2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?

3 Ocak 2019
Sinan Oypan

2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını görüyoruz. Müşteri ilişkilerinin iyi bir şekilde yönetilmesi, müşteri memnuniyetini ve sadık müşteri kitlelerinin yaratılmasını sağladığı için, bu çalışmalar e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Peki, 2019’da e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gereken müşteri ilişkileri trendleri neler olacak?

Yapay zeka ve chat robotlarının yükselişi

2018’de üstünde durduğumuz konulardan biri de yapay zekanın müşteri ilişkilerindeki yeriydi ve 2019’da da artık bu çalışmaları e-ticaret firmaları arasında daha sık görmeye başlayacağız.

Otomasyon ve chat robotlarının gelişmesiyle beraber temel müşteri destek işlemleri sağlanabiliyor. Otomatik olarak gönderilen karşılama ya da jenerik mesajlarının yanı sıra müşterilerin sorularındaki anahtar kelimeleri analiz ederek, onlara ileri seviyede destek sağlayabilecek chat robotu sistemleri de bulunuyor.

E-ticaret firmaları gelen talebi karşılamak ve müşteri destek maliyetlerini düşürerek, müşterilerine daha hızlı yanıt verebilmek için 2019’da bu sistemlere olan yatırımlarını artırmaya başlayacaklar.

Dijital ve geleneksel müşteri ilişkilerinin entegrasyonu

Geçtiğimiz yıllarda da yapılan ve 2019’da da sıkça karşılacağımız müşteri ilişkileri yönetimi çalışmaları arasında dijital ve geleneksel müşteri destek sistemlerinin entegrasyonu bulunuyor. Tüketiciler artık sadece telefon ya da e-posta gibi gelenekselleşen yöntemlerle müşterilerle iletişim kurmuyor ve diğer dijital yöntemlerden de yararlanıyor.

Canlı destek sistemleri ve sosyal mecralar özellile müşteri desteği konusunda önemli bir rol oynuyor ve tüketiciler markaların bu sistemleri de müşteri desteği olarak sunmalarını bekliyor.

Facebook’un düşüşü ve Instagram’ın yükselişi

2019’daki müşteri ilişkileri yönetiminde, Facebook’un düşüşe geçmesi ve Instagram’ın da yükselişe geçmesi bekleniyor. Facebook’un popülerliğinin düşmesi ve kullanıcıların daha çok Instagram’a yönelmesinin bundaki etkisi oldukça büyük. Instagram üzerinden markalarla iletişime geçmek ve onları takip etmek kullanıcıların daha çok tercih ettiği bir durum olduğu için, müşteri ilişkileri söz konusu olduğunda da kullanıcıların markalara ulaşmak için Instagram’ı daha çok tercih etmesine neden oluyor.

2019’da müşteri ilişkilerinizi güçlendirmek ve onlara daha iyi bir şekilde hizmet vermek için Instagram’ı da kullanmanız ve burada nasıl bir şekilde müşterilerinizle iletişime geçerken nasıl bir dil ve strateji izleyeceğinizi belirlemeniz gerekiyor.

Doğrudan video görüşme ya da anında mesajlaşma

Müşteri ilişkilerini bir boyut öteye taşımak isteyen firmalar 2019’da doğrudan video görüşmelerine de yatırım yapmaya başlayacaklar. Bu sistem, bir insanla yüz yüze konuşma hissiyatını verdiği için müşteri desteğinin daha etkili olmasını sağlayacak yöntemlerden biri. Yüz yüze görüşmeler müşteri desteğinden alınacak geri dönüşümün daha olumlu olmasını sağlar.

Canlı video görüşmelerinin yanı sıra canlı destek sistemleriyle anında mesajlaşmalar yapmak da müşteri desteğinde daha hızlı ve etkili geri dönüşümlerin alınmasını sağlar. E-ticaret sitenize canlı destek sistemini entegre etmeniz, müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlarken, alışveriş sırasında desteğe ihtiyaç duyan kişilerden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize de yardımcı olur.

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli ve Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları isimli rehberlerimizi okuyarak bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirisiniz.

Video ve yazılı içeriklerle destek sağlamak

Müşteri destek masraflarını azaltmak ve müşterilerin kendi başlarına bu destek bilgileri almalarını sağlamak için video veya yazılı içeriklerle müşteri desteği sağlamak da 2019’da popüler olacak uygulamalardan biri.

Sıkça sorulan sorularla ilgili video içerikler hazırlayarak, hem sosyal mecralar için video paylaşımı hazırlayabilir hem de tüketicilere ihtiyaç duydukları desteği sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra yine yazılı içerikler de müşterilerinizin daha hızlı bir şekilde akıllarındaki sorulara yanıt bulmasını sağlayacağı için önemlidir. Bu nedenle de sitenizde SSS bölümünde ve ilgili sayfalarda bu video ve yazılı SSS içeriklerini hazırlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan