fbpx

2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?

11 Ocak 2019
Sinan Oypan

Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve teknolojik gelişmeler nedeniyle devamlı olarak değiştiği için, e-ticaret firması olarak bu yenilikleri takip etmeniz faydalı olacaktır.

Web tasarımda belli başlı öğeler ve tasarım unsurları sabit kalsa da görsel unsurlar ve bu görsel unsurların nasıl kullanıldığı değişebiliyor. Bu rehberimizde de 2019’da dikkat etmeniz gereken web tasarım trendlerini ele alacağız.

Flat Design devam edecek

Web tasarım trendlerinde birkaç yıldır devam eden unsurlardan biri olan Flat Design, 2019’da da devam edecek. Sadelik ve kullanılabilirliği öne çıkarması nedeniyle, kullanıcı deneyimini artırması bu tasarım trendinin devamlılığını sağlıyor. 2019’da da web site tasarımı yapmak isteyenlerin, Flat Design ögelerine yer vermeleri ve tasarımlarını bu şekilde yapmaları doğru bir yaklaşım olacak.

Animasyonlu Fotoğraflar (GIF)

GIF kullanımı, internet üzerinde birçok farklı platformda yaygınlaşmaya başladı. Statik fotoğraflar yerine, ürünlerin animasyonlu hallerinin sergilenmesi için kullanılan GIF formatı, web site tasarımlarında da 2018’de kullanılmaya başlanmıştı ve 2019’da da bu trendin devam edeceğini söyleyebiliriz. Görsellik olarak web siteye dinamizm katmak ve kullanıcıların ilgisini çekmek için GIF kullanımını tercih edebilirsiniz. Özellikle ürün fotoğrafları yerine gif kullanımı yapmanız, ürünlerin daha dikkat çekici olmasını sağlayacaktır.

Kalın ve düz fontlar

Web tasarım trendlerinde kalın ve düz, tırnaksız yazı fontlarının da öne çıktığını görüyoruz. Okunması kolay olduğu gibi, mobil cihazlarda da iyi bir kullanıcı deneyimi sunması nedeniyle düz ve kalın yazı fontları da site tasarımlarında sıklıkla karşımıza çıkmaya başladı. Web sitenizde kullandığınız başlıklarda düz ve kalın fontlara yönelerek, kullanıcıların metinleri daha rahat okumalarını sağlayabilirsiniz.

Daha fazla beyaz ve boş alan

Flat Design’ın öne çıkan özelliklerinden biri de sade ve boş alanların kullanılmasıdır. Bu nedenle de web site üzerindeki boş ve beyaz alanların daha fazla kullanılması önemli bir unsurudur. Bu noktada da site tasarımınızı yaparken, öğeleri iç içe ve sıkışık bir şekilde kullanmak yerine, öğeler arasında boşluk bırakarak, anlaşılabilirliği artırma üzerinde yoğunlaşabilirsiniz. Beyaz alanların oranını artırmanız ve boş alanlar bırakmanız, kullanıcıların aynı anda daha az öğeye odaklanmasını sağlarken, geri dönüşümleri de artırmaya yardım eder.

Organik şekillerin kullanılması

Site üzerindeki illüstrasyon ve görsel çalışmalarında organik ve 2 boyutlu şekillerin kullanımı da yaygınlaşmaya başlıyor. Algılanması kolay olduğu gibi 2 boyutlu olmaları nedeniyle de kullanıcı deneyimini artırıyorlar. Kare, daire, üçgen gibi organik şekiller fotoğraflarla süslendiğinde hem tasarımsal olarak dikkat çekilik katıyor hem de site görünümüne bir derinlik katıyor. Bu da görsel olarak algıyı artırdığı için, fotoğraftaki nesne ya da ürüne olan dikkatin artmasını sağlıyor. 2019’daki web site tasarım trendlerinde bu uygulamaları da sıklıkla görüyor olacağız.

Video kullanımları

2019’da daha fazla göreceğimiz uygulamalardan biri de web site üzerinde video kullanımları olacak. Video içeriklere olan ilginin artmasıyla beraber, web site üzerinde video kullanımları da yaygınlaşmaya başlıyor. Ürün ya da genel olarak marka tanıtım videolarının web tasarımlara entegre edilmesi ya da slider kullanımlarında videoları öne çıkartmak, 2019’da sıkça göreceğimiz uygulamalar arasında yer alacak.

Monokrom (2 temel renkli) tasarımlar

Tasarımları sadeleştirme konusunda renk seçimlerinde de monokrom (2 temel renkli) yaklaşımlara yönelinecek. Bu uygulamada, siyah beyaz gibi iki temel renk üzerinde site tasarımları yapılmaka. Renkler arasındaki zıtlık sayesinde bir sadelik yakalandığı gibi, renklerdeki zıtlık içeriklerin de daha rahat anlaşılmasını sağlamakta. 2019’da web tasarım trendlerinde bu yaklaşımla da sıklıkla karşılacağız.

2019'da kendi e-ticaret sitenizi kurmak; ancak tasarım konusunda çok bilginiz yoksa İdeaSoft e-ticaret paketlerini kullanarak, hazır tasarımlarımızı kullanabilir ve hem kendi işinizin sahini olabilir hem de güncel ve trendleri yakalayan bir tasarıma sahip olabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan