Blog

2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri

Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken, 2017’de sıkça başvurulan yöntemlerin bazılarını önümüzdeki yılda görmeye devam edeceğiz.

Yeni yıl için sosyal medya stratejilerinizi belirlerken, bu değişiklikleri ve trendleri de göz önünde bulundurmanız, daha verimli stratejiler ve planlar oluşturmanızı sağlar.

Organik erişimler daha da düşecek

Markaları, sosyal mecralar üzerinde reklam vermeye yönlendirmek amacıyla birçok platform organik erişimleri kısıtlamaya yönelik uygulamalar yapıyor. Bir süredir birçok firma gönderi erişimlerini artırmak için özellikle reklam içerikleri oluşturma yönünde bir strateji izliyor.

2018’de de organik erişimlerin daha da düşmesi bekleniyor. Bu sebeple de firmalar organik erişimlerini artırmak için içerik seçimi konusunda daha dikkatli olmak zorunda olacaklar. Bunun yanı sıra genel olarak erişimlerini artırmak için de daha fazla reklamlı gönderi yayınlamak zorunda kalacaklar.

Instagram Hikayeler’inin yükselişi devam edecek

2017 yılının ikinci yarısında bir hayli popüler hale gelen Instagram Hikayeler özelliği, bu popülerliğini önümüzdeki yıl da devam ettirecek. E-ticaretin firmaları hikaye özelliği için içerik üretime üzerine stratejiler geliştirmeleri doğru bir adım olacaktır. Aynı zamanda hikayeler üzerinde reklam gösterimleri de bu stratejilerin bir parçası olabilir.

Hızlı tüketim içerikleri önde olacak

Tüketiciler hızlı bir şekilde tüketebilecekleri içeriklere 2018 yılında da değer vermeye devam edecek. Özellikle Instagram Hikayeler ve Snapchat gibi platformlar hızlı tüketim içeriklerinin önünü daha fazla açtığı için firmaların asıl odak noktası yine hızlı bir şekilde tüketilebilecek ve çok uzun süre geçerliliği olmayacak içerik üretimlerine odaklanmaları gerekebilir.

Influencer Marketing’in yükselişi devam edecek

Inlfuencer Marketing çalışmaları 2017’de bir hayli önemli bir pazarlama kanalı olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıl da tanınmış kişi veya hesaplarla çalışmalar yapmak oldukça popüler olacak. Sosyal mecralar üzerinde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileme güçlerinin yanı sıra geniş hedef kitlelere ulaşma opsiyonu nedeniyle bu pazarlama kanalından yararlanmak ve sosyal medya stratejilerine bu çalışmaları dahil etmek oldukça önemli olacaktır. Bu konu ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Canlı yayınlara eğilim artacak

Facebook ve Instagram üzerinden yapılan canlı yayınlara olan yaklaşımın önümüzdeki yıl daha da artması bekleniyor. Hem kullanıcı hem de marka bazında bu yöne ciddi bir eğilim olması bekleniyor. Sosyal medya planlarınızı yaparken canlı yayınlar için ne tür içerikler oluşturabileceğinizi belirleyebilirsiniz.

Video içeriklerin rolü daha da artacak

Videonun popülerliği her geçen gün daha da artıyor ve önümüzdeki yıl da sosyal mecralarda en çok etkileşim ve erişim sağlayacak içerik türü videolar olacak. Bu sebeple de firmaların içerik üretimi sırasında videolara yönelmesi, sosyal mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlamalarına yardımcı olacaktır.

Twitter’dan bir hamle gelebilir

Son yıllarda popülerliği ve aktif kullanıcı sayısı bir hayli düşüş gösterse de otoriteler Twitter’dan bir atak bekliyor. Kullanıcıların artık Facebook, Instagram ya da Snapchat gibi platformları tercih etmesinin yanı sıra Twitter’ın NFL maç yayın haklarını Amazon’a kaptırması, Twitter’ı bir hayli zor durumda bırakmış durumda. Twitter’ın tekrar ayağa kalkarak varlığını sürdürebilmesi için ciddi bir hamle yapması gerekiyor. Otoriteler bu konuda Twitter’ın radarda tutulması gerektiğini düşünüyor.

Twitter üzerinde belli bir aktif takipçi kitleniz bulunuyorsa, 2018 yılında da Twitter’ın üzerinde durmanız doğru bir adım olabilir; ancak Twitter üzerindeki faaliyetleriniz düşüş gösteriyorsa, bu platformu radarınızda tutarak, olası hamleleri beklemeniz ve asıl ilginizi size daha fazla geri dönüş sağlayan platformlara yönlendirmeniz daha faydalı olur.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!