2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

30 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri yaratabilirsiniz. E-ticarette kişiselleştirme 2018’de de gündemde ve önemi biraz daha artmış olacak. Önümüzdeki yıl bu çalışmaları nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Temel kişiselleştirme özelliklerini kullanın

Temel kişiselleştirme özellikleri aslında doğrudan bir kullanıcıyı değil, genel olarak siteyi ziyaret eden kullanıcıları hedefler. Bu çalışmalar web siteniz üzerinde dönemsel ürünleri sergilemek, en çok satan ya da indirimdeki ürünleri göstermek ya da özel kampanyaları sergilemek olarak sıralanabilir.

Kullanıcılara site üzerinde arama yaptırmak yerine ana sayfa üzerinde bu çeşitliliği sunmak onlara belli bir kişiselleştirilmiş deneyim hissi verecektir.

Anketler yaparak kullanıcı bilgileri toplayın

Tüketicilere kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilmek için onların kişisel bilgilerini toplamanız gerekir. Bunun için e-posta pazarlama çalışmalarınızda anket çalışmaları yaparak kullanıcıların kişisel bilgilerini toplamaya çalışabilirsiniz. Bunu yaparken anketlerinizi kısa tutmaya ve talep ettiğiniz bilgiler konusunda çok fazla detaya girmemeye özen gösterin. Çok fazla soru sormanız ve özele inmeniz tüketicileri rahatsız edebilir. Bu sebeple de temel bilgiler (yaş, cinsiyet, doğum tarihi ve ilgi alanları gibi) üzerinde ilerlemek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Kullanıcı girişi yapmaları için onlara bir sebep verin

Tüketiciler çoğu zaman bir e-ticaret sitesine giriş yapmadan alışveriş yapmaya çalışırlar. Bu da onlara doğru pazarlama çalışmaları yapmanızın önüne geçer. Bu sebeple de onları kullanıcı girişi yapmaya ikna etmeniz gerekir. Bunun için onlara ne gibi hizmetler vereceğinizi ve kullanıcı girişi yaptıklarında ne gibi artılardan faydalanabileceklerini anlatmanız gerekir.

Farklı kullanıcılar için farklı mesajlar oluşturun

Özellikle e-posta çalışmalarınızda bu işlemi uygulamanız daha kolay olacaktır. Bunun için yeni kullanıcılarla önceki mevcut kullanıcıları e-posta listelerinizde ayırabilirsiniz. Böylelikle yeni müşterilerinize farklı mesajlar gönderirken mevcut müşterilerinize daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırmanız ve ilgi alanlarına göre bir dağılım yapmanız, daha kişisel e-postalar göndermenize de yardımcı olacaktır. Bu kategorizasyonu yapmamanız herkese aynı mesajı göndermenize neden olacağı için, e-posta açılma oranlarınızda düşüş olabilir.

Farklı mesajlar sunmak için yapabileceğiniz bir diğer çalışma da, farklı reklamlar üzerinden siteye gelen kullanıcılar farklı varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle herbir reklam kampanyası için oluşturduğunuz tasarım ve mesajı bu varış sayfalarında daha iyi bir şekilde verebilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yapın

Dijital pazarlama çalışmalarınızda da kişiselleştirmeler yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için farklı müşteri profilleri oluşturarak, bu kişilerin demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Aynı ürün ya da kampanya dahi olsa farklı hedeflemeler yaptığınızda ilgili kitleye daha kişiselleştirilmiş bir reklam kampanyası gösterebilirsiniz.

Bunun yanı sıra Adwords kampanyalarınızda da dinamik remarketing çalışmaları yaparak, internet sitenizi ziyaret etmiş ve herhangi bir sebeple siteyi terk etmiş kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş mesajlar ve reklamlar gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi Black Friday indirimlerine nasıl hazırlayabilirsiniz?
Black Friday indirimleri tüm dünyada tüketicilerin merakla beklediği konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de de internet üzerinde yapılmaya başlanan Black Friday indirimleri, tüketicilerin ilgisini çekmeyi...
3 Kasım 2018
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan