
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı tabanının olması ve tüketicilerin markalara ulaşmak için tercih ettiği mecralardan biri olması nedeniyle Twitter istatistik verilerini incelemek ve analiz etmek önemlidir.
Birçok farklı kaynağın yaptığı araştırmalardan alınan bu veriler sayesinde, Twitter paylaşımlarınızda neler yapmanız ve kullanıcıların davranışlarını daha iyi anlayabilirsiniz.
Öne çıkan Twitter istatistik verileri
2018 yılının sonunda Twitter, aylık aktif kullanıcı sayısını 321 milyon olarak belirtti. Bu aylık aktif kullanıcıların yüzde 79’luk bir bölümünü Amerika dışındaki kullanıcılar oluşturmakta.
18 ile 24 yaş aralığındaki Amerikalı kullanıcıların yüzde 45’lik bir bölümü Twitter’ı kullanırken, genel Twitter kullanıcılarının yüzde 73’lük bir bölümü Instagram’da kullanıyor. Bu durumda da Twitter ve Instagram pazarlama çalışmalarını bir arada götürmek, iki mecra üzerindeki hedef kitleye etkin bir şekilde ulaşma fırsatı doğurmakta.
Türkiye odağında baktığımızda ise 2018 yılında günlük ortalama 7 milyon tweet atılırken, bunların yüzde 59’unun olumsuz, yüzde 41’nin ise olumlu içeriğe sahip olduğu görülüyor.
Sektör odağında trendlere bakıldığında teknoloji ve bilişim sektörü ilk sırada gelirsen sonrasında tekstil ve bankacılık ile sigorta sektörü geliyor. Şehir odaklı baktığımızda İstanbul açık ara en önde gelirken, İstanbul’u Ankara ve İzmir takip ediyor.
Cinsiyet odaklı baktığımızda ise Türkiye genelindeki Twitter kullanıcılarının yüzde 60’ını erkekler, yüzde 40’ını ise kadın kullanıcılar oluşturmakta.
Dünya genelinde baktığımızda ise SimilarWeb’in araştırmasında Twitter’ın dünya genelinde en çok ziyaret edilen 7. site olduğu görülüyor.
Hashtag kullanımlarına bakıldığında ise, hashtag içeren tweetler, hashtag içermeyen tweetlere kıyasla yüzde 1065 daha fazla etkileşim sağlamakta.
Günlük olarak aktif bir şekilde Twitter’ı kullanan kullanıcıların oranı ise yüzde 46. Bu durumda da aylık aktif kullanıcılarının neredeyse yarısının her gün aktif bir şekilde mecrayı kullandıklarını ele alabiliriz.
Twitter üzerinde neler yapabilirsiniz?
Yukarıda ele aldığımız Twitter istatistik verileri doğrultusunda bu mecrada ne tür çalışmalar yapabileceğinizi de kısa bir şekilde ele alalım.
Aktif kullanıcı sayısını ele aldığımızda ve Türkiye’de gün içinde atılan 7 milyon tweeti ele aldığımızda, markanızın sosyal medya stratejilerine Twitter’ı da eklemeniz gerekir.
Twitter’ı iki farklı amaçla kullanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kullanıcıların büyük bir bölümü markalara ulaşmak için bu mecrayı tercih ediyor ve müşteri destek hizmeti için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Takipçilerinize müşteri desteği sağlayarak, onlara yardımcı olarak onların sorunları çözebilirsiniz.
İkinci amacınız ise: sosyal medya pazarlama çalışmaları için bu mecrayı kullanabilirsiniz. Web sitenize trafik çekmek, etkileşim yaratmak, yeni ürün ve kampanya tanıtımları veya blog yazılarınızın paylaşımlarını yapabilirsiniz. Aktif bir şekilde bu mecra üzerinde çalışmalar yapmanız hem mevcut takipçilerinizle olan iletişiminizi güçlendirir hem de yeni kitlelere de ulaşmanızı sağlar.
Twitter istatistik verileri arasında hashtag kullanımlarının da etkileşimlere etki ettiğini ele almıştık. Paylaşımlarınızı yaparken, markanız ve tweetin içeriği ile ilgili hashtagleri kullanmanız ve popüler hashtaglere göre de içerikler hazırlamanız etkileşimlerinizi artırırken, yeni kullanıcılara da ulaşmanıza yardımcı olur. Hashtag olmayan paylaşımlar yapmaktan kaçınmanız, etkileşim oranlarınız için önemlidir.
Çok kanallı sosyal medya pazarlama stratejilerine de yatırım yapmanız önemli. Çünkü kullanıcıların büyük bir bölümü birden fazla sosyal ağı aktif olarak kullandığı için tek bir sosyal ağ yerine birden fazla kanal üzerinde bu çalışmaları yapmanız, farklı takipçi kitlelerine ulaşmanızı kolaylaştırırken, erişim oranlarınızın da daha fazla artmasını sağlar.
Twitter üzerinde yapabileceğiniz diğer çalışmaları etkileşimlerinizi artırmak için neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgiyi “Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?” isimli rehberimizden öğrenebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler