2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

30 Kasım 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri yaratabilirsiniz. E-ticarette kişiselleştirme 2018’de de gündemde ve önemi biraz daha artmış olacak. Önümüzdeki yıl bu çalışmaları nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Temel kişiselleştirme özelliklerini kullanın

Temel kişiselleştirme özellikleri aslında doğrudan bir kullanıcıyı değil, genel olarak siteyi ziyaret eden kullanıcıları hedefler. Bu çalışmalar web siteniz üzerinde dönemsel ürünleri sergilemek, en çok satan ya da indirimdeki ürünleri göstermek ya da özel kampanyaları sergilemek olarak sıralanabilir.

Kullanıcılara site üzerinde arama yaptırmak yerine ana sayfa üzerinde bu çeşitliliği sunmak onlara belli bir kişiselleştirilmiş deneyim hissi verecektir.

Anketler yaparak kullanıcı bilgileri toplayın

Tüketicilere kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilmek için onların kişisel bilgilerini toplamanız gerekir. Bunun için e-posta pazarlama çalışmalarınızda anket çalışmaları yaparak kullanıcıların kişisel bilgilerini toplamaya çalışabilirsiniz. Bunu yaparken anketlerinizi kısa tutmaya ve talep ettiğiniz bilgiler konusunda çok fazla detaya girmemeye özen gösterin. Çok fazla soru sormanız ve özele inmeniz tüketicileri rahatsız edebilir. Bu sebeple de temel bilgiler (yaş, cinsiyet, doğum tarihi ve ilgi alanları gibi) üzerinde ilerlemek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Kullanıcı girişi yapmaları için onlara bir sebep verin

Tüketiciler çoğu zaman bir e-ticaret sitesine giriş yapmadan alışveriş yapmaya çalışırlar. Bu da onlara doğru pazarlama çalışmaları yapmanızın önüne geçer. Bu sebeple de onları kullanıcı girişi yapmaya ikna etmeniz gerekir. Bunun için onlara ne gibi hizmetler vereceğinizi ve kullanıcı girişi yaptıklarında ne gibi artılardan faydalanabileceklerini anlatmanız gerekir.

Farklı kullanıcılar için farklı mesajlar oluşturun

Özellikle e-posta çalışmalarınızda bu işlemi uygulamanız daha kolay olacaktır. Bunun için yeni kullanıcılarla önceki mevcut kullanıcıları e-posta listelerinizde ayırabilirsiniz. Böylelikle yeni müşterilerinize farklı mesajlar gönderirken mevcut müşterilerinize daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırmanız ve ilgi alanlarına göre bir dağılım yapmanız, daha kişisel e-postalar göndermenize de yardımcı olacaktır. Bu kategorizasyonu yapmamanız herkese aynı mesajı göndermenize neden olacağı için, e-posta açılma oranlarınızda düşüş olabilir.

Farklı mesajlar sunmak için yapabileceğiniz bir diğer çalışma da, farklı reklamlar üzerinden siteye gelen kullanıcılar farklı varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle herbir reklam kampanyası için oluşturduğunuz tasarım ve mesajı bu varış sayfalarında daha iyi bir şekilde verebilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yapın

Dijital pazarlama çalışmalarınızda da kişiselleştirmeler yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için farklı müşteri profilleri oluşturarak, bu kişilerin demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Aynı ürün ya da kampanya dahi olsa farklı hedeflemeler yaptığınızda ilgili kitleye daha kişiselleştirilmiş bir reklam kampanyası gösterebilirsiniz.

Bunun yanı sıra Adwords kampanyalarınızda da dinamik remarketing çalışmaları yaparak, internet sitenizi ziyaret etmiş ve herhangi bir sebeple siteyi terk etmiş kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş mesajlar ve reklamlar gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan