fbpx

2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

23 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?

İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin artması ve tüketicilerin internetten alışveriş konusunda daha da bilinçlenmesi nedeniyle, kendini öne çıkartan ve tüketicilerin taleplerini en iyi şekilde karşılayan e-ticaret şirketleri 2019’da da başarılı olmaya devam edecek.

2019’un internetten alışveriş trendlerine baktığımızda özellikle tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan ve onların değişen alışkanlıklarına uyum sağlayan uygulamaların öne çıktığını görüyoruz. Bu nedenle de e-ticaret firmalarının bu değişimlere ayak uydurması ve e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimini geliştirmeleri gerekecek.

Akıllı ev cihazları e-ticarette rol almaya başlayacak

Akıllı ev cihaz kullanımlarının yavaş yavaş artmasıyla beraber, tüketicilerin bu cihazlar üzerinden yaptıkları sorgular da artmaya ve değişiklik göstermeye başlayacak. Özellikle hızlı tüketilen ve sık siparişi verilen ürünlerde tüketiciler, bu cihazlar üzerinden siparişlerini vermeye ya da ürün araması yapmaya başlayacaklar. Bu noktada da e-ticaret sitelerinin arama motorlarına olan yaklaşımları biraz daha değişecek. Sesli arama sorguları gibi bu cihazların çalışma prensibiyle uyumlu olan SEO çalışmalarının önemi 2019’da biraz daha artmaya başlayacak.

Sesli arama sorgularının SEO’daki yeri artacak

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi akıllı ev cihazlarının kullanımıyla beraber sesli arama sorgularında da belli bir artış olacak. Bu noktada da arama motoru uyumluluğunda sesli arama sorgularının da önemli bir yeri olacak. E-ticaret sitenizdeki içeriklerin ve kullandığınız anahtar kelimelerin bu sesli arama sorgularına yatkın ve uyumlu olması, alacağınız organik trafiği de artırmanıza yardımcı olacak. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing çalışmalarına olan ilgi devam edecek

2019 yılında internetten alışveriş siteleri yine Influencer Marketing çalışmalarına yatırım yapmaya devam edecekler. 2018’in e-ticaret trendlerinde de olduğu gibi bu pazarlama kanalı, yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda, firmaların tercih ettiği bir yöntem olacak. Ancak 2018’deki akımın aksine, 2019’da firmalar daha hedefli ve ilgili hedef kitlelere ulaşmak için çok büyük hesaplar yerine daha küçük ve niş bir kitleye hitap eden Influencer hesaplarla çalışmayı tercih edecek. Bunun nedeni de yapılan pazarlama çalışmalarının daha doğru ve ilgili bir kitleye ulaştırılması olacak. Influencer Marketing ile ilgili daha fazla bilgi almak ve ne tür çalışmalar yapılabileceğiniz öğrenmek için aşağıdaki rehberlerimiz inceleyebilirsiniz.

Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Mobil cihazlarda daha fazla ödeme yapılacak

Son birkaç yıldır, tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerine yaptığı ziyaretlerin arttığını gözlemliyorduk; ancak yine de son satın alma sürecini tüketicileri masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarından yapıyorlardı. Fakat 2019’un internetten alışveriş trendlerine baktığımızda, kullanıcıların artık mobil cihazlardan daha fazla satın alma işlemi yapacağını da görebiliyoruz. Bunun nedeni ise artık birçok e-ticaret sitesinin mobil kullanıcı ve ödeme deneyimini geliştirerek, işlemleri kolay bir hale getirmesi diyebiliriz.

Mobil kullanım deneyimini gelişmesiyle beraber mobildeki trafikle beraber mobil ödemeler de artış gösterecek. Eğer e-ticaret siteniz mobil cihazlara uyumlu değilse ya da mobil tasarımınızı daha iyi hale getirmek istiyorsanız İdeaSoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyerek sitenizi mobile uyumlu bir hale getirebilirsiniz.

Üretici firmalar da B2C satışlara başlayacak

Üretici firmalar genellikle B2C satışlarına girmeden sadece ilgili firmalara satış yapmayı tercih ediyorlardı; ancak 2019’da bu durum değişiklik gösterecek. B2B odaklı firmalar, kendi e-ticaret platformları üzerinden doğrudan tüketicilere ulaşmayı deneyecekler. Bu da dropshipping yapan ya da kendi ürünü bulunmayan ve toptan ürün alıp satan e-ticaret sitelerini zora sokabilir. Burada üretici firmaların fiyat rekabetiyle öne çıkabileceklerini unutmamak gerekiyor.

Fiziki ve online mecralarda satışların birleşimi

İnternetten alışveriş halen daha tüketicilerin her zaman başvurduğu yöntemlerden biri değil; bu durum özellikle Türkiye’de önemli bir konu. Bu nedenle de fiziki mağazası olan firmalar, internetten alışveriş söz konusu olduğunda 2019 yılında daha avantajlı olabilecek. Çünkü tüketicilere fiziki mağazalarında ürünleri deneme ve inceleme şansının verilebiliyor olması bu firmaların online alışverişlerde sadık kitleler yaratmalarını da sağlayacak. Ürün ve hizmetlerinden memnun kalmaları durumunda, tüketiciler bu markalara daha fazla güvenecekleri için tekrar eden alışverişlerini bu firmalardan yapmayı tercih edecekler.

Kişiselleştirme daha da önemli olacak

2019 e-ticaret trendleri yine önceki yıllarda da bahsettiğimiz başka bir konuyu gündeme getiriyor. İnternetten alışverişlerde kişiselleştirme önümüzdeki yıl da popüler konulardan biri olacak.

İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar, daha önce alışveriş yapmış olduklar e-ticaret sitelerinin, kendilerine daha kişisel ve özel ürün ve kampanya önerisi sunmalarını bekleyecekler. Gelişen teknoloji ve e-ticaret sitelerinin CRM sistemleri, kullanıcılara daha özel öneriler sunmaya olanak tanıdığı için bu çözüme yönelmek 2019’da faydalı bir yaklaşım olacak.

Bunun yanı sıra tüketiciler de artık kişiselleştirmenin farkında oldukları için, e-ticaret sitelerinin kendilerine bu tür çözüm ve öneriler sunmalarını beklemekteler. Bu konuyla ilgili detaylı bilgi almak isteyenler E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır? isimli rehberimizi okuyabilirler.

2019 yılında e-ticaret trendlerini sitenizde uygulamak, kendi işinizi yapmak ya da fiziki mağazanızı internete taşımak istiyorsanız İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözümü bularak hemen e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak da hizmetlerimizi anında denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan