
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda, çalışmalara doğrudan atılmak yerine, bu çalışmaları özümseyerek pazarlama planlarınızı oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacak. Peki, önümüzdeki yıl dikkat etmeniz gereken popüler akımlar neler olacak?
Sesli arama sorgularına yönelmeler artacak
İçerik pazarlama trendlerinde de bahsetmiştik bu konudan. Akıllı cihaz kullanımlarının artmasıyla beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinden sesli arama sorguları da yapmaya başlıyor. Tabii ki bu durumda da sesli arama sorgularına yanıt verebilecek içeriklerin değeri daha da artmış oluyor. Sesli arama sorgularında üst sıralarda yer almak, sitenize organik olarak daha fazla trafik çekmenize yardımcı olacak etkenlerden biri.
Site üzerindeki içeriklerinizi düzenlerken, sesli arama sorgularına yanıt verebilecek anahtar kelime varyasyonlarını da kullanmanız 2019’da organik trafiğinizi artırma da size yardımcı olacaktır. “SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?” isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Video içerikler, sektör standardı olmaya başlayacak
2018’de video içerikler, markalara geri dönüşüm sağlamada oldukça fayda sağladı. İçerik çalışmalarında yazılı ve görsel çalışmalardan çok daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle de video içeriklerin yükselişi 2018’de bir hayli arttı. 2019’da ise videolar artık bir sektör standardı olmaya başlayacak.
Ürün tanıtımlarının haricinde canlı yayınlar, rehber videoları, SSS videoları, röportaj ve soru cevap videoları markalara etkileşim ve geri dönüşüm sağlama konusunda yardımcı olacak.
İlgili rehber: Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Instagram’ın popülerliği devam edecek
2018’de olduğu gibi 2019 dijital pazarlama trendleri arasında öne çıkacak olan sosyal mecra Instagram olmaya devam edecek. Sosyal medya pazarlama çalışmasına odaklanacak olan firmalar, özellikle Instagram üzerinde strateji ve planlar geliştirerek, bu mecranın reklam modellerine yönelebilirler. Instagram’daki hedef kitlenizi genişleterek, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmak ve onların ilgisini çekecek içerikler üretmeniz buradaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.
Tabii ki bu noktada önemli bir noktayı atlamamak gerekiyor. Instagram’ın popülerliği devam edecek diye diğer mecraları göz ardı etmemeniz gerekiyor. Farklı kitleler farklı mecraları kullandığı için, diğer mecralardaki çalışmalarınıza devam etmelisiniz.
Sosyal medya pazarlamadaki önemli nokta, asıl hedef kitlenizin yer aldığı ve en çok geri dönüşümü aldığınız mecralara yönlenmenizdir. Bu nedenle de öncelikle size en çok getiri sağlayan mecrayı tespit etmeniz oldukça önemli.
Canlı yayınların da önemi artacak
Tüketiciler akıllı telefonlarında oldukça fazla vakit geçiriyor ve özellikle Instagram gibi popüler mecralar üzerinde canlı yayınlara katılım sağlıyorlar. Canlı yayınlar bire bir tüketicilerle iletişim kurma ve etkileşim artırma da önemli bir rol sahibi olduğu için 2019 dijital pazarlama trendleri arasında bu içerik formatını da görmeye devam edeceğiz.
Farklı konseptler üzerinde canlı yayınlar yapmak ve belli aralıklarla düzenli olarak bu yayınları yapmanız, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmanıza ve sadık kitleler edinmenize yardımcı olur. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?” isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Kaliteli ve uzun blog yazılarının önemi devam edecek
Dijital pazarlama trendlerinde yıllardır blog içeriklerinin önemini ele alıyoruz. 2019’da da bu konunun önemi devam edecek. Her ne kadar yazılı içeriklerin etkileşim oranları videolara kıyasla daha düşük olsa da organik trafik sağlama ve kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlamak için uzun ve kaliteli blog yazılarından yararlanmak gerekiyor.
Blog yazıları aynı zamanda sitenizi belli aralıklarla güncellemenizi sağladığı için, alan adı otoritenizi ve sayfa değerlerinizi artırmak için de blog yazıları önemlidir.
İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler