2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

23 Aralık 2018
Sinan Oypan

İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin artması ve tüketicilerin internetten alışveriş konusunda daha da bilinçlenmesi nedeniyle, kendini öne çıkartan ve tüketicilerin taleplerini en iyi şekilde karşılayan e-ticaret şirketleri 2019’da da başarılı olmaya devam edecek.

2019’un internetten alışveriş trendlerine baktığımızda özellikle tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan ve onların değişen alışkanlıklarına uyum sağlayan uygulamaların öne çıktığını görüyoruz. Bu nedenle de e-ticaret firmalarının bu değişimlere ayak uydurması ve e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeleri gerekecek.

Akıllı ev cihazları e-ticarette rol almaya başlayacak

Akıllı ev cihaz kullanımlarının yavaş yavaş artmasıyla beraber, tüketicilerin bu cihazlar üzerinden yaptıkları sorgular da artmaya ve değişiklik göstermeye başlayacak. Özellikle hızlı tüketilen ve sık siparişi verilen ürünlerde tüketiciler, bu cihazlar üzerinden siparişlerini vermeye ya da ürün araması yapmaya başlayacaklar. Bu noktada da e-ticaret sitelerinin arama motorlarına olan yaklaşımları biraz daha değişecek. Sesli arama sorguları gibi bu cihazların çalışma prensibiyle uyumlu olan SEO çalışmalarının önemi 2019’da biraz daha artmaya başlayacak.

Sesli arama sorgularının SEO’daki yeri artacak

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi akıllı ev cihazlarının kullanımıyla beraber sesli arama sorgularında da belli bir artış olacak. Bu noktada da arama motoru uyumluluğunda sesli arama sorgularının da önemli bir yeri olacak. E-ticaret sitenizdeki içeriklerin ve kullandığınız anahtar kelimelerin bu sesli arama sorgularına yatkın ve uyumlu olması, alacağınız organik trafiği de artırmanıza yardımcı olacak. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing çalışmalarına olan ilgi devam edecek

2019 yılında internetten alışveriş siteleri yine Influencer Marketing çalışmalarına yatırım yapmaya devam edecekler. 2018’in e-ticaret trendlerinde de olduğu gibi bu pazarlama kanalı, yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda, firmaların tercih ettiği bir yöntem olacak. Ancak 2018’deki akımın aksine, 2019’da firmalar daha hedefli ve ilgili hedef kitlelere ulaşmak için çok büyük hesaplar yerine daha küçük ve niş bir kitleye hitap eden Influencer hesaplarla çalışmayı tercih edecek. Bunun nedeni de yapılan pazarlama çalışmalarının daha doğru ve ilgili bir kitleye ulaştırılması olacak. Influencer Marketing ile ilgili daha fazla bilgi almak ve ne tür çalışmalar yapılabileceğiniz öğrenmek için aşağıdaki rehberlerimiz inceleyebilirsiniz.

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Mobil cihazlarda daha fazla ödeme yapılacak

Son birkaç yıldır, tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerine yaptığı ziyaretlerin arttığını gözlemliyorduk; ancak yine de son satın alma sürecini tüketicileri masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarından yapıyorlardı. Fakat 2019’un internetten alışveriş trendlerine baktığımızda, kullanıcıların artık mobil cihazlardan daha fazla satın alma işlemi yapacağını da görebiliyoruz. Bunun nedeni ise artık birçok e-ticaret sitesinin mobil kullanıcı ve ödeme deneyimini geliştirerek, işlemleri kolay bir hale getirmesi diyebiliriz.

Mobil kullanım deneyimini gelişmesiyle beraber mobildeki trafikle beraber mobil ödemeler de artış gösterecek. Eğer e-ticaret siteniz mobil cihazlara uyumlu değilse ya da mobil tasarımınızı daha iyi hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Üretici firmalar da B2C satışlara başlayacak

Üretici firmalar genellikle B2C satışlarına girmeden sadece ilgili firmalara satış yapmayı tercih ediyorlardı; ancak 2019’da bu durum değişiklik gösterecek. B2B odaklı firmalar, kendi e-ticaret platformları üzerinden doğrudan tüketicilere ulaşmayı deneyecekler. Bu da dropshipping yapan ya da kendi ürünü bulunmayan ve toptan ürün alıp satan e-ticaret sitelerini zora sokabilir. Burada üretici firmaların fiyat rekabetiyle öne çıkabileceklerini unutmamak gerekiyor.

Fiziki ve online mecralarda satışların birleşimi

İnternetten alışveriş halen daha tüketicilerin her zaman başvurduğu yöntemlerden biri değil; bu durum özellikle Türkiye’de önemli bir konu. Bu nedenle de fiziki mağazası olan firmalar, internetten alışveriş söz konusu olduğunda 2019 yılında daha avantajlı olabilecek. Çünkü tüketicilere fiziki mağazalarında ürünleri deneme ve inceleme şansının verilebiliyor olması bu firmaların online alışverişlerde sadık kitleler yaratmalarını da sağlayacak. Ürün ve hizmetlerinden memnun kalmaları durumunda, tüketiciler bu markalara daha fazla güvenecekleri için tekrar eden alışverişlerini bu firmalardan yapmayı tercih edecekler.

Kişiselleştirme daha da önemli olacak

2019 e-ticaret trendleri yine önceki yıllarda da bahsettiğimiz başka bir konuyu gündeme getiriyor. İnternetten alışverişlerde kişiselleştirme önümüzdeki yıl da popüler konulardan biri olacak.

İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar, daha önce alışveriş yapmış olduklar e-ticaret sitelerinin, kendilerine daha kişisel ve özel ürün ve kampanya önerisi sunmalarını bekleyecekler. Gelişen teknoloji ve e-ticaret sitelerinin CRM sistemleri, kullanıcılara daha özel öneriler sunmaya olanak tanıdığı için bu çözüme yönelmek 2019’da faydalı bir yaklaşım olacak.

Bunun yanı sıra tüketiciler de artık kişiselleştirmenin farkında oldukları için, e-ticaret sitelerinin kendilerine bu tür çözüm ve öneriler sunmalarını beklemekteler. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirler.

2019 yılında e-ticaret trendlerini sitenizde uygulamak, kendi işinizi yapmak ya da fiziki mağazanızı internete taşımak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümü bularak hemen e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan