyse yarısının her gün aktif bir şekilde mecrayı kullandıklarını ele alabiliriz.

Twitter üzerinde neler yapabilirsiniz?

Yukarıda ele aldığımız Twitter istatistik verileri doğrultusunda bu mecrada ne tür çalışmalar yapabileceğinizi de kısa bir şekilde ele alalım.

Aktif kullanıcı sayısını ele aldığımızda ve Türkiye’de gün içinde atılan 7 milyon tweeti ele aldığımızda, markanızın sosyal medya stratejilerine Twitter’ı da eklemeniz gerekir.

Twitter’ı iki farklı amaçla kullanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kullanıcıların büyük bir bölümü markalara ulaşmak için bu mecrayı tercih ediyor ve müşteri destek hizmeti için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Takipçilerinize müşteri desteği sağlayarak, onlara yardımcı olarak onların sorunları çözebilirsiniz.

İkinci amacınız ise: sosyal medya pazarlama çalışmaları için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek, etkileşim yaratmak, yeni ürün ve kampanya tanıtımları veya blog yazılarınızın paylaşımlarını yapabilirsiniz. Aktif bir şekilde bu mecra üzerinde çalışmalar yapmanız hem mevcut takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirir hem de yeni kitlelere de ulaşmanızı sağlar.

Twitter istatistik verileri arasında hashtag kullanımlarının da etkileşimlere etki ettiğini ele almıştık. Paylaşımlarınızı yaparken, markanız ve tweetin içeriği ile ilgili hashtagleri kullanmanız ve popüler hashtaglere göre de içerikler hazırlamanız etkileşimlerinizi artırırken, yeni kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Hashtag olmayan paylaşımlar yapmaktan kaçınmanız, etkileşim oranlarınız için önemlidir.

Çok kanallı sosyal medya pazarlama stratejilerine de yatırım yapmanız önemli. Çünkü kullanıcıların büyük bir bölümü birden fazla sosyal ağı aktif olarak kullandığı için tek bir sosyal ağ yerine birden fazla kanal üzerinde bu çalışmaları yapmanız, farklı takipçi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştırırken, erişim oranlarınızın da daha fazla artmasını sağlar.

Twitter üzerinde yapabileceğiniz diğer çalışmaları etkileşimlerinizi artırmak için neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgiyi Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizden öğrenebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan