fbpx

2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

18 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda, çalışmalara doğrudan atılmak yerine, bu çalışmaları özümseyerek pazarlama planlarınızı oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacak. Peki, önümüzdeki yıl dikkat etmeniz gereken popüler akımlar neler olacak?

Sesli arama sorgularına yönelmeler artacak

İçerik pazarlama trendlerinde de bahsetmiştik bu konudan. Akıllı cihaz kullanımlarının artmasıyla beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinden sesli arama sorguları da yapmaya başlıyor. Tabii ki bu durumda da sesli arama sorgularına yanıt verebilecek içeriklerin değeri daha da artmış oluyor. Sesli arama sorgularında üst sıralarda yer almak, sitenize organik olarak daha fazla trafik çekmenize yardımcı olacak etkenlerden biri.

Site üzerindeki içeriklerinizi düzenlerken, sesli arama sorgularına yanıt verebilecek anahtar kelime varyasyonlarını da kullanmanız 2019’da organik trafiğinizi artırma da size yardımcı olacaktır. SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?” isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Video içerikler, sektör standardı olmaya başlayacak

2018’de video içerikler, markalara geri dönüşüm sağlamada oldukça fayda sağladı. İçerik çalışmalarında yazılı ve görsel çalışmalardan çok daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle de video içeriklerin yükselişi 2018’de bir hayli arttı. 2019’da ise videolar artık bir sektör standardı olmaya başlayacak.

Ürün tanıtımlarının haricinde canlı yayınlar, rehber videoları, SSS videoları, röportaj ve soru cevap videoları markalara etkileşim ve geri dönüşüm sağlama konusunda yardımcı olacak.

İlgili rehber: Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Instagram’ın popülerliği devam edecek

2018’de olduğu gibi 2019 dijital pazarlama trendleri arasında öne çıkacak olan sosyal mecra Instagram olmaya devam edecek. Sosyal medya pazarlama çalışmasına odaklanacak olan firmalar, özellikle Instagram üzerinde strateji ve planlar geliştirerek, bu mecranın reklam modellerine yönelebilirler. Instagram’daki hedef kitlenizi genişleterek, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmak ve onların ilgisini çekecek içerikler üretmeniz buradaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tabii ki bu noktada önemli bir noktayı atlamamak gerekiyor. Instagram’ın popülerliği devam edecek diye diğer mecraları göz ardı etmemeniz gerekiyor. Farklı kitleler farklı mecraları kullandığı için, diğer mecralardaki çalışmalarınıza devam etmelisiniz.

Sosyal medya pazarlamadaki önemli nokta, asıl hedef kitlenizin yer aldığı ve en çok geri dönüşümü aldığınız mecralara yönlenmenizdir. Bu nedenle de öncelikle size en çok getiri sağlayan mecrayı tespit etmeniz oldukça önemli.

Canlı yayınların da önemi artacak

Tüketiciler akıllı telefonlarında oldukça fazla vakit geçiriyor ve özellikle Instagram gibi popüler mecralar üzerinde canlı yayınlara katılım sağlıyorlar. Canlı yayınlar bire bir tüketicilerle iletişim kurma ve etkileşim artırma da önemli bir rol sahibi olduğu için 2019 dijital pazarlama trendleri arasında bu içerik formatını da görmeye devam edeceğiz.

Farklı konseptler üzerinde canlı yayınlar yapmak ve belli aralıklarla düzenli olarak bu yayınları yapmanız, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmanıza ve sadık kitleler edinmenize yardımcı olur. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Kaliteli ve uzun blog yazılarının önemi devam edecek

Dijital pazarlama trendlerinde yıllardır blog içeriklerinin önemini ele alıyoruz. 2019’da da bu konunun önemi devam edecek. Her ne kadar yazılı içeriklerin etkileşim oranları videolara kıyasla daha düşük olsa da organik trafik sağlama ve kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlamak için uzun ve kaliteli blog yazılarından yararlanmak gerekiyor.

Blog yazıları aynı zamanda sitenizi belli aralıklarla güncellemenizi sağladığı için, alan adı otoritenizi ve sayfa değerlerinizi artırmak için de blog yazıları önemlidir.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan