Blog

2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?

E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri yaratabilirsiniz. E-ticarette kişiselleştirme 2018’de de gündemde ve önemi biraz daha artmış olacak. Önümüzdeki yıl bu çalışmaları nasıl daha iyi bir hale getirebileceğinizi de bu rehberimizde ele alacağız.

Temel kişiselleştirme özelliklerini kullanın

Temel kişiselleştirme özellikleri aslında doğrudan bir kullanıcıyı değil, genel olarak siteyi ziyaret eden kullanıcıları hedefler. Bu çalışmalar web siteniz üzerinde dönemsel ürünleri sergilemek, en çok satan ya da indirimdeki ürünleri göstermek ya da özel kampanyaları sergilemek olarak sıralanabilir.

Kullanıcılara site üzerinde arama yaptırmak yerine ana sayfa üzerinde bu çeşitliliği sunmak onlara belli bir kişiselleştirilmiş deneyim hissi verecektir.

Anketler yaparak kullanıcı bilgileri toplayın

Tüketicilere kişisel bir alışveriş deneyimi sunabilmek için onların kişisel bilgilerini toplamanız gerekir. Bunun için e-posta pazarlama çalışmalarınızda anket çalışmaları yaparak kullanıcıların kişisel bilgilerini toplamaya çalışabilirsiniz. Bunu yaparken anketlerinizi kısa tutmaya ve talep ettiğiniz bilgiler konusunda çok fazla detaya girmemeye özen gösterin. Çok fazla soru sormanız ve özele inmeniz tüketicileri rahatsız edebilir. Bu sebeple de temel bilgiler (yaş, cinsiyet, doğum tarihi ve ilgi alanları gibi) üzerinde ilerlemek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Kullanıcı girişi yapmaları için onlara bir sebep verin

Tüketiciler çoğu zaman bir e-ticaret sitesine giriş yapmadan alışveriş yapmaya çalışırlar. Bu da onlara doğru pazarlama çalışmaları yapmanızın önüne geçer. Bu sebeple de onları kullanıcı girişi yapmaya ikna etmeniz gerekir. Bunun için onlara ne gibi hizmetler vereceğinizi ve kullanıcı girişi yaptıklarında ne gibi artılardan faydalanabileceklerini anlatmanız gerekir.

Farklı kullanıcılar için farklı mesajlar oluşturun

Özellikle e-posta çalışmalarınızda bu işlemi uygulamanız daha kolay olacaktır. Bunun için yeni kullanıcılarla önceki mevcut kullanıcıları e-posta listelerinizde ayırabilirsiniz. Böylelikle yeni müşterilerinize farklı mesajlar gönderirken mevcut müşterilerinize daha farklı bir şekilde yaklaşabilirsiniz.

Bunun yanı sıra e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırmanız ve ilgi alanlarına göre bir dağılım yapmanız, daha kişisel e-postalar göndermenize de yardımcı olacaktır. Bu kategorizasyonu yapmamanız herkese aynı mesajı göndermenize neden olacağı için, e-posta açılma oranlarınızda düşüş olabilir.

Farklı mesajlar sunmak için yapabileceğiniz bir diğer çalışma da, farklı reklamlar üzerinden siteye gelen kullanıcılar farklı varış sayfalarına yönlendirebilirsiniz. Böylelikle herbir reklam kampanyası için oluşturduğunuz tasarım ve mesajı bu varış sayfalarında daha iyi bir şekilde verebilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirme çalışmaları yapın

Dijital pazarlama çalışmalarınızda da kişiselleştirmeler yapabilirsiniz. Bunu sağlamak için farklı müşteri profilleri oluşturarak, bu kişilerin demografik bilgilerine ve ilgi alanlarına göre reklam hedeflemeleri yapabilirsiniz. Aynı ürün ya da kampanya dahi olsa farklı hedeflemeler yaptığınızda ilgili kitleye daha kişiselleştirilmiş bir reklam kampanyası gösterebilirsiniz.

Bunun yanı sıra Adwords kampanyalarınızda da dinamik remarketing çalışmaları yaparak, internet sitenizi ziyaret etmiş ve herhangi bir sebeple siteyi terk etmiş kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş mesajlar ve reklamlar gösterebilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!