İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem de etkileşim için iyi bir kanal olduğu için içerik pazarlama trendleri 2019 yılında da markalara yardımcı olmaya devam edecek.
2019’da dikkat edilmesi gereken içerik pazarlama trendleri bulunuyor. Yeniliklere uyum sağlamak ve içerik stratejinizi geliştirmeniz için 2019’da öne çıkacak olan içerik pazarlama trendlerini burada paylaşıyoruz.
İçeriklerinizi nasıl dağıttınız önemli olmaya devam edecek
İçerik pazarlamanın etkili sonuçlar verebilmesi için sadece organik arama sorgularına bel bağlamamanız gerekiyor. İçeriklerinizi iyi bir şekilde farklı kanallar üzerinde dağıtarak, mümkün oldukça çok kişiye erişmeniz oldukça önemli. Sosyal mecraların haricinde, Influencerlar ile çalışmak, farklı dijital yayıncıların sitelerinde içeriklerinizi yayınlatmak gibi seçenekler üzerinden içeriklerinizin daha fazla yayılmasını sağlamanız gerekiyor.
PR ve içerik pazarlama çalışmalarınızın beraber ilerlemesi önemli
Bir PR çalışması için ya da blog için hazırladığınız içeriklerin beraber bir şekilde ilerliyor olması gerekir. Blog bölümünüzde yazdığınız içerikler de aslında sizin için bir PR malzemesidir ve PR çalışmalarınızda bu blog içeriklerinize de yer vermelisiniz.
PR için hazırladığınız metin, görsel ve video çalışmalarınızda aslında içerik pazarlamanın bir parçasıdır. Bu nedenle de PR ve içerik çalışmalarınızın birbiriyle uyumlu ve birleşik bir şekilde ilerlemesi gerekir.
SEO, stratejinizin bir parçası olmaya devam edecek
İçerik pazarlama ve SEO’nun ilişkisi yıllardır sürüyor ve önümüzdeki yıllarda da sürmeye devam edecek. İçerik çalışmalarının organik trafik yaratma konusunda önemli bir gücü vardır ve bunun için de içerik pazarlama çalışmalarınızda SEO kurallarına uymanız ve içeriklerinizi arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlamanız gerekir.
SEO çalışmalarınızı yaparken, markanız, ürünleriniz ve verdiğiniz hizmetleri göz önünde bulundururken, hedef kitlenizin ihtiyaç duyduğu ve onların ilgisini çekecek konu başlıklarını seçmeye özen göstermelisiniz.
Blog çalışmalarında SEO kurgunuzu yapmamak, bu çalışmalardan beklediğiniz verimi alamamanıza neden olur.
Arama motorlarında sesli aramaların önceliği artacak
Akıllı cihazların günlük hayatımıza daha fazla girmesiyle beraber arama motorlarında yapılan sesli arama sorgularının oranı da daha fazla artacak. Şimdiden kullanıcıların bir bölümü, akıllı cihazları üzerinden bu sesli aramaları yaparak, arama sorgularını gerçekleştiriyor. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız tüm içerik çalışmalarında (blog yazıları, ürün sayfaları, iletişim bilgileri, SSS vb.) sesli aramaları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli olacak.
2019’da ve önümüzdeki yıllarda akıllı cihaz kullanımlarının daha da artacağını göz önünde bulundurursak, şimdiden bu çalışmaları yapmanız, ilerleyen zamanlarda bu kulvarda rakiplerinizden daha avantajlı olmanıza yardımcı olacaktır. İçeriklerinizi sesli arama sorgularına hazırlamak için “SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.
Uzun formatlı içerikler
Google, içeriği her zamankinden daha fazla değer veriyor; bu noktada da kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin de değeri daha fazla olmuş oluyor. Eskiden olduğu gibi kısa blog yazıları yazmak yerine daha uzun ve detaylı blog yazıları hazırlamanız daha da önemli olacak.
Bu noktada içerik sayısından çok, yayınladığınız içeriğin kalitesi daha önemli bir hale geliyor. 2019 içerik pazarlama trendleri söz konusu olduğunda blogunuzda yayınladığınız içerik sayısında çok içeriklerinizin kalitesine ve uzunluğuna odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacak.
Canlı yayın videolar
İçerik pazarlamadan söz ederken videodan bahsetmemek olmaz. Video içerikler günümüzdeki en popüler içerik formatı olarak öne çıkıyor ve 2019 içerik pazarlama trendlerine baktığımızda da video içeriklerin önemi oldukça yüksek olacak.
Video çalışmalarının yanı sıra canlı yayınlar da içerik pazarlama da öne çıkacak formatlardan biri olacak. Özellikle Instagram’daki canlı yayın özelliği ile canlı yayınlara olan ilginin artmasıyla beraber markaların da bu formata uyum sağlayacak çalışmalar yapmaları gerekiyor.
Canlı yayınlarla doğrudan tüketicilerle etkileşime girilebileceği gibi yeni ürün duyuruları yapılabilir, konuklar davet edilerek soru cevap etkilinlikleri yapılabilir, tanıtım ve kampanya duyuruları için canlı yayın etkinlikleri düzenlenebilir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar