2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?

11 Ocak 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?

Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve teknolojik gelişmeler nedeniyle devamlı olarak değiştiği için, e-ticaret firması olarak bu yenilikleri takip etmeniz faydalı olacaktır.

Web tasarımda belli başlı öğeler ve tasarım unsurları sabit kalsa da görsel unsurlar ve bu görsel unsurların nasıl kullanıldığı değişebiliyor. Bu rehberimizde de 2019’da dikkat etmeniz gereken web tasarım trendlerini ele alacağız.

Flat Design devam edecek

Web tasarım trendlerinde birkaç yıldır devam eden unsurlardan biri olan Flat Design, 2019’da da devam edecek. Sadelik ve kullanılabilirliği öne çıkarması nedeniyle, kullanıcı deneyimini artırması bu tasarım trendinin devamlılığını sağlıyor. 2019’da da web site tasarımı yapmak isteyenlerin, Flat Design ögelerine yer vermeleri ve tasarımlarını bu şekilde yapmaları doğru bir yaklaşım olacak.

Animasyonlu Fotoğraflar (GIF)

GIF kullanımı, internet üzerinde birçok farklı platformda yaygınlaşmaya başladı. Statik fotoğraflar yerine, ürünlerin animasyonlu hallerinin sergilenmesi için kullanılan GIF formatı, web site tasarımlarında da 2018’de kullanılmaya başlanmıştı ve 2019’da da bu trendin devam edeceğini söyleyebiliriz. Görsellik olarak web siteye dinamizm katmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için GIF kullanımını tercih edebilirsiniz. Özellikle ürün fotoğrafları yerine gif kullanımı yapmanız, ürünlerin daha dikkat çekici olmasını sağlayacaktır.

Kalın ve düz fontlar

Web tasarım trendlerinde kalın ve düz, tırnaksız yazı fontlarının da öne çıktığını görüyoruz. Okunması kolay olduğu gibi, mobil cihazlarda da iyi bir kullanıcı deneyimi sunması nedeniyle düz ve kalın yazı fontları da site tasarımlarında sıklıkla karşımıza çıkmaya başladı. Web sitenizde kullandığınız başlıklarda düz ve kalın fontlara yönelerek, kullanıcıların metinleri daha rahat okumalarını sağlayabilirsiniz.

Daha fazla beyaz ve boş alan

Flat Design’ın öne çıkan özelliklerinden biri de sade ve boş alanların kullanılmasıdır. Bu nedenle de web site üzerindeki boş ve beyaz alanların daha fazla kullanılması önemli bir unsurudur. Bu noktada da site tasarımınızı yaparken, öğeleri iç içe ve sıkışık bir şekilde kullanmak yerine, öğeler arasında boşluk bırakarak, anlaşılabilirliği artırma üzerinde yoğunlaşabilirsiniz. Beyaz alanların oranını artırmanız ve boş alanlar bırakmanız, kullanıcıların aynı anda daha az öğeye odaklanmasını sağlarken, geri dönüşümleri de artırmaya yardım eder.

Organik şekillerin kullanılması

Site üzerindeki illüstrasyon ve görsel çalışmalarında organik ve 2 boyutlu şekillerin kullanımı da yaygınlaşmaya başlıyor. Algılanması kolay olduğu gibi 2 boyutlu olmaları nedeniyle de kullanıcı deneyimini artırıyorlar. Kare, daire, üçgen gibi organik şekiller fotoğraflarla süslendiğinde hem tasarımsal olarak dikkat çekilik katıyor hem de site görünümüne bir derinlik katıyor. Bu da görsel olarak algıyı artırdığı için, fotoğraftaki nesne ya da ürüne olan dikkatin artmasını sağlıyor. 2019’daki web site tasarım trendlerinde bu uygulamaları da sıklıkla görüyor olacağız.

Video kullanımları

2019’da daha fazla göreceğimiz uygulamalardan biri de web site üzerinde video kullanımları olacak. Video içeriklere olan ilginin artmasıyla beraber, web site üzerinde video kullanımları da yaygınlaşmaya başlıyor. Ürün ya da genel olarak marka tanıtım videolarının web tasarımlara entegre edilmesi ya da slider kullanımlarında videoları öne çıkartmak, 2019’da sıkça göreceğimiz uygulamalar arasında yer alacak.

Monokrom (2 temel renkli) tasarımlar

Tasarımları sadeleştirme konusunda renk seçimlerinde de monokrom (2 temel renkli) yaklaşımlara yönelinecek. Bu uygulamada, siyah beyaz gibi iki temel renk üzerinde site tasarımları yapılmaka. Renkler arasındaki zıtlık sayesinde bir sadelik yakalandığı gibi, renklerdeki zıtlık içeriklerin de daha rahat anlaşılmasını sağlamakta. 2019’da web tasarım trendlerinde bu yaklaşımla da sıklıkla karşılacağız.

2019'da kendi e-ticaret sitenizi kurmak; ancak tasarım konusunda çok bilginiz yoksa İdeaSoft e-ticaret paketlerini kullanarak, hazır tasarımlarımızı kullanabilir ve hem kendi işinizin sahini olabilir hem de güncel ve trendleri yakalayan bir tasarıma sahip olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-ticaret, pek çok noktada geleneksel ticaretten ayrılır. İki iş modeli arasındaki en önemli farklardan biri, mekâna olan bağlılıktan ileri gelir. Yani geleneksel ticaret; mağaza ya da market gibi fiziksel alanlarda yapılırken...
15 Mart 2022
Markethinkers
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın