2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları

21 Aralık 2017
Sinan Oypan

Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni e-ticaret firmaları için daha ideal bir çözüm olma fırsatı sunuyor. Bunun sebeplerinden biri niş alanlarda markalaşma ve isim duyurmak, yatay e-ticarete kıyasla daha kolay. Rekabetin az olduğu bir sektörde yer almak, markanızı büyütmek için farklı fırsatları önünüze çıkartacaktır.

Kendi niş pazarınızı bulmak ve 2018 yılında niş bir alanda hizmet vermek amacıyla bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu rehberimizdeki ipuçlarından yararlanarak, e-ticaret sitenizi yeni yıla hazırlayabilirsiniz.

Satış, pazarlama ve AR-GE sürecinizi birlikte yürütün

Niş alanda belli bir başarıya ulaşmak ve işinizi büyütmek için, şirket içinde yapacağınız çalışmaların bir bütünlüğü ve bu çalışmaların birbirini destekliyor olması gerekir. Bu noktadaki önemli unsurlar ise satış, pazarlama ve AR-GE süreci oluyor. Bir ürün üretmiyorsanız dahi, AR-GE tarafında yapacağınız çalışmalar olacaktır. E-ticaret sitenizin arka tarafında yaptığınız çalışmalar, ürün gönderim süreçleri, müşteri destek çalışmaları, paketleme yöntemleri gibi birçok detayı AR-GE olarak düşünebilirsiniz. Bu hizmetlerinizin hepsinde geliştirmeler yapmak mümkün.

Bir taraftan bu geliştirmeleri yaparken, bir yandan da satış ile pazarlama bölümlerinizi de bu alanla koordine bir şekilde yönetmeniz gerekir. Müşteri desteği konusunda yaptığınız geliştirmeler ve düzenlemeler, pazarlama tarafında kullanabileceğininiz bir takım içerikler çıkartmanızı sağlayacaktır. E-ticarette müşteri desteği konusunda iyi bir hizmet sunmak, müşteri memnuniyetini artıracağı için bu özelliğinizi satışlarınızı artırmak için de kullanabilirsiniz.

Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Önemli olan nokta, bu üç farklı alanı birbirine bağlayarak, çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmak olacaktır.

Kullanıcı deneyimine odaklanın

İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların dikkat ettiği konulardan bazıları; e-ticaret sitesi üzerinde ne kadar rahat vakit geçirdiği, aradıkları ürüne ne kadar kolay ulaşabildiği ve ödeme sürecininin nasıl işlediği oluyor. Başka bir deyişle, kullanıcı deneyimini farkında olsalar da olmasalar da önemli buluyorlar.

E-ticaret sitenizin tasarımını yaparken ve içeriklerinizi oluştururken bu kullanıcı deneyimi üzerinde durmanız bir hayli önemli olacaktır. Kullanıcılara istedikleri bilgilere kolay bir şekilde ulaşabilecekleri bir ortam sunmanız gerekiyor. Onları birşeylere zorlamanız, işlerini zorlaştırmanız ve sadece kendinizin uygun gördüğü şekilde tasarımlarınızı yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

Kullanıcı deneyimi konusunda dikkat etmeniz gereken bir diğer unsurlar da şöyle:

  • Alışveriş yapmak için üyelik işlemini zorunlu tutmayın. Kullanıcılar tek seferlik alışveriş yapmayı düşünüyor olabilirler. Bu sebeple de ziyaretçi girişiyle alışveriş yapılmasına izin vermelisiniz.
  • Site navigasyonunu karmaşık yapmayın. Böylelikle kullanıcılar diledikleri sayfaları rahatlıkla bularak, site üzerinde daha fazla vakit geçirirler.
  • İhtiyacınızdan fazla kişisel bilgi istemeyin. İlk etapta kullanıcıların bir eyleme geçme aşamasında (satın alma, e-posta abonelik vb.) ihtiyacınız olmayan kişisel bilgiler istemeyin. Bu tür yaklaşımlar kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Bu sebeple de formalarınızı kısa tutmanız ve sadece ihtiyacınız olan bilgileri onlardan istemeniz yeterli olacaktır.

Ürünlerinizi her açıdan gösterin

Özellikle yeni girişimlerin kendilerini tanıtmaya daha çok ihtiyaçları vardır. Ürünleriyle ve hizmetleriyle öne çıkmak için farklı çalışmalar yapmaları gerekir. Online alışveriş yapan tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce onu her şekilde görmek isterler. Bu sebeple de ürünle ilgili detaylı alışveriş yaparlar. Kullanıcıların bu isteklerini karşılamanız gerekir.

Bunun için ürün sayfalarında ya da pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizi her açıdan göstermeye özen göstermelisiniz. Ürününüzün kalitesini ve malzemesini göstermek için yakın plan çekimler yaparak, ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapabilirsiniz.

Bunların yanı sıra video çekimleri yaparak ürünlerinizi tanıtacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu videoları hem sosyal mecralarda paylaşabilir ya da bu videolarla ilgili reklam kampanyası oluşturabilir hem de bu içerikleri web sitenizde ürün sayfalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle web sitenize gelen kişiler de bu videoları inceleyerek, ürün hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

2018 yılında kendi e-ticaret işinizi yapmak ve online satış mağazası kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Magento E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan