Blog

2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri

2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl içerisinde e-ticaret sitenizi nasıl yönetmeniz ve müşterilerinize nasıl ulaşmanız gerektiği konusunda sizi yönlendirecek bir yol haritasıdır.

2019’da kullanıcı alışkanlıkları ve kullanıcıların internetten alışverişe bakış açısı biraz daha değişecek. Rekabetin de artmasıyla beraber internet üzerinde satış yapmak için doğru adımları atmak ve hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz ederek pazarlama ve satış çalışmalarınızı bu yönde belirlemeniz gerekir. Bu rehberimizde de genel olarak e-ticaret siteniz ve pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz satış stratejilerini ele alıyoruz.

Ücretsiz kargo sunun

Eğer halen ücretsiz kargo seçeneği sunmaya başlamadıysanız, 2019’da müşterilerinize ücretsiz kargo hizmeti sunmaya başlayabilirsiniz. Tüketiciler artık kargo ücreti ödememek için bu hizmeti sunan e-ticaret firmalarını tercih ediyor. Bu sebeple de bu hizmetinizin olmaması, tüketicilerin sitenizi terk etmelerine neden olabilir.

Tüm alışverişlerde olmasa dahi, belli bir limitin üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunmayı da düşünebilirsiniz. Böylece ziyaretçileriniz, kargo ücreti ödememek için sitenizden birkaç farklı ürün almayı tercih edebilirler. Bu da ortalama sepet tutarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Instagram’ı stratejilerinize dahil edin

Günümüzde Instagram’ın pazarlama kanalları arasında en popüler olduğunu söylememize gerek yok. Bu sebeple de e-ticaret sitenizi Instagram ile entegre hale getirmek ve satış stratejileri belirlerken Instagram’ı da bu planlara dahil etmeniz, satışlarınızı artırırken yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olacaktır.

Sitenizdeki ürünleri Instagram üzerinden tanıtabileceğiniz gibi, reklam modelleri ile farklı reklam kampanyalarıyla yeni hedef kitlelere ulaşarak marka ve ürün bilinirliğini artırabilirsiniz.

İdeaSoft müşterileri InstaShop uygulaması ile e-ticaret sitelerindeki ürünleri Instagram hesaplarında listeleyebiliyor ve Instagram’dan kolay bir şekilde satış yapabiliyorlar. Buradan InstaShop uygulaması hakkında daha detaylı bilgi alabilir ve Instagram üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderin

Tüketiciler herhangi bir sebeple, sepetlerine ürün ekledikten sonra siteyi terk edebilirler ve sonrasında da bu ürünleri sepetlerine eklediklerini unutabilirler. E-ticaret firmaları sepette bırakılan ürünler nedeniyle çok büyük miktarlarda satış kaçırıyor. 2019 satış stratejileri belirlerken, sepeti terk edenlere yönelik hatırlatma e-postaları ve bu kişilere özel fırsatlar sunmayı göz önünde bulundurabilirsiniz. Kendilerine kısa bir sürede hatırlatma e-postası gönderilen tüketicilerin siteye tekrar gelerek ürünü satın alma ihtimalleri daha yüksek oluyor. Bu konu hakkında neler yapabileceğinizi öğrenmek için Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

Sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

E-ticarette satışları artırmak için sitenizdeki kullanıcı deneyimini de en iyi hale getirmeniz gerekir. Ziyaretçiler aradıkları ürünleri rahatlıkla bulabilmeli ve alışverişlerini rahatlıkla yapabilmeliler. Sitenin kullanışlığını artırmanız, ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlar.

Kullanıcı deneyimi aynı zamanda SEO çalışmaları için de oldukça önemlidir. Kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmanız, onlara iyi içerikler sunarak, yaptıklara arama sorgularına iyi yanıt veren sayfalar oluşturduğunuzda sayfa değerinizi de artırmaya başlarsınız. 2019’daki satış stratejileriniz arasında kullanıcı deneyimini geliştirmenin de üzerinde durabilirsiniz.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?

Sosyal kanıt öğelerinden yararlanın

Tüketiciler bir ürünle en iyi izlenimi, diğer kullanıcıların ürünle ilgili yaptığı yorumlar üzerinden almakta. Arkadaş ve aile tavsiyesinde olduğu gibi tüketiciler internet alışverişlerinde diğer tüketicilerin ürün ve markayla ilgili izlenimlerini dikkate almaktalar.

Satış stratejileri hazırlarken, sosyal kanıt öğelerini öne çıkartmanız ve ürünle ilgili yapılan yorumları göstermeniz, sitenize ilk kez gelen kişileri ikna etmenizi kolaylaştırır.

2019 planlarınız arasında tüketicilerin ürünlerle ilgili yorum yapmalarını da sağlama üzerine gidebilirsiniz. Ürün yorumlarının artması markanız ve ürününüz hakkında daha iyi tanıtım yapmanızı da sağlar.

İlgili rehber: Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?

Sitenizde canlı destek sistemi sunun

Canlı destek sistemi son birkaç yıldır e-ticaret sitelerinde sıklıkla kullanılmaya başlandı. Bu sistem sayesinde web sitenizi ziyaret edenler, doğrudan sizden destek alabilir ve size ulaşabilirler. Bekleme süresinin daha az olması nedeniyle tüketiciler bu sistemi kullanmayı tercih ediyor.

Firma olarak canlı desteğin size en önemli avantajı, herhangi bir konuda sizden destek almak ya da bir ürünü satın almak isteyen ancak sorun yaşayan müşterilerinize hızlı bir şekilde dönüş sağlayarak, geri dönüşümlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli

Kişiselleştirmeye önem verin

Tüketicilerin e-ticaret sitelerinden beklentilerinden biri de kendilerine daha özel ve kişiselleştirilmiş öneriler sunulması. Onların önceki alışverişleri, sepetlerine ekledikleri ürünler, istek listeleri gibi faaliyetleri ya da site üzerinde inceledikleri ürünler özelinde onlara daha kişisel ürün ve kampanya önerileri sunmanız, satış stratejileri arasında yer alması gerekiyor.

Kişiselleştirme çalışmaları, tüketicilerin kendilerini daha özel hissetmelerini sağlayacağı gibi, bu çalışmalar sayesinde alacağınız geri dönüşümleri de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?

İlgili rehber: 2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

2019'da siz de kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız, İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir, hızlı ve kolay bir şekilde kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!