2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri

15 Aralık 2018
Sinan Oypan

İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem de etkileşim için iyi bir kanal olduğu için içerik pazarlama trendleri 2019 yılında da markalara yardımcı olmaya devam edecek.

2019’da dikkat edilmesi gereken içerik pazarlama trendleri bulunuyor. Yeniliklere uyum sağlamak ve içerik stratejinizi geliştirmeniz için 2019’da öne çıkacak olan içerik pazarlama trendlerini burada paylaşıyoruz.

İçeriklerinizi nasıl dağıttınız önemli olmaya devam edecek

İçerik pazarlamanın etkili sonuçlar verebilmesi için sadece organik arama sorgularına bel bağlamamanız gerekiyor. İçeriklerinizi iyi bir şekilde farklı kanallar üzerinde dağıtarak, mümkün oldukça çok kişiye erişmeniz oldukça önemli. Sosyal mecraların haricinde, Influencerlar ile çalışmak, farklı dijital yayıncıların sitelerinde içeriklerinizi yayınlatmak gibi seçenekler üzerinden içeriklerinizin daha fazla yayılmasını sağlamanız gerekiyor.

PR ve içerik pazarlama çalışmalarınızın beraber ilerlemesi önemli

Bir PR çalışması için ya da blog için hazırladığınız içeriklerin beraber bir şekilde ilerliyor olması gerekir. Blog bölümünüzde yazdığınız içerikler de aslında sizin için bir PR malzemesidir ve PR çalışmalarınızda bu blog içeriklerinize de yer vermelisiniz.

PR için hazırladığınız metin, görsel ve video çalışmalarınızda aslında içerik pazarlamanın bir parçasıdır. Bu nedenle de PR ve içerik çalışmalarınızın birbiriyle uyumlu ve birleşik bir şekilde ilerlemesi gerekir.

SEO, stratejinizin bir parçası olmaya devam edecek

İçerik pazarlama ve SEO’nun ilişkisi yıllardır sürüyor ve önümüzdeki yıllarda da sürmeye devam edecek. İçerik çalışmalarının organik trafik yaratma konusunda önemli bir gücü vardır ve bunun için de içerik pazarlama çalışmalarınızda SEO kurallarına uymanız ve içeriklerinizi arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlamanız gerekir.

SEO çalışmalarınızı yaparken, markanız, ürünleriniz ve verdiğiniz hizmetleri göz önünde bulundururken, hedef kitlenizin ihtiyaç duyduğu ve onların ilgisini çekecek konu başlıklarını seçmeye özen göstermelisiniz.

Blog çalışmalarında SEO kurgunuzu yapmamak, bu çalışmalardan beklediğiniz verimi alamamanıza neden olur.

Arama motorlarında sesli aramaların önceliği artacak

Akıllı cihazların günlük hayatımıza daha fazla girmesiyle beraber arama motorlarında yapılan sesli arama sorgularının oranı da daha fazla artacak. Şimdiden kullanıcıların bir bölümü, akıllı cihazları üzerinden bu sesli aramaları yaparak, arama sorgularını gerçekleştiriyor. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız tüm içerik çalışmalarında (blog yazıları, ürün sayfaları, iletişim bilgileri, SSS vb.) sesli aramaları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli olacak.

2019’da ve önümüzdeki yıllarda akıllı cihaz kullanımlarının daha da artacağını göz önünde bulundurursak, şimdiden bu çalışmaları yapmanız, ilerleyen zamanlarda bu kulvarda rakiplerinizden daha avantajlı olmanıza yardımcı olacaktır. İçeriklerinizi sesli arama sorgularına hazırlamak için SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Uzun formatlı içerikler

Google, içeriği her zamankinden daha fazla değer veriyor; bu noktada da kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin de değeri daha fazla olmuş oluyor. Eskiden olduğu gibi kısa blog yazıları yazmak yerine daha uzun ve detaylı blog yazıları hazırlamanız daha da önemli olacak.

Bu noktada içerik sayısından çok, yayınladığınız içeriğin kalitesi daha önemli bir hale geliyor. 2019 içerik pazarlama trendleri söz konusu olduğunda blogunuzda yayınladığınız içerik sayısında çok içeriklerinizin kalitesine ve uzunluğuna odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacak.

Canlı yayın videolar

İçerik pazarlamadan söz ederken videodan bahsetmemek olmaz. Video içerikler günümüzdeki en popüler içerik formatı olarak öne çıkıyor ve 2019 içerik pazarlama trendlerine baktığımızda da video içeriklerin önemi oldukça yüksek olacak.

Video çalışmalarının yanı sıra canlı yayınlar da içerik pazarlama da öne çıkacak formatlardan biri olacak. Özellikle Instagram’daki canlı yayın özelliği ile canlı yayınlara olan ilginin artmasıyla beraber markaların da bu formata uyum sağlayacak çalışmalar yapmaları gerekiyor.

Canlı yayınlarla doğrudan tüketicilerle etkileşime girilebileceği gibi yeni ürün duyuruları yapılabilir, konuklar davet edilerek soru cevap etkilinlikleri yapılabilir, tanıtım ve kampanya duyuruları için canlı yayın etkinlikleri düzenlenebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan