2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri

15 Aralık 2018
Sinan Oypan

İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem de etkileşim için iyi bir kanal olduğu için içerik pazarlama trendleri 2019 yılında da markalara yardımcı olmaya devam edecek.

2019’da dikkat edilmesi gereken içerik pazarlama trendleri bulunuyor. Yeniliklere uyum sağlamak ve içerik stratejinizi geliştirmeniz için 2019’da öne çıkacak olan içerik pazarlama trendlerini burada paylaşıyoruz.

İçeriklerinizi nasıl dağıttınız önemli olmaya devam edecek

İçerik pazarlamanın etkili sonuçlar verebilmesi için sadece organik arama sorgularına bel bağlamamanız gerekiyor. İçeriklerinizi iyi bir şekilde farklı kanallar üzerinde dağıtarak, mümkün oldukça çok kişiye erişmeniz oldukça önemli. Sosyal mecraların haricinde, Influencerlar ile çalışmak, farklı dijital yayıncıların sitelerinde içeriklerinizi yayınlatmak gibi seçenekler üzerinden içeriklerinizin daha fazla yayılmasını sağlamanız gerekiyor.

PR ve içerik pazarlama çalışmalarınızın beraber ilerlemesi önemli

Bir PR çalışması için ya da blog için hazırladığınız içeriklerin beraber bir şekilde ilerliyor olması gerekir. Blog bölümünüzde yazdığınız içerikler de aslında sizin için bir PR malzemesidir ve PR çalışmalarınızda bu blog içeriklerinize de yer vermelisiniz.

PR için hazırladığınız metin, görsel ve video çalışmalarınızda aslında içerik pazarlamanın bir parçasıdır. Bu nedenle de PR ve içerik çalışmalarınızın birbiriyle uyumlu ve birleşik bir şekilde ilerlemesi gerekir.

SEO, stratejinizin bir parçası olmaya devam edecek

İçerik pazarlama ve SEO’nun ilişkisi yıllardır sürüyor ve önümüzdeki yıllarda da sürmeye devam edecek. İçerik çalışmalarının organik trafik yaratma konusunda önemli bir gücü vardır ve bunun için de içerik pazarlama çalışmalarınızda SEO kurallarına uymanız ve içeriklerinizi arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlamanız gerekir.

SEO çalışmalarınızı yaparken, markanız, ürünleriniz ve verdiğiniz hizmetleri göz önünde bulundururken, hedef kitlenizin ihtiyaç duyduğu ve onların ilgisini çekecek konu başlıklarını seçmeye özen göstermelisiniz.

Blog çalışmalarında SEO kurgunuzu yapmamak, bu çalışmalardan beklediğiniz verimi alamamanıza neden olur.

Arama motorlarında sesli aramaların önceliği artacak

Akıllı cihazların günlük hayatımıza daha fazla girmesiyle beraber arama motorlarında yapılan sesli arama sorgularının oranı da daha fazla artacak. Şimdiden kullanıcıların bir bölümü, akıllı cihazları üzerinden bu sesli aramaları yaparak, arama sorgularını gerçekleştiriyor. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız tüm içerik çalışmalarında (blog yazıları, ürün sayfaları, iletişim bilgileri, SSS vb.) sesli aramaları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli olacak.

2019’da ve önümüzdeki yıllarda akıllı cihaz kullanımlarının daha da artacağını göz önünde bulundurursak, şimdiden bu çalışmaları yapmanız, ilerleyen zamanlarda bu kulvarda rakiplerinizden daha avantajlı olmanıza yardımcı olacaktır. İçeriklerinizi sesli arama sorgularına hazırlamak için SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Uzun formatlı içerikler

Google, içeriği her zamankinden daha fazla değer veriyor; bu noktada da kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin de değeri daha fazla olmuş oluyor. Eskiden olduğu gibi kısa blog yazıları yazmak yerine daha uzun ve detaylı blog yazıları hazırlamanız daha da önemli olacak.

Bu noktada içerik sayısından çok, yayınladığınız içeriğin kalitesi daha önemli bir hale geliyor. 2019 içerik pazarlama trendleri söz konusu olduğunda blogunuzda yayınladığınız içerik sayısında çok içeriklerinizin kalitesine ve uzunluğuna odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacak.

Canlı yayın videolar

İçerik pazarlamadan söz ederken videodan bahsetmemek olmaz. Video içerikler günümüzdeki en popüler içerik formatı olarak öne çıkıyor ve 2019 içerik pazarlama trendlerine baktığımızda da video içeriklerin önemi oldukça yüksek olacak.

Video çalışmalarının yanı sıra canlı yayınlar da içerik pazarlama da öne çıkacak formatlardan biri olacak. Özellikle Instagram’daki canlı yayın özelliği ile canlı yayınlara olan ilginin artmasıyla beraber markaların da bu formata uyum sağlayacak çalışmalar yapmaları gerekiyor.

Canlı yayınlarla doğrudan tüketicilerle etkileşime girilebileceği gibi yeni ürün duyuruları yapılabilir, konuklar davet edilerek soru cevap etkilinlikleri yapılabilir, tanıtım ve kampanya duyuruları için canlı yayın etkinlikleri düzenlenebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan