Blog

2019'da göz önünde bulundurmanız gereken e-posta pazarlama trendleri

E-posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz çalışmaları önümüzdeki yıl da e-posta pazarlama çalışmalarında görüyor olacağız.

E-posta pazarlama çalışmalarının önümüzdeki yılda da e-ticaret firmaları için iyi bir pazarlama kanalı olmaya devam edeceğini de belirtelim. Diğer pazarlama kanallarına kıyasla e-posta çalışmaları, doğru yapıldığında halen geri dönüşüm konusunda en iyi geri dönüşümü sağlamakta.

Abonelerin kategorize edilmesi ve listelere bölünmesi

E-posta pazarlama çalışmalarında markaların özellikle üzerinde durması gerekecek olan konulardan biri abonelerin ilgili kategorilere ayrılarak, farklı listeler altında toplanması olacak. E-posta listelerinin kategorize edilmesi, firmaların daha kişiselleştirilmiş ve ilgili hedef kitlelere özel gönderi yapmalarına olanak tanımakta.

2019’da internet kullanıcıları firmalardan kendilerine daha özel ve ilgili ürün önerileri yapmasını isteyecek ve abone listelerinizi kategorize ederek bunu sağlamanız, e-posta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İglili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Daha basit ve anlaşılır tasarımlar

E-posta gönderimlerinizde kullandığınız tasarımlar da geri dönüşümlerde önemli bir role sahip. Tasarımın ve şablonun kolay anlaşılabilir olması, abonelerinizin içerikleriniz ve eyleme çağrı ifadelerinizle daha kolay bir şekilde etkileşime girmesini sağlar. 2019 trendlerine baktığımızda da e-posta şablon tasarımlarında daha basit ve anlaşılır tasarımların öne çıkacağını görüyoruz.

Bunun nedeni ise, hali hazırda internet kullanıcılarının gün içinde birçok e-posta alması ve bu nedenle de açtıkları e-postaların rahat bir şekilde anlaşılır olmasını istemeleri. Karmaşık ve anlaması zaman alacak olan tasarımlar geri dönüşümleri düşüreceği için 2019’da çok fazla tercih edilmeyecek.

Mobilin gücü daha da artacak

İnternet kullanıcıları günün büyük bir bölümünü akıllı telefonlarıyla geçirdikleri için, e-postalarını da bu cihazlar üzerinden kontrol etmeyi tercih ediyor. İş haricindeki e-postaları özellikle bu cihazlarda açıyorlar. Bu noktada da e-posta şablonlarının mobil cihazlara göre hazırlanması ya da mobil uyumluluğunun olması bir hayli önemli oluyor.

E-posta tasarımlarınızı yaparken mobil tasarımları da göz önünde bulundurmanız gerekir. Aksi takdirde mobilde bu gönderileri açanlardan geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zor olur.

İlgili rehber: Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

Kişiselleştirmenin önemi artacak

Yukarıda da e-posta abonelerini kategorize etme bölümünde de bahsettiğimiz gibi, e-posta listelerinize abone olan kişilerin sizden beklentisi daha kişisel öneriler olmaya başladı ve 2019’da da bu yaklaşım devam edecek. İnternet üzerinden alışveriş yapan kişilere daha kişisel öneriler sunmak, e-postaların açılma ve tıklama oranlarını artırma da önemli bir rol oynar.

Bu sebeple de abonelerinizle ilgili bilgileri derleyerek analiz etmeniz, geçmiş alışverişlere ve sepetlerine ekledikleri ürünlere göre ürün önerileri sunmanız, bu kişilerin sitenizden tekrar alışveriş yapmasında sağlayacaktır. E-posta çalışmalarında kişiselleştirme ile ilgili detaylı bilgi almak için E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Metinlerde daha hikayeci bir yaklaşım

Artık tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onların ürünleri satın almalarını sağlayabilmek için klişe ve standart satış taktiklerinden kaçmak gerekiyor. Onlara farklı bir şekilde yaklaşarak, onların ürünlere olan ilgisini artırabilmek için ürünle ilgili bir hikaye yaratmak ya da ürünün faydalarını bir hikaye ile anlatmak daha etkili bir yaklaşım olarak öne çıkıyor. Hikaye anlatımının gücü pazarlama da oldukça önemli ve özellikle bir ürünün sağladığı faydaları ya da tüketicinin hayatını nasıl kolaylaştırdığını sıradan cümleler yerine bir hikaye ile anlatmanız, ürüne olan ilginin de artmasını sağlar.

Kullanıcı izinleri ve verilerin gizliliği

2019’da e-posta pazarlamada özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de kullanıcı verilerinin gizliliği ve pazarlama çalışmaları için kullanıcılardan izin alınması olacak.

Yurtdışında olduğu gibi Türkiye’de de kullanıcı verilerinin gizliliği ve izinsiz reklam çalışmalarına karşın tüketicileri koruyan yasalar bulunuyor ve e-ticaret firmalarının da bunlara uyması oldukça önemli.

E-ticaret firmaları yaptıkları pazarlama ve reklam çalışmaları karşılığında tüketicilerin iznini alması ve onların verilerini 3. parti şahıs ya da kurumlarla paylaşmamaları gerekiyor. Bu nedenle de e-posta pazarlama çalışmalarınızda bunların önlemlerini almanız ve e-posta aboneliği sırasında kullanıcıların izinlerini almanızı sağlayacak bir uyarı ve/ya not bilgilendirmesini onlara yapmalısınız.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!