2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları

21 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni e-ticaret firmaları için daha ideal bir çözüm olma fırsatı sunuyor. Bunun sebeplerinden biri niş alanlarda markalaşma ve isim duyurmak, yatay e-ticarete kıyasla daha kolay. Rekabetin az olduğu bir sektörde yer almak, markanızı büyütmek için farklı fırsatları önünüze çıkartacaktır. Kendi niş pazarınızı bulmak ve 2018 yılında niş bir alanda hizmet vermek amacıyla bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu rehberimizdeki ipuçlarından yararlanarak, e-ticaret sitenizi yeni yıla hazırlayabilirsiniz.

Satış, pazarlama ve AR-GE sürecinizi birlikte yürütün

Niş alanda belli bir başarıya ulaşmak ve işinizi büyütmek için, şirket içinde yapacağınız çalışmaların bir bütünlüğü ve bu çalışmaların birbirini destekliyor olması gerekir. Bu noktadaki önemli unsurlar ise satış, pazarlama ve AR-GE süreci oluyor. Bir ürün üretmiyorsanız dahi, AR-GE tarafında yapacağınız çalışmalar olacaktır. E-ticaret sitenizin arka tarafında yaptığınız çalışmalar, ürün gönderim süreçleri, müşteri destek çalışmaları, paketleme yöntemleri gibi birçok detayı AR-GE olarak düşünebilirsiniz. Bu hizmetlerinizin hepsinde geliştirmeler yapmak mümkün. Bir taraftan bu geliştirmeleri yaparken, bir yandan da satış ile pazarlama bölümlerinizi de bu alanla koordine bir şekilde yönetmeniz gerekir. Müşteri desteği konusunda yaptığınız geliştirmeler ve düzenlemeler, pazarlama tarafında kullanabileceğininiz bir takım içerikler çıkartmanızı sağlayacaktır. E-ticarette müşteri desteği konusunda iyi bir hizmet sunmak, müşteri memnuniyetini artıracağı için bu özelliğinizi satışlarınızı artırmak için de kullanabilirsiniz. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Önemli olan nokta, bu üç farklı alanı birbirine bağlayarak, çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmak olacaktır.

Kullanıcı deneyimine odaklanın

İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların dikkat ettiği konulardan bazıları; e-ticaret sitesi üzerinde ne kadar rahat vakit geçirdiği, aradıkları ürüne ne kadar kolay ulaşabildiği ve ödeme sürecininin nasıl işlediği oluyor. Başka bir deyişle, kullanıcı deneyimini farkında olsalar da olmasalar da önemli buluyorlar. E-ticaret sitenizin tasarımını yaparken ve içeriklerinizi oluştururken bu kullanıcı deneyimi üzerinde durmanız bir hayli önemli olacaktır. Kullanıcılara istedikleri bilgilere kolay bir şekilde ulaşabilecekleri bir ortam sunmanız gerekiyor. Onları birşeylere zorlamanız, işlerini zorlaştırmanız ve sadece kendinizin uygun gördüğü şekilde tasarımlarınızı yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. Kullanıcı deneyimi konusunda dikkat etmeniz gereken bir diğer unsurlar da şöyle:
  • Alışveriş yapmak için üyelik işlemini zorunlu tutmayın. Kullanıcılar tek seferlik alışveriş yapmayı düşünüyor olabilirler. Bu sebeple de ziyaretçi girişiyle alışveriş yapılmasına izin vermelisiniz.
  • Site navigasyonunu karmaşık yapmayın. Böylelikle kullanıcılar diledikleri sayfaları rahatlıkla bularak, site üzerinde daha fazla vakit geçirirler.
  • İhtiyacınızdan fazla kişisel bilgi istemeyin. İlk etapta kullanıcıların bir eyleme geçme aşamasında (satın alma, e-posta abonelik vb.) ihtiyacınız olmayan kişisel bilgiler istemeyin. Bu tür yaklaşımlar kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Bu sebeple de formalarınızı kısa tutmanız ve sadece ihtiyacınız olan bilgileri onlardan istemeniz yeterli olacaktır.

Ürünlerinizi her açıdan gösterin

Özellikle yeni girişimlerin kendilerini tanıtmaya daha çok ihtiyaçları vardır. Ürünleriyle ve hizmetleriyle öne çıkmak için farklı çalışmalar yapmaları gerekir. Online alışveriş yapan tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce onu her şekilde görmek isterler. Bu sebeple de ürünle ilgili detaylı alışveriş yaparlar. Kullanıcıların bu isteklerini karşılamanız gerekir. Bunun için ürün sayfalarında ya da pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizi her açıdan göstermeye özen göstermelisiniz. Ürününüzün kalitesini ve malzemesini göstermek için yakın plan çekimler yaparak, ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapabilirsiniz. Bunların yanı sıra video çekimleri yaparak ürünlerinizi tanıtacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu videoları hem sosyal mecralarda paylaşabilir ya da bu videolarla ilgili reklam kampanyası oluşturabilir hem de bu içerikleri web sitenizde ürün sayfalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle web sitenize gelen kişiler de bu videoları inceleyerek, ürün hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler. 2018 yılında kendi e-ticaret işinizi yapmak ve online satış mağazası kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Depo Yönetimi Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Depo Yönetimi Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Lojistik süreçleri, e-ticaret aktivitesi açısından büyük öneme sahiptir. Ürünlerin müşterilere zamanında ulaştırılması, söz konusu süreçlerin işleyişine bağlıdır. Depo idaresi bu faaliyetin ayrılmaz bir parçasıdır. İyi...
12 Mayıs 2022
Markethinkers
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural...
4 Nisan 2022
Markethinkers
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın