2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

18 Aralık 2018
Sinan Oypan

2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda, çalışmalara doğrudan atılmak yerine, bu çalışmaları özümseyerek pazarlama planlarınızı oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacak. Peki, önümüzdeki yıl dikkat etmeniz gereken popüler akımlar neler olacak?

Sesli arama sorgularına yönelmeler artacak

İçerik pazarlama trendlerinde de bahsetmiştik bu konudan. Akıllı cihaz kullanımlarının artmasıyla beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinden sesli arama sorguları da yapmaya başlıyor. Tabii ki bu durumda da sesli arama sorgularına yanıt verebilecek içeriklerin değeri daha da artmış oluyor. Sesli arama sorgularında üst sıralarda yer almak, sitenize organik olarak daha fazla trafik çekmenize yardımcı olacak etkenlerden biri.

Site üzerindeki içeriklerinizi düzenlerken, sesli arama sorgularına yanıt verebilecek anahtar kelime varyasyonlarını da kullanmanız 2019’da organik trafiğinizi artırma da size yardımcı olacaktır. SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?” isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Video içerikler, sektör standardı olmaya başlayacak

2018’de video içerikler, markalara geri dönüşüm sağlamada oldukça fayda sağladı. İçerik çalışmalarında yazılı ve görsel çalışmalardan çok daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle de video içeriklerin yükselişi 2018’de bir hayli arttı. 2019’da ise videolar artık bir sektör standardı olmaya başlayacak.

Ürün tanıtımlarının haricinde canlı yayınlar, rehber videoları, SSS videoları, röportaj ve soru cevap videoları markalara etkileşim ve geri dönüşüm sağlama konusunda yardımcı olacak.

İlgili rehber: Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Instagram’ın popülerliği devam edecek

2018’de olduğu gibi 2019 dijital pazarlama trendleri arasında öne çıkacak olan sosyal mecra Instagram olmaya devam edecek. Sosyal medya pazarlama çalışmasına odaklanacak olan firmalar, özellikle Instagram üzerinde strateji ve planlar geliştirerek, bu mecranın reklam modellerine yönelebilirler. Instagram’daki hedef kitlenizi genişleterek, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmak ve onların ilgisini çekecek içerikler üretmeniz buradaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tabii ki bu noktada önemli bir noktayı atlamamak gerekiyor. Instagram’ın popülerliği devam edecek diye diğer mecraları göz ardı etmemeniz gerekiyor. Farklı kitleler farklı mecraları kullandığı için, diğer mecralardaki çalışmalarınıza devam etmelisiniz.

Sosyal medya pazarlamadaki önemli nokta, asıl hedef kitlenizin yer aldığı ve en çok geri dönüşümü aldığınız mecralara yönlenmenizdir. Bu nedenle de öncelikle size en çok getiri sağlayan mecrayı tespit etmeniz oldukça önemli.

Canlı yayınların da önemi artacak

Tüketiciler akıllı telefonlarında oldukça fazla vakit geçiriyor ve özellikle Instagram gibi popüler mecralar üzerinde canlı yayınlara katılım sağlıyorlar. Canlı yayınlar bire bir tüketicilerle iletişim kurma ve etkileşim artırma da önemli bir rol sahibi olduğu için 2019 dijital pazarlama trendleri arasında bu içerik formatını da görmeye devam edeceğiz.

Farklı konseptler üzerinde canlı yayınlar yapmak ve belli aralıklarla düzenli olarak bu yayınları yapmanız, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmanıza ve sadık kitleler edinmenize yardımcı olur. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Kaliteli ve uzun blog yazılarının önemi devam edecek

Dijital pazarlama trendlerinde yıllardır blog içeriklerinin önemini ele alıyoruz. 2019’da da bu konunun önemi devam edecek. Her ne kadar yazılı içeriklerin etkileşim oranları videolara kıyasla daha düşük olsa da organik trafik sağlama ve kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlamak için uzun ve kaliteli blog yazılarından yararlanmak gerekiyor.

Blog yazıları aynı zamanda sitenizi belli aralıklarla güncellemenizi sağladığı için, alan adı otoritenizi ve sayfa değerlerinizi artırmak için de blog yazıları önemlidir.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog'da video kullanarak sitede geçirilen süreyi nasıl artırabilirsiniz?
Blog’da video kullanmak, içeriği ziyaret edenlerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, video kullanımı bu içeriğe olan ilgiyi de artırır. Video içeriklerin popülerleşmesi, blog yazılarına olan ilgiyi biraz...
11 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan