fbpx

2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

30 Kasım 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri yaratabilirsiniz. E-ticarette kişiselleştirme 2018’de de gündemde ve önemi biraz daha artmış olacak. Önümüzdeki yıl bu çalışmaları nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Temel kişiselleştirme özelliklerini kullanın

Temel kişiselleştirme özellikleri aslında doğrudan bir kullanıcıyı değil, genel olarak siteyi ziyaret eden kullanıcıları hedefler. Bu çalışmalar web siteniz üzerinde dönemsel ürünleri sergilemek, en çok satan ya da indirimdeki ürünleri göstermek ya da özel kampanyaları sergilemek olarak sıralanabilir.

Kullanıcılara site üzerinde arama yaptırmak yerine ana sayfa üzerinde bu çeşitliliği sunmak onlara belli bir kişiselleştirilmiş deneyim hissi verecektir.

Anketler yaparak kullanıcı bilgileri toplayın

Tüketicilere kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilmek için onların kişisel bilgilerini toplamanız gerekir. Bunun için e-posta pazarlama çalışmalarınızda anket çalışmaları yaparak kullanıcıların kişisel bilgilerini toplamaya çalışabilirsiniz. Bunu yaparken anketlerinizi kısa tutmaya ve talep ettiğiniz bilgiler konusunda çok fazla detaya girmemeye özen gösterin. Çok fazla soru sormanız ve özele inmeniz tüketicileri rahatsız edebilir. Bu sebeple de temel bilgiler (yaş, cinsiyet, doğum tarihi ve ilgi alanları gibi) üzerinde ilerlemek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Kullanıcı girişi yapmaları için onlara bir sebep verin

Tüketiciler çoğu zaman bir e-ticaret sitesine giriş yapmadan alışveriş yapmaya çalışırlar. Bu da onlara doğru pazarlama çalışmaları yapmanızın önüne geçer. Bu sebeple de onları kullanıcı girişi yapmaya ikna etmeniz gerekir. Bunun için onlara ne gibi hizmetler vereceğinizi ve kullanıcı girişi yaptıklarında ne gibi artılardan faydalanabileceklerini anlatmanız gerekir.

Farklı kullanıcılar için farklı mesajlar oluşturun

Özellikle e-posta çalışmalarınızda bu işlemi uygulamanız daha kolay olacaktır. Bunun için yeni kullanıcılarla önceki mevcut kullanıcıları e-posta listelerinizde ayırabilirsiniz. Böylelikle yeni müşterilerinize farklı mesajlar gönderirken mevcut müşterilerinize daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırmanız ve ilgi alanlarına göre bir dağılım yapmanız, daha kişisel e-postalar göndermenize de yardımcı olacaktır. Bu kategorizasyonu yapmamanız herkese aynı mesajı göndermenize neden olacağı için, e-posta açılma oranlarınızda düşüş olabilir.

Farklı mesajlar sunmak için yapabileceğiniz bir diğer çalışma da, farklı reklamlar üzerinden siteye gelen kullanıcılar farklı varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle herbir reklam kampanyası için oluşturduğunuz tasarım ve mesajı bu varış sayfalarında daha iyi bir şekilde verebilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yapın

Dijital pazarlama çalışmalarınızda da kişiselleştirmeler yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için farklı müşteri profilleri oluşturarak, bu kişilerin demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Aynı ürün ya da kampanya dahi olsa farklı hedeflemeler yaptığınızda ilgili kitleye daha kişiselleştirilmiş bir reklam kampanyası gösterebilirsiniz.

Bunun yanı sıra Adwords kampanyalarınızda da dinamik remarketing çalışmaları yaparak, internet sitenizi ziyaret etmiş ve herhangi bir sebeple siteyi terk etmiş kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş mesajlar ve reklamlar gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan