2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?

3 Ocak 2019
Sinan Oypan

2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını görüyoruz. Müşteri ilişkilerinin iyi bir şekilde yönetilmesi, müşteri memnuniyetini ve sadık müşteri kitlelerinin yaratılmasını sağladığı için, bu çalışmalar e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Peki, 2019’da e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gereken müşteri ilişkileri trendleri neler olacak?

Yapay zeka ve chat robotlarının yükselişi

2018’de üstünde durduğumuz konulardan biri de yapay zekanın müşteri ilişkilerindeki yeriydi ve 2019’da da artık bu çalışmaları e-ticaret firmaları arasında daha sık görmeye başlayacağız.

Otomasyon ve chat robotlarının gelişmesiyle beraber temel müşteri destek işlemleri sağlanabiliyor. Otomatik olarak gönderilen karşılama ya da jenerik mesajlarının yanı sıra müşterilerin sorularındaki anahtar kelimeleri analiz ederek, onlara ileri seviyede destek sağlayabilecek chat robotu sistemleri de bulunuyor.

E-ticaret firmaları gelen talebi karşılamak ve müşteri destek maliyetlerini düşürerek, müşterilerine daha hızlı yanıt verebilmek için 2019’da bu sistemlere olan yatırımlarını artırmaya başlayacaklar.

Dijital ve geleneksel müşteri ilişkilerinin entegrasyonu

Geçtiğimiz yıllarda da yapılan ve 2019’da da sıkça karşılacağımız müşteri ilişkileri yönetimi çalışmaları arasında dijital ve geleneksel müşteri destek sistemlerinin entegrasyonu bulunuyor. Tüketiciler artık sadece telefon ya da e-posta gibi gelenekselleşen yöntemlerle müşterilerle iletişim kurmuyor ve diğer dijital yöntemlerden de yararlanıyor.

Canlı destek sistemleri ve sosyal mecralar özellile müşteri desteği konusunda önemli bir rol oynuyor ve tüketiciler markaların bu sistemleri de müşteri desteği olarak sunmalarını bekliyor.

Facebook’un düşüşü ve Instagram’ın yükselişi

2019’daki müşteri ilişkileri yönetiminde, Facebook’un düşüşe geçmesi ve Instagram’ın da yükselişe geçmesi bekleniyor. Facebook’un popülerliğinin düşmesi ve kullanıcıların daha çok Instagram’a yönelmesinin bundaki etkisi oldukça büyük. Instagram üzerinden markalarla iletişime geçmek ve onları takip etmek kullanıcıların daha çok tercih ettiği bir durum olduğu için, müşteri ilişkileri söz konusu olduğunda da kullanıcıların markalara ulaşmak için Instagram’ı daha çok tercih etmesine neden oluyor.

2019’da müşteri ilişkilerinizi güçlendirmek ve onlara daha iyi bir şekilde hizmet vermek için Instagram’ı da kullanmanız ve burada nasıl bir şekilde müşterilerinizle iletişime geçerken nasıl bir dil ve strateji izleyeceğinizi belirlemeniz gerekiyor.

Doğrudan video görüşme ya da anında mesajlaşma

Müşteri ilişkilerini bir boyut öteye taşımak isteyen firmalar 2019’da doğrudan video görüşmelerine de yatırım yapmaya başlayacaklar. Bu sistem, bir insanla yüz yüze konuşma hissiyatını verdiği için müşteri desteğinin daha etkili olmasını sağlayacak yöntemlerden biri. Yüz yüze görüşmeler müşteri desteğinden alınacak geri dönüşümün daha olumlu olmasını sağlar.

Canlı video görüşmelerinin yanı sıra canlı destek sistemleriyle anında mesajlaşmalar yapmak da müşteri desteğinde daha hızlı ve etkili geri dönüşümlerin alınmasını sağlar. E-ticaret sitenize canlı destek sistemini entegre etmeniz, müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlarken, alışveriş sırasında desteğe ihtiyaç duyan kişilerden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize de yardımcı olur.

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli ve Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları isimli rehberlerimizi okuyarak bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirisiniz.

Video ve yazılı içeriklerle destek sağlamak

Müşteri destek masraflarını azaltmak ve müşterilerin kendi başlarına bu destek bilgileri almalarını sağlamak için video veya yazılı içeriklerle müşteri desteği sağlamak da 2019’da popüler olacak uygulamalardan biri.

Sıkça sorulan sorularla ilgili video içerikler hazırlayarak, hem sosyal mecralar için video paylaşımı hazırlayabilir hem de tüketicilere ihtiyaç duydukları desteği sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine yazılı içerikler de müşterilerinizin daha hızlı bir şekilde akıllarındaki sorulara yanıt bulmasını sağlayacağı için önemlidir. Bu nedenle de sitenizde SSS bölümünde ve ilgili sayfalarda bu video ve yazılı SSS içeriklerini hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
Gökçe Beyazaslan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan