2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları

21 Aralık 2017
Sinan Oypan

Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni e-ticaret firmaları için daha ideal bir çözüm olma fırsatı sunuyor. Bunun sebeplerinden biri niş alanlarda markalaşma ve isim duyurmak, yatay e-ticarete kıyasla daha kolay. Rekabetin az olduğu bir sektörde yer almak, markanızı büyütmek için farklı fırsatları önünüze çıkartacaktır.

Kendi niş pazarınızı bulmak ve 2018 yılında niş bir alanda hizmet vermek amacıyla bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu rehberimizdeki ipuçlarından yararlanarak, e-ticaret sitenizi yeni yıla hazırlayabilirsiniz.

Satış, pazarlama ve AR-GE sürecinizi birlikte yürütün

Niş alanda belli bir başarıya ulaşmak ve işinizi büyütmek için, şirket içinde yapacağınız çalışmaların bir bütünlüğü ve bu çalışmaların birbirini destekliyor olması gerekir. Bu noktadaki önemli unsurlar ise satış, pazarlama ve AR-GE süreci oluyor. Bir ürün üretmiyorsanız dahi, AR-GE tarafında yapacağınız çalışmalar olacaktır. E-ticaret sitenizin arka tarafında yaptığınız çalışmalar, ürün gönderim süreçleri, müşteri destek çalışmaları, paketleme yöntemleri gibi birçok detayı AR-GE olarak düşünebilirsiniz. Bu hizmetlerinizin hepsinde geliştirmeler yapmak mümkün.

Bir taraftan bu geliştirmeleri yaparken, bir yandan da satış ile pazarlama bölümlerinizi de bu alanla koordine bir şekilde yönetmeniz gerekir. Müşteri desteği konusunda yaptığınız geliştirmeler ve düzenlemeler, pazarlama tarafında kullanabileceğininiz bir takım içerikler çıkartmanızı sağlayacaktır. E-ticarette müşteri desteği konusunda iyi bir hizmet sunmak, müşteri memnuniyetini artıracağı için bu özelliğinizi satışlarınızı artırmak için de kullanabilirsiniz.

Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Önemli olan nokta, bu üç farklı alanı birbirine bağlayarak, çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmak olacaktır.

Kullanıcı deneyimine odaklanın

İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların dikkat ettiği konulardan bazıları; e-ticaret sitesi üzerinde ne kadar rahat vakit geçirdiği, aradıkları ürüne ne kadar kolay ulaşabildiği ve ödeme sürecininin nasıl işlediği oluyor. Başka bir deyişle, kullanıcı deneyimini farkında olsalar da olmasalar da önemli buluyorlar.

E-ticaret sitenizin tasarımını yaparken ve içeriklerinizi oluştururken bu kullanıcı deneyimi üzerinde durmanız bir hayli önemli olacaktır. Kullanıcılara istedikleri bilgilere kolay bir şekilde ulaşabilecekleri bir ortam sunmanız gerekiyor. Onları birşeylere zorlamanız, işlerini zorlaştırmanız ve sadece kendinizin uygun gördüğü şekilde tasarımlarınızı yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

Kullanıcı deneyimi konusunda dikkat etmeniz gereken bir diğer unsurlar da şöyle:

  • Alışveriş yapmak için üyelik işlemini zorunlu tutmayın. Kullanıcılar tek seferlik alışveriş yapmayı düşünüyor olabilirler. Bu sebeple de ziyaretçi girişiyle alışveriş yapılmasına izin vermelisiniz.
  • Site navigasyonunu karmaşık yapmayın. Böylelikle kullanıcılar diledikleri sayfaları rahatlıkla bularak, site üzerinde daha fazla vakit geçirirler.
  • İhtiyacınızdan fazla kişisel bilgi istemeyin. İlk etapta kullanıcıların bir eyleme geçme aşamasında (satın alma, e-posta abonelik vb.) ihtiyacınız olmayan kişisel bilgiler istemeyin. Bu tür yaklaşımlar kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Bu sebeple de formalarınızı kısa tutmanız ve sadece ihtiyacınız olan bilgileri onlardan istemeniz yeterli olacaktır.

Ürünlerinizi her açıdan gösterin

Özellikle yeni girişimlerin kendilerini tanıtmaya daha çok ihtiyaçları vardır. Ürünleriyle ve hizmetleriyle öne çıkmak için farklı çalışmalar yapmaları gerekir. Online alışveriş yapan tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce onu her şekilde görmek isterler. Bu sebeple de ürünle ilgili detaylı alışveriş yaparlar. Kullanıcıların bu isteklerini karşılamanız gerekir.

Bunun için ürün sayfalarında ya da pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizi her açıdan göstermeye özen göstermelisiniz. Ürününüzün kalitesini ve malzemesini göstermek için yakın plan çekimler yaparak, ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapabilirsiniz.

Bunların yanı sıra video çekimleri yaparak ürünlerinizi tanıtacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu videoları hem sosyal mecralarda paylaşabilir ya da bu videolarla ilgili reklam kampanyası oluşturabilir hem de bu içerikleri web sitenizde ürün sayfalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle web sitenize gelen kişiler de bu videoları inceleyerek, ürün hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

2018 yılında kendi e-ticaret işinizi yapmak ve online satış mağazası kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan