2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?

3 Ocak 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?

2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını görüyoruz. Müşteri ilişkilerinin iyi bir şekilde yönetilmesi, müşteri memnuniyetini ve sadık müşteri kitlelerinin yaratılmasını sağladığı için, bu çalışmalar e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Peki, 2019’da e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gereken müşteri ilişkileri trendleri neler olacak?

Yapay zeka ve chat robotlarının yükselişi

2018’de üstünde durduğumuz konulardan biri de yapay zekanın müşteri ilişkilerindeki yeriydi ve 2019’da da artık bu çalışmaları e-ticaret firmaları arasında daha sık görmeye başlayacağız.

Otomasyon ve chat robotlarının gelişmesiyle beraber temel müşteri destek işlemleri sağlanabiliyor. Otomatik olarak gönderilen karşılama ya da jenerik mesajlarının yanı sıra müşterilerin sorularındaki anahtar kelimeleri analiz ederek, onlara ileri seviyede destek sağlayabilecek chat robotu sistemleri de bulunuyor.

E-ticaret firmaları gelen talebi karşılamak ve müşteri destek maliyetlerini düşürerek, müşterilerine daha hızlı yanıt verebilmek için 2019’da bu sistemlere olan yatırımlarını artırmaya başlayacaklar.

Dijital ve geleneksel müşteri ilişkilerinin entegrasyonu

Geçtiğimiz yıllarda da yapılan ve 2019’da da sıkça karşılacağımız müşteri ilişkileri yönetimi çalışmaları arasında dijital ve geleneksel müşteri destek sistemlerinin entegrasyonu bulunuyor. Tüketiciler artık sadece telefon ya da e-posta gibi gelenekselleşen yöntemlerle müşterilerle iletişim kurmuyor ve diğer dijital yöntemlerden de yararlanıyor.

Canlı destek sistemleri ve sosyal mecralar özellile müşteri desteği konusunda önemli bir rol oynuyor ve tüketiciler markaların bu sistemleri de müşteri desteği olarak sunmalarını bekliyor.

Facebook’un düşüşü ve Instagram’ın yükselişi

2019’daki müşteri ilişkileri yönetiminde, Facebook’un düşüşe geçmesi ve Instagram’ın da yükselişe geçmesi bekleniyor. Facebook’un popülerliğinin düşmesi ve kullanıcıların daha çok Instagram’a yönelmesinin bundaki etkisi oldukça büyük. Instagram üzerinden markalarla iletişime geçmek ve onları takip etmek kullanıcıların daha çok tercih ettiği bir durum olduğu için, müşteri ilişkileri söz konusu olduğunda da kullanıcıların markalara ulaşmak için Instagram’ı daha çok tercih etmesine neden oluyor.

2019’da müşteri ilişkilerinizi güçlendirmek ve onlara daha iyi bir şekilde hizmet vermek için Instagram’ı da kullanmanız ve burada nasıl bir şekilde müşterilerinizle iletişime geçerken nasıl bir dil ve strateji izleyeceğinizi belirlemeniz gerekiyor.

Doğrudan video görüşme ya da anında mesajlaşma

Müşteri ilişkilerini bir boyut öteye taşımak isteyen firmalar 2019’da doğrudan video görüşmelerine de yatırım yapmaya başlayacaklar. Bu sistem, bir insanla yüz yüze konuşma hissiyatını verdiği için müşteri desteğinin daha etkili olmasını sağlayacak yöntemlerden biri. Yüz yüze görüşmeler müşteri desteğinden alınacak geri dönüşümün daha olumlu olmasını sağlar.

Canlı video görüşmelerinin yanı sıra canlı destek sistemleriyle anında mesajlaşmalar yapmak da müşteri desteğinde daha hızlı ve etkili geri dönüşümlerin alınmasını sağlar. E-ticaret sitenize canlı destek sistemini entegre etmeniz, müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlarken, alışveriş sırasında desteğe ihtiyaç duyan kişilerden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize de yardımcı olur.

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli ve Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları isimli rehberlerimizi okuyarak bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirisiniz.

Video ve yazılı içeriklerle destek sağlamak

Müşteri destek masraflarını azaltmak ve müşterilerin kendi başlarına bu destek bilgileri almalarını sağlamak için video veya yazılı içeriklerle müşteri desteği sağlamak da 2019’da popüler olacak uygulamalardan biri.

Sıkça sorulan sorularla ilgili video içerikler hazırlayarak, hem sosyal mecralar için video paylaşımı hazırlayabilir hem de tüketicilere ihtiyaç duydukları desteği sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine yazılı içerikler de müşterilerinizin daha hızlı bir şekilde akıllarındaki sorulara yanıt bulmasını sağlayacağı için önemlidir. Bu nedenle de sitenizde SSS bölümünde ve ilgili sayfalarda bu video ve yazılı SSS içeriklerini hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir...
4 Şubat 2022
Markethinkers
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Multidisipliner Ne Demek? Multidisipliner Yaklaşım Nedir?
Teknolojinin, ticaretin, iletişimin, kültürel faaliyetlerin iç içe geçtiği bir dönemde yaşıyoruz. Bu denli geniş kapsamlara sahip, uzmanı olmanın büyük zaman ve emek gerektiren kavramların yoğun bir etkileşim içine girmesi,...
8 Şubat 2022
Markethinkers
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın