2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri

15 Aralık 2018
Sinan Oypan

İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem de etkileşim için iyi bir kanal olduğu için içerik pazarlama trendleri 2019 yılında da markalara yardımcı olmaya devam edecek.

2019’da dikkat edilmesi gereken içerik pazarlama trendleri bulunuyor. Yeniliklere uyum sağlamak ve içerik stratejinizi geliştirmeniz için 2019’da öne çıkacak olan içerik pazarlama trendlerini burada paylaşıyoruz.

İçeriklerinizi nasıl dağıttınız önemli olmaya devam edecek

İçerik pazarlamanın etkili sonuçlar verebilmesi için sadece organik arama sorgularına bel bağlamamanız gerekiyor. İçeriklerinizi iyi bir şekilde farklı kanallar üzerinde dağıtarak, mümkün oldukça çok kişiye erişmeniz oldukça önemli. Sosyal mecraların haricinde, Influencerlar ile çalışmak, farklı dijital yayıncıların sitelerinde içeriklerinizi yayınlatmak gibi seçenekler üzerinden içeriklerinizin daha fazla yayılmasını sağlamanız gerekiyor.

PR ve içerik pazarlama çalışmalarınızın beraber ilerlemesi önemli

Bir PR çalışması için ya da blog için hazırladığınız içeriklerin beraber bir şekilde ilerliyor olması gerekir. Blog bölümünüzde yazdığınız içerikler de aslında sizin için bir PR malzemesidir ve PR çalışmalarınızda bu blog içeriklerinize de yer vermelisiniz.

PR için hazırladığınız metin, görsel ve video çalışmalarınızda aslında içerik pazarlamanın bir parçasıdır. Bu nedenle de PR ve içerik çalışmalarınızın birbiriyle uyumlu ve birleşik bir şekilde ilerlemesi gerekir.

SEO, stratejinizin bir parçası olmaya devam edecek

İçerik pazarlama ve SEO’nun ilişkisi yıllardır sürüyor ve önümüzdeki yıllarda da sürmeye devam edecek. İçerik çalışmalarının organik trafik yaratma konusunda önemli bir gücü vardır ve bunun için de içerik pazarlama çalışmalarınızda SEO kurallarına uymanız ve içeriklerinizi arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlamanız gerekir.

SEO çalışmalarınızı yaparken, markanız, ürünleriniz ve verdiğiniz hizmetleri göz önünde bulundururken, hedef kitlenizin ihtiyaç duyduğu ve onların ilgisini çekecek konu başlıklarını seçmeye özen göstermelisiniz.

Blog çalışmalarında SEO kurgunuzu yapmamak, bu çalışmalardan beklediğiniz verimi alamamanıza neden olur.

Arama motorlarında sesli aramaların önceliği artacak

Akıllı cihazların günlük hayatımıza daha fazla girmesiyle beraber arama motorlarında yapılan sesli arama sorgularının oranı da daha fazla artacak. Şimdiden kullanıcıların bir bölümü, akıllı cihazları üzerinden bu sesli aramaları yaparak, arama sorgularını gerçekleştiriyor. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız tüm içerik çalışmalarında (blog yazıları, ürün sayfaları, iletişim bilgileri, SSS vb.) sesli aramaları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli olacak.

2019’da ve önümüzdeki yıllarda akıllı cihaz kullanımlarının daha da artacağını göz önünde bulundurursak, şimdiden bu çalışmaları yapmanız, ilerleyen zamanlarda bu kulvarda rakiplerinizden daha avantajlı olmanıza yardımcı olacaktır. İçeriklerinizi sesli arama sorgularına hazırlamak için SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Uzun formatlı içerikler

Google, içeriği her zamankinden daha fazla değer veriyor; bu noktada da kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin de değeri daha fazla olmuş oluyor. Eskiden olduğu gibi kısa blog yazıları yazmak yerine daha uzun ve detaylı blog yazıları hazırlamanız daha da önemli olacak.

Bu noktada içerik sayısından çok, yayınladığınız içeriğin kalitesi daha önemli bir hale geliyor. 2019 içerik pazarlama trendleri söz konusu olduğunda blogunuzda yayınladığınız içerik sayısında çok içeriklerinizin kalitesine ve uzunluğuna odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacak.

Canlı yayın videolar

İçerik pazarlamadan söz ederken videodan bahsetmemek olmaz. Video içerikler günümüzdeki en popüler içerik formatı olarak öne çıkıyor ve 2019 içerik pazarlama trendlerine baktığımızda da video içeriklerin önemi oldukça yüksek olacak.

Video çalışmalarının yanı sıra canlı yayınlar da içerik pazarlama da öne çıkacak formatlardan biri olacak. Özellikle Instagram’daki canlı yayın özelliği ile canlı yayınlara olan ilginin artmasıyla beraber markaların da bu formata uyum sağlayacak çalışmalar yapmaları gerekiyor.

Canlı yayınlarla doğrudan tüketicilerle etkileşime girilebileceği gibi yeni ürün duyuruları yapılabilir, konuklar davet edilerek soru cevap etkilinlikleri yapılabilir, tanıtım ve kampanya duyuruları için canlı yayın etkinlikleri düzenlenebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan