fbpx

2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları

21 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları

Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni e-ticaret firmaları için daha ideal bir çözüm olma fırsatı sunuyor. Bunun sebeplerinden biri niş alanlarda markalaşma ve isim duyurmak, yatay e-ticarete kıyasla daha kolay. Rekabetin az olduğu bir sektörde yer almak, markanızı büyütmek için farklı fırsatları önünüze çıkartacaktır.

Kendi niş pazarınızı bulmak ve 2018 yılında niş bir alanda hizmet vermek amacıyla bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız, bu rehberimizdeki ipuçlarından yararlanarak, e-ticaret sitenizi yeni yıla hazırlayabilirsiniz.

Satış, pazarlama ve AR-GE sürecinizi birlikte yürütün

Niş alanda belli bir başarıya ulaşmak ve işinizi büyütmek için, şirket içinde yapacağınız çalışmaların bir bütünlüğü ve bu çalışmaların birbirini destekliyor olması gerekir. Bu noktadaki önemli unsurlar ise satış, pazarlama ve AR-GE süreci oluyor. Bir ürün üretmiyorsanız dahi, AR-GE tarafında yapacağınız çalışmalar olacaktır. E-ticaret sitenizin arka tarafında yaptığınız çalışmalar, ürün gönderim süreçleri, müşteri destek çalışmaları, paketleme yöntemleri gibi birçok detayı AR-GE olarak düşünebilirsiniz. Bu hizmetlerinizin hepsinde geliştirmeler yapmak mümkün.

Bir taraftan bu geliştirmeleri yaparken, bir yandan da satış ile pazarlama bölümlerinizi de bu alanla koordine bir şekilde yönetmeniz gerekir. Müşteri desteği konusunda yaptığınız geliştirmeler ve düzenlemeler, pazarlama tarafında kullanabileceğininiz bir takım içerikler çıkartmanızı sağlayacaktır. E-ticarette müşteri desteği konusunda iyi bir hizmet sunmak, müşteri memnuniyetini artıracağı için bu özelliğinizi satışlarınızı artırmak için de kullanabilirsiniz.

Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Önemli olan nokta, bu üç farklı alanı birbirine bağlayarak, çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmak olacaktır.

Kullanıcı deneyimine odaklanın

İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların dikkat ettiği konulardan bazıları; e-ticaret sitesi üzerinde ne kadar rahat vakit geçirdiği, aradıkları ürüne ne kadar kolay ulaşabildiği ve ödeme sürecininin nasıl işlediği oluyor. Başka bir deyişle, kullanıcı deneyimini farkında olsalar da olmasalar da önemli buluyorlar.

E-ticaret sitenizin tasarımını yaparken ve içeriklerinizi oluştururken bu kullanıcı deneyimi üzerinde durmanız bir hayli önemli olacaktır. Kullanıcılara istedikleri bilgilere kolay bir şekilde ulaşabilecekleri bir ortam sunmanız gerekiyor. Onları birşeylere zorlamanız, işlerini zorlaştırmanız ve sadece kendinizin uygun gördüğü şekilde tasarımlarınızı yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

Kullanıcı deneyimi konusunda dikkat etmeniz gereken bir diğer unsurlar da şöyle:

  • Alışveriş yapmak için üyelik işlemini zorunlu tutmayın. Kullanıcılar tek seferlik alışveriş yapmayı düşünüyor olabilirler. Bu sebeple de ziyaretçi girişiyle alışveriş yapılmasına izin vermelisiniz.
  • Site navigasyonunu karmaşık yapmayın. Böylelikle kullanıcılar diledikleri sayfaları rahatlıkla bularak, site üzerinde daha fazla vakit geçirirler.
  • İhtiyacınızdan fazla kişisel bilgi istemeyin. İlk etapta kullanıcıların bir eyleme geçme aşamasında (satın alma, e-posta abonelik vb.) ihtiyacınız olmayan kişisel bilgiler istemeyin. Bu tür yaklaşımlar kullanıcıların hoşuna gitmeyecektir. Bu sebeple de formalarınızı kısa tutmanız ve sadece ihtiyacınız olan bilgileri onlardan istemeniz yeterli olacaktır.

Ürünlerinizi her açıdan gösterin

Özellikle yeni girişimlerin kendilerini tanıtmaya daha çok ihtiyaçları vardır. Ürünleriyle ve hizmetleriyle öne çıkmak için farklı çalışmalar yapmaları gerekir. Online alışveriş yapan tüketiciler, bir ürünü satın almadan önce onu her şekilde görmek isterler. Bu sebeple de ürünle ilgili detaylı alışveriş yaparlar. Kullanıcıların bu isteklerini karşılamanız gerekir.

Bunun için ürün sayfalarında ya da pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizi her açıdan göstermeye özen göstermelisiniz. Ürününüzün kalitesini ve malzemesini göstermek için yakın plan çekimler yaparak, ürünlerinizin kalitesini öne çıkartacak çalışmalar yapabilirsiniz.

Bunların yanı sıra video çekimleri yaparak ürünlerinizi tanıtacak içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu videoları hem sosyal mecralarda paylaşabilir ya da bu videolarla ilgili reklam kampanyası oluşturabilir hem de bu içerikleri web sitenizde ürün sayfalarınıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle web sitenize gelen kişiler de bu videoları inceleyerek, ürün hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirler.

2018 yılında kendi e-ticaret işinizi yapmak ve online satış mağazası kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi hemen denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi