2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

18 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri

2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda, çalışmalara doğrudan atılmak yerine, bu çalışmaları özümseyerek pazarlama planlarınızı oluşturmanız daha doğru bir yaklaşım olacak. Peki, önümüzdeki yıl dikkat etmeniz gereken popüler akımlar neler olacak?

Sesli arama sorgularına yönelmeler artacak

İçerik pazarlama trendlerinde de bahsetmiştik bu konudan. Akıllı cihaz kullanımlarının artmasıyla beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinden sesli arama sorguları da yapmaya başlıyor. Tabii ki bu durumda da sesli arama sorgularına yanıt verebilecek içeriklerin değeri daha da artmış oluyor. Sesli arama sorgularında üst sıralarda yer almak, sitenize organik olarak daha fazla trafik çekmenize yardımcı olacak etkenlerden biri.

Site üzerindeki içeriklerinizi düzenlerken, sesli arama sorgularına yanıt verebilecek anahtar kelime varyasyonlarını da kullanmanız 2019’da organik trafiğinizi artırma da size yardımcı olacaktır. SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir?” isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Video içerikler, sektör standardı olmaya başlayacak

2018’de video içerikler, markalara geri dönüşüm sağlamada oldukça fayda sağladı. İçerik çalışmalarında yazılı ve görsel çalışmalardan çok daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle de video içeriklerin yükselişi 2018’de bir hayli arttı. 2019’da ise videolar artık bir sektör standardı olmaya başlayacak.

Ürün tanıtımlarının haricinde canlı yayınlar, rehber videoları, SSS videoları, röportaj ve soru cevap videoları markalara etkileşim ve geri dönüşüm sağlama konusunda yardımcı olacak.

İlgili rehber: Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler

İlgili rehber: Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Instagram’ın popülerliği devam edecek

2018’de olduğu gibi 2019 dijital pazarlama trendleri arasında öne çıkacak olan sosyal mecra Instagram olmaya devam edecek. Sosyal medya pazarlama çalışmasına odaklanacak olan firmalar, özellikle Instagram üzerinde strateji ve planlar geliştirerek, bu mecranın reklam modellerine yönelebilirler. Instagram’daki hedef kitlenizi genişleterek, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmak ve onların ilgisini çekecek içerikler üretmeniz buradaki geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Tabii ki bu noktada önemli bir noktayı atlamamak gerekiyor. Instagram’ın popülerliği devam edecek diye diğer mecraları göz ardı etmemeniz gerekiyor. Farklı kitleler farklı mecraları kullandığı için, diğer mecralardaki çalışmalarınıza devam etmelisiniz.

Sosyal medya pazarlamadaki önemli nokta, asıl hedef kitlenizin yer aldığı ve en çok geri dönüşümü aldığınız mecralara yönlenmenizdir. Bu nedenle de öncelikle size en çok getiri sağlayan mecrayı tespit etmeniz oldukça önemli.

Canlı yayınların da önemi artacak

Tüketiciler akıllı telefonlarında oldukça fazla vakit geçiriyor ve özellikle Instagram gibi popüler mecralar üzerinde canlı yayınlara katılım sağlıyorlar. Canlı yayınlar bire bir tüketicilerle iletişim kurma ve etkileşim artırma da önemli bir rol sahibi olduğu için 2019 dijital pazarlama trendleri arasında bu içerik formatını da görmeye devam edeceğiz.

Farklı konseptler üzerinde canlı yayınlar yapmak ve belli aralıklarla düzenli olarak bu yayınları yapmanız, takipçilerinizle iyi bir iletişim kurmanıza ve sadık kitleler edinmenize yardımcı olur. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? isimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Kaliteli ve uzun blog yazılarının önemi devam edecek

Dijital pazarlama trendlerinde yıllardır blog içeriklerinin önemini ele alıyoruz. 2019’da da bu konunun önemi devam edecek. Her ne kadar yazılı içeriklerin etkileşim oranları videolara kıyasla daha düşük olsa da organik trafik sağlama ve kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmesini sağlamak için uzun ve kaliteli blog yazılarından yararlanmak gerekiyor.

Blog yazıları aynı zamanda sitenizi belli aralıklarla güncellemenizi sağladığı için, alan adı otoritenizi ve sayfa değerlerinizi artırmak için de blog yazıları önemlidir.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın