2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

23 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin artması ve tüketicilerin internetten alışveriş konusunda daha da bilinçlenmesi nedeniyle, kendini öne çıkartan ve tüketicilerin taleplerini en iyi şekilde karşılayan e-ticaret şirketleri 2019’da da başarılı olmaya devam edecek.

2019’un internetten alışveriş trendlerine baktığımızda özellikle tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan ve onların değişen alışkanlıklarına uyum sağlayan uygulamaların öne çıktığını görüyoruz. Bu nedenle de e-ticaret firmalarının bu değişimlere ayak uydurması ve e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeleri gerekecek.

Akıllı ev cihazları e-ticarette rol almaya başlayacak

Akıllı ev cihaz kullanımlarının yavaş yavaş artmasıyla beraber, tüketicilerin bu cihazlar üzerinden yaptıkları sorgular da artmaya ve değişiklik göstermeye başlayacak. Özellikle hızlı tüketilen ve sık siparişi verilen ürünlerde tüketiciler, bu cihazlar üzerinden siparişlerini vermeye ya da ürün araması yapmaya başlayacaklar. Bu noktada da e-ticaret sitelerinin arama motorlarına olan yaklaşımları biraz daha değişecek. Sesli arama sorguları gibi bu cihazların çalışma prensibiyle uyumlu olan SEO çalışmalarının önemi 2019’da biraz daha artmaya başlayacak.

Sesli arama sorgularının SEO’daki yeri artacak

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi akıllı ev cihazlarının kullanımıyla beraber sesli arama sorgularında da belli bir artış olacak. Bu noktada da arama motoru uyumluluğunda sesli arama sorgularının da önemli bir yeri olacak. E-ticaret sitenizdeki içeriklerin ve kullandığınız anahtar kelimelerin bu sesli arama sorgularına yatkın ve uyumlu olması, alacağınız organik trafiği de artırmanıza yardımcı olacak. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing çalışmalarına olan ilgi devam edecek

2019 yılında internetten alışveriş siteleri yine Influencer Marketing çalışmalarına yatırım yapmaya devam edecekler. 2018’in e-ticaret trendlerinde de olduğu gibi bu pazarlama kanalı, yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda, firmaların tercih ettiği bir yöntem olacak. Ancak 2018’deki akımın aksine, 2019’da firmalar daha hedefli ve ilgili hedef kitlelere ulaşmak için çok büyük hesaplar yerine daha küçük ve niş bir kitleye hitap eden Influencer hesaplarla çalışmayı tercih edecek. Bunun nedeni de yapılan pazarlama çalışmalarının daha doğru ve ilgili bir kitleye ulaştırılması olacak. Influencer Marketing ile ilgili daha fazla bilgi almak ve ne tür çalışmalar yapılabileceğiniz öğrenmek için aşağıdaki rehberlerimiz inceleyebilirsiniz.

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Mobil cihazlarda daha fazla ödeme yapılacak

Son birkaç yıldır, tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerine yaptığı ziyaretlerin arttığını gözlemliyorduk; ancak yine de son satın alma sürecini tüketicileri masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarından yapıyorlardı. Fakat 2019’un internetten alışveriş trendlerine baktığımızda, kullanıcıların artık mobil cihazlardan daha fazla satın alma işlemi yapacağını da görebiliyoruz. Bunun nedeni ise artık birçok e-ticaret sitesinin mobil kullanıcı ve ödeme deneyimini geliştirerek, işlemleri kolay bir hale getirmesi diyebiliriz.

Mobil kullanım deneyimini gelişmesiyle beraber mobildeki trafikle beraber mobil ödemeler de artış gösterecek. Eğer e-ticaret siteniz mobil cihazlara uyumlu değilse ya da mobil tasarımınızı daha iyi hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Üretici firmalar da B2C satışlara başlayacak

Üretici firmalar genellikle B2C satışlarına girmeden sadece ilgili firmalara satış yapmayı tercih ediyorlardı; ancak 2019’da bu durum değişiklik gösterecek. B2B odaklı firmalar, kendi e-ticaret platformları üzerinden doğrudan tüketicilere ulaşmayı deneyecekler. Bu da dropshipping yapan ya da kendi ürünü bulunmayan ve toptan ürün alıp satan e-ticaret sitelerini zora sokabilir. Burada üretici firmaların fiyat rekabetiyle öne çıkabileceklerini unutmamak gerekiyor.

Fiziki ve online mecralarda satışların birleşimi

İnternetten alışveriş halen daha tüketicilerin her zaman başvurduğu yöntemlerden biri değil; bu durum özellikle Türkiye’de önemli bir konu. Bu nedenle de fiziki mağazası olan firmalar, internetten alışveriş söz konusu olduğunda 2019 yılında daha avantajlı olabilecek. Çünkü tüketicilere fiziki mağazalarında ürünleri deneme ve inceleme şansının verilebiliyor olması bu firmaların online alışverişlerde sadık kitleler yaratmalarını da sağlayacak. Ürün ve hizmetlerinden memnun kalmaları durumunda, tüketiciler bu markalara daha fazla güvenecekleri için tekrar eden alışverişlerini bu firmalardan yapmayı tercih edecekler.

Kişiselleştirme daha da önemli olacak

2019 e-ticaret trendleri yine önceki yıllarda da bahsettiğimiz başka bir konuyu gündeme getiriyor. İnternetten alışverişlerde kişiselleştirme önümüzdeki yıl da popüler konulardan biri olacak.

İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar, daha önce alışveriş yapmış olduklar e-ticaret sitelerinin, kendilerine daha kişisel ve özel ürün ve kampanya önerisi sunmalarını bekleyecekler. Gelişen teknoloji ve e-ticaret sitelerinin CRM sistemleri, kullanıcılara daha özel öneriler sunmaya olanak tanıdığı için bu çözüme yönelmek 2019’da faydalı bir yaklaşım olacak.

Bunun yanı sıra tüketiciler de artık kişiselleştirmenin farkında oldukları için, e-ticaret sitelerinin kendilerine bu tür çözüm ve öneriler sunmalarını beklemekteler. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirler.

2019 yılında e-ticaret trendlerini sitenizde uygulamak, kendi işinizi yapmak ya da fiziki mağazanızı internete taşımak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümü bularak hemen e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Markethinkers
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın