2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

18 Aralık 2018
Sinan Oypan

2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda, çalışmalara doğrudan atılmak yerine, bu çalışmaları özümseyerek pazarlama planlarınızı oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacak. Peki, önümüzdeki yıl dikkat etmeniz gereken popüler akımlar neler olacak?

Sesli arama sorgularına yönelmeler artacak

İçerik pazarlama trendlerinde de bahsetmiştik bu konudan. Akıllı cihaz kullanımlarının artmasıyla beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinden sesli arama sorguları da yapmaya başlıyor. Tabii ki bu durumda da sesli arama sorgularına yanıt verebilecek içeriklerin değeri daha da artmış oluyor. Sesli arama sorgularında üst sıralarda yer almak, sitenize organik olarak daha fazla trafik çekmenize yardımcı olacak etkenlerden biri.

Site üzerindeki içeriklerinizi düzenlerken, sesli arama sorgularına yanıt verebilecek anahtar kelime varyasyonlarını da kullanmanız 2019’da organik trafiğinizi artırma da size yardımcı olacaktır. SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?” isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Video içerikler, sektör standardı olmaya başlayacak

2018’de video içerikler, markalara geri dönüşüm sağlamada oldukça fayda sağladı. İçerik çalışmalarında yazılı ve görsel çalışmalardan çok daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle de video içeriklerin yükselişi 2018’de bir hayli arttı. 2019’da ise videolar artık bir sektör standardı olmaya başlayacak.

Ürün tanıtımlarının haricinde canlı yayınlar, rehber videoları, SSS videoları, röportaj ve soru cevap videoları markalara etkileşim ve geri dönüşüm sağlama konusunda yardımcı olacak.

İlgili rehber: Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Instagram’ın popülerliği devam edecek

2018’de olduğu gibi 2019 dijital pazarlama trendleri arasında öne çıkacak olan sosyal mecra Instagram olmaya devam edecek. Sosyal medya pazarlama çalışmasına odaklanacak olan firmalar, özellikle Instagram üzerinde strateji ve planlar geliştirerek, bu mecranın reklam modellerine yönelebilirler. Instagram’daki hedef kitlenizi genişleterek, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmak ve onların ilgisini çekecek içerikler üretmeniz buradaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tabii ki bu noktada önemli bir noktayı atlamamak gerekiyor. Instagram’ın popülerliği devam edecek diye diğer mecraları göz ardı etmemeniz gerekiyor. Farklı kitleler farklı mecraları kullandığı için, diğer mecralardaki çalışmalarınıza devam etmelisiniz.

Sosyal medya pazarlamadaki önemli nokta, asıl hedef kitlenizin yer aldığı ve en çok geri dönüşümü aldığınız mecralara yönlenmenizdir. Bu nedenle de öncelikle size en çok getiri sağlayan mecrayı tespit etmeniz oldukça önemli.

Canlı yayınların da önemi artacak

Tüketiciler akıllı telefonlarında oldukça fazla vakit geçiriyor ve özellikle Instagram gibi popüler mecralar üzerinde canlı yayınlara katılım sağlıyorlar. Canlı yayınlar bire bir tüketicilerle iletişim kurma ve etkileşim artırma da önemli bir rol sahibi olduğu için 2019 dijital pazarlama trendleri arasında bu içerik formatını da görmeye devam edeceğiz.

Farklı konseptler üzerinde canlı yayınlar yapmak ve belli aralıklarla düzenli olarak bu yayınları yapmanız, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmanıza ve sadık kitleler edinmenize yardımcı olur. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Kaliteli ve uzun blog yazılarının önemi devam edecek

Dijital pazarlama trendlerinde yıllardır blog içeriklerinin önemini ele alıyoruz. 2019’da da bu konunun önemi devam edecek. Her ne kadar yazılı içeriklerin etkileşim oranları videolara kıyasla daha düşük olsa da organik trafik sağlama ve kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlamak için uzun ve kaliteli blog yazılarından yararlanmak gerekiyor.

Blog yazıları aynı zamanda sitenizi belli aralıklarla güncellemenizi sağladığı için, alan adı otoritenizi ve sayfa değerlerinizi artırmak için de blog yazıları önemlidir.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan