2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

23 Aralık 2018
Sinan Oypan

İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin artması ve tüketicilerin internetten alışveriş konusunda daha da bilinçlenmesi nedeniyle, kendini öne çıkartan ve tüketicilerin taleplerini en iyi şekilde karşılayan e-ticaret şirketleri 2019’da da başarılı olmaya devam edecek.

2019’un internetten alışveriş trendlerine baktığımızda özellikle tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan ve onların değişen alışkanlıklarına uyum sağlayan uygulamaların öne çıktığını görüyoruz. Bu nedenle de e-ticaret firmalarının bu değişimlere ayak uydurması ve e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeleri gerekecek.

Akıllı ev cihazları e-ticarette rol almaya başlayacak

Akıllı ev cihaz kullanımlarının yavaş yavaş artmasıyla beraber, tüketicilerin bu cihazlar üzerinden yaptıkları sorgular da artmaya ve değişiklik göstermeye başlayacak. Özellikle hızlı tüketilen ve sık siparişi verilen ürünlerde tüketiciler, bu cihazlar üzerinden siparişlerini vermeye ya da ürün araması yapmaya başlayacaklar. Bu noktada da e-ticaret sitelerinin arama motorlarına olan yaklaşımları biraz daha değişecek. Sesli arama sorguları gibi bu cihazların çalışma prensibiyle uyumlu olan SEO çalışmalarının önemi 2019’da biraz daha artmaya başlayacak.

Sesli arama sorgularının SEO’daki yeri artacak

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi akıllı ev cihazlarının kullanımıyla beraber sesli arama sorgularında da belli bir artış olacak. Bu noktada da arama motoru uyumluluğunda sesli arama sorgularının da önemli bir yeri olacak. E-ticaret sitenizdeki içeriklerin ve kullandığınız anahtar kelimelerin bu sesli arama sorgularına yatkın ve uyumlu olması, alacağınız organik trafiği de artırmanıza yardımcı olacak. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing çalışmalarına olan ilgi devam edecek

2019 yılında internetten alışveriş siteleri yine Influencer Marketing çalışmalarına yatırım yapmaya devam edecekler. 2018’in e-ticaret trendlerinde de olduğu gibi bu pazarlama kanalı, yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda, firmaların tercih ettiği bir yöntem olacak. Ancak 2018’deki akımın aksine, 2019’da firmalar daha hedefli ve ilgili hedef kitlelere ulaşmak için çok büyük hesaplar yerine daha küçük ve niş bir kitleye hitap eden Influencer hesaplarla çalışmayı tercih edecek. Bunun nedeni de yapılan pazarlama çalışmalarının daha doğru ve ilgili bir kitleye ulaştırılması olacak. Influencer Marketing ile ilgili daha fazla bilgi almak ve ne tür çalışmalar yapılabileceğiniz öğrenmek için aşağıdaki rehberlerimiz inceleyebilirsiniz.

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Mobil cihazlarda daha fazla ödeme yapılacak

Son birkaç yıldır, tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerine yaptığı ziyaretlerin arttığını gözlemliyorduk; ancak yine de son satın alma sürecini tüketicileri masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarından yapıyorlardı. Fakat 2019’un internetten alışveriş trendlerine baktığımızda, kullanıcıların artık mobil cihazlardan daha fazla satın alma işlemi yapacağını da görebiliyoruz. Bunun nedeni ise artık birçok e-ticaret sitesinin mobil kullanıcı ve ödeme deneyimini geliştirerek, işlemleri kolay bir hale getirmesi diyebiliriz.

Mobil kullanım deneyimini gelişmesiyle beraber mobildeki trafikle beraber mobil ödemeler de artış gösterecek. Eğer e-ticaret siteniz mobil cihazlara uyumlu değilse ya da mobil tasarımınızı daha iyi hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Üretici firmalar da B2C satışlara başlayacak

Üretici firmalar genellikle B2C satışlarına girmeden sadece ilgili firmalara satış yapmayı tercih ediyorlardı; ancak 2019’da bu durum değişiklik gösterecek. B2B odaklı firmalar, kendi e-ticaret platformları üzerinden doğrudan tüketicilere ulaşmayı deneyecekler. Bu da dropshipping yapan ya da kendi ürünü bulunmayan ve toptan ürün alıp satan e-ticaret sitelerini zora sokabilir. Burada üretici firmaların fiyat rekabetiyle öne çıkabileceklerini unutmamak gerekiyor.

Fiziki ve online mecralarda satışların birleşimi

İnternetten alışveriş halen daha tüketicilerin her zaman başvurduğu yöntemlerden biri değil; bu durum özellikle Türkiye’de önemli bir konu. Bu nedenle de fiziki mağazası olan firmalar, internetten alışveriş söz konusu olduğunda 2019 yılında daha avantajlı olabilecek. Çünkü tüketicilere fiziki mağazalarında ürünleri deneme ve inceleme şansının verilebiliyor olması bu firmaların online alışverişlerde sadık kitleler yaratmalarını da sağlayacak. Ürün ve hizmetlerinden memnun kalmaları durumunda, tüketiciler bu markalara daha fazla güvenecekleri için tekrar eden alışverişlerini bu firmalardan yapmayı tercih edecekler.

Kişiselleştirme daha da önemli olacak

2019 e-ticaret trendleri yine önceki yıllarda da bahsettiğimiz başka bir konuyu gündeme getiriyor. İnternetten alışverişlerde kişiselleştirme önümüzdeki yıl da popüler konulardan biri olacak.

İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar, daha önce alışveriş yapmış olduklar e-ticaret sitelerinin, kendilerine daha kişisel ve özel ürün ve kampanya önerisi sunmalarını bekleyecekler. Gelişen teknoloji ve e-ticaret sitelerinin CRM sistemleri, kullanıcılara daha özel öneriler sunmaya olanak tanıdığı için bu çözüme yönelmek 2019’da faydalı bir yaklaşım olacak.

Bunun yanı sıra tüketiciler de artık kişiselleştirmenin farkında oldukları için, e-ticaret sitelerinin kendilerine bu tür çözüm ve öneriler sunmalarını beklemekteler. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirler.

2019 yılında e-ticaret trendlerini sitenizde uygulamak, kendi işinizi yapmak ya da fiziki mağazanızı internete taşımak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümü bularak hemen e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan