2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri

15 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri

İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem de etkileşim için iyi bir kanal olduğu için içerik pazarlama trendleri 2019 yılında da markalara yardımcı olmaya devam edecek.

2019’da dikkat edilmesi gereken içerik pazarlama trendleri bulunuyor. Yeniliklere uyum sağlamak ve içerik stratejinizi geliştirmeniz için 2019’da öne çıkacak olan içerik pazarlama trendlerini burada paylaşıyoruz.

İçeriklerinizi nasıl dağıttınız önemli olmaya devam edecek

İçerik pazarlamanın etkili sonuçlar verebilmesi için sadece organik arama sorgularına bel bağlamamanız gerekiyor. İçeriklerinizi iyi bir şekilde farklı kanallar üzerinde dağıtarak, mümkün oldukça çok kişiye erişmeniz oldukça önemli. Sosyal mecraların haricinde, Influencerlar ile çalışmak, farklı dijital yayıncıların sitelerinde içeriklerinizi yayınlatmak gibi seçenekler üzerinden içeriklerinizin daha fazla yayılmasını sağlamanız gerekiyor.

PR ve içerik pazarlama çalışmalarınızın beraber ilerlemesi önemli

Bir PR çalışması için ya da blog için hazırladığınız içeriklerin beraber bir şekilde ilerliyor olması gerekir. Blog bölümünüzde yazdığınız içerikler de aslında sizin için bir PR malzemesidir ve PR çalışmalarınızda bu blog içeriklerinize de yer vermelisiniz.

PR için hazırladığınız metin, görsel ve video çalışmalarınızda aslında içerik pazarlamanın bir parçasıdır. Bu nedenle de PR ve içerik çalışmalarınızın birbiriyle uyumlu ve birleşik bir şekilde ilerlemesi gerekir.

SEO, stratejinizin bir parçası olmaya devam edecek

İçerik pazarlama ve SEO’nun ilişkisi yıllardır sürüyor ve önümüzdeki yıllarda da sürmeye devam edecek. İçerik çalışmalarının organik trafik yaratma konusunda önemli bir gücü vardır ve bunun için de içerik pazarlama çalışmalarınızda SEO kurallarına uymanız ve içeriklerinizi arama sorgularına yanıt verecek şekilde hazırlamanız gerekir.

SEO çalışmalarınızı yaparken, markanız, ürünleriniz ve verdiğiniz hizmetleri göz önünde bulundururken, hedef kitlenizin ihtiyaç duyduğu ve onların ilgisini çekecek konu başlıklarını seçmeye özen göstermelisiniz.

Blog çalışmalarında SEO kurgunuzu yapmamak, bu çalışmalardan beklediğiniz verimi alamamanıza neden olur.

Arama motorlarında sesli aramaların önceliği artacak

Akıllı cihazların günlük hayatımıza daha fazla girmesiyle beraber arama motorlarında yapılan sesli arama sorgularının oranı da daha fazla artacak. Şimdiden kullanıcıların bir bölümü, akıllı cihazları üzerinden bu sesli aramaları yaparak, arama sorgularını gerçekleştiriyor. Bu nedenle de e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız tüm içerik çalışmalarında (blog yazıları, ürün sayfaları, iletişim bilgileri, SSS vb.) sesli aramaları da göz önünde bulundurmanız oldukça önemli olacak.

2019’da ve önümüzdeki yıllarda akıllı cihaz kullanımlarının daha da artacağını göz önünde bulundurursak, şimdiden bu çalışmaları yapmanız, ilerleyen zamanlarda bu kulvarda rakiplerinizden daha avantajlı olmanıza yardımcı olacaktır. İçeriklerinizi sesli arama sorgularına hazırlamak için SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Uzun formatlı içerikler

Google, içeriği her zamankinden daha fazla değer veriyor; bu noktada da kaliteli ve uzun formatlı içeriklerin de değeri daha fazla olmuş oluyor. Eskiden olduğu gibi kısa blog yazıları yazmak yerine daha uzun ve detaylı blog yazıları hazırlamanız daha da önemli olacak.

Bu noktada içerik sayısından çok, yayınladığınız içeriğin kalitesi daha önemli bir hale geliyor. 2019 içerik pazarlama trendleri söz konusu olduğunda blogunuzda yayınladığınız içerik sayısında çok içeriklerinizin kalitesine ve uzunluğuna odaklanmanız daha doğru bir yaklaşım olacak.

Canlı yayın videolar

İçerik pazarlamadan söz ederken videodan bahsetmemek olmaz. Video içerikler günümüzdeki en popüler içerik formatı olarak öne çıkıyor ve 2019 içerik pazarlama trendlerine baktığımızda da video içeriklerin önemi oldukça yüksek olacak.

Video çalışmalarının yanı sıra canlı yayınlar da içerik pazarlama da öne çıkacak formatlardan biri olacak. Özellikle Instagram’daki canlı yayın özelliği ile canlı yayınlara olan ilginin artmasıyla beraber markaların da bu formata uyum sağlayacak çalışmalar yapmaları gerekiyor.

Canlı yayınlarla doğrudan tüketicilerle etkileşime girilebileceği gibi yeni ürün duyuruları yapılabilir, konuklar davet edilerek soru cevap etkilinlikleri yapılabilir, tanıtım ve kampanya duyuruları için canlı yayın etkinlikleri düzenlenebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
IdeaSoft
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan