2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

30 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri yaratabilirsiniz. E-ticarette kişiselleştirme 2018’de de gündemde ve önemi biraz daha artmış olacak. Önümüzdeki yıl bu çalışmaları nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Temel kişiselleştirme özelliklerini kullanın

Temel kişiselleştirme özellikleri aslında doğrudan bir kullanıcıyı değil, genel olarak siteyi ziyaret eden kullanıcıları hedefler. Bu çalışmalar web siteniz üzerinde dönemsel ürünleri sergilemek, en çok satan ya da indirimdeki ürünleri göstermek ya da özel kampanyaları sergilemek olarak sıralanabilir.

Kullanıcılara site üzerinde arama yaptırmak yerine ana sayfa üzerinde bu çeşitliliği sunmak onlara belli bir kişiselleştirilmiş deneyim hissi verecektir.

Anketler yaparak kullanıcı bilgileri toplayın

Tüketicilere kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilmek için onların kişisel bilgilerini toplamanız gerekir. Bunun için e-posta pazarlama çalışmalarınızda anket çalışmaları yaparak kullanıcıların kişisel bilgilerini toplamaya çalışabilirsiniz. Bunu yaparken anketlerinizi kısa tutmaya ve talep ettiğiniz bilgiler konusunda çok fazla detaya girmemeye özen gösterin. Çok fazla soru sormanız ve özele inmeniz tüketicileri rahatsız edebilir. Bu sebeple de temel bilgiler (yaş, cinsiyet, doğum tarihi ve ilgi alanları gibi) üzerinde ilerlemek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Kullanıcı girişi yapmaları için onlara bir sebep verin

Tüketiciler çoğu zaman bir e-ticaret sitesine giriş yapmadan alışveriş yapmaya çalışırlar. Bu da onlara doğru pazarlama çalışmaları yapmanızın önüne geçer. Bu sebeple de onları kullanıcı girişi yapmaya ikna etmeniz gerekir. Bunun için onlara ne gibi hizmetler vereceğinizi ve kullanıcı girişi yaptıklarında ne gibi artılardan faydalanabileceklerini anlatmanız gerekir.

Farklı kullanıcılar için farklı mesajlar oluşturun

Özellikle e-posta çalışmalarınızda bu işlemi uygulamanız daha kolay olacaktır. Bunun için yeni kullanıcılarla önceki mevcut kullanıcıları e-posta listelerinizde ayırabilirsiniz. Böylelikle yeni müşterilerinize farklı mesajlar gönderirken mevcut müşterilerinize daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırmanız ve ilgi alanlarına göre bir dağılım yapmanız, daha kişisel e-postalar göndermenize de yardımcı olacaktır. Bu kategorizasyonu yapmamanız herkese aynı mesajı göndermenize neden olacağı için, e-posta açılma oranlarınızda düşüş olabilir.

Farklı mesajlar sunmak için yapabileceğiniz bir diğer çalışma da, farklı reklamlar üzerinden siteye gelen kullanıcılar farklı varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle herbir reklam kampanyası için oluşturduğunuz tasarım ve mesajı bu varış sayfalarında daha iyi bir şekilde verebilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yapın

Dijital pazarlama çalışmalarınızda da kişiselleştirmeler yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için farklı müşteri profilleri oluşturarak, bu kişilerin demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Aynı ürün ya da kampanya dahi olsa farklı hedeflemeler yaptığınızda ilgili kitleye daha kişiselleştirilmiş bir reklam kampanyası gösterebilirsiniz.

Bunun yanı sıra Adwords kampanyalarınızda da dinamik remarketing çalışmaları yaparak, internet sitenizi ziyaret etmiş ve herhangi bir sebeple siteyi terk etmiş kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş mesajlar ve reklamlar gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan