fbpx

2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri

28 Kasım 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri

Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken, 2017’de sıkça başvurulan yöntemlerin bazılarını önümüzdeki yılda görmeye devam edeceğiz.

Yeni yıl için sosyal medya stratejilerinizi belirlerken, bu değişiklikleri ve trendleri de göz önünde bulundurmanız, daha verimli stratejiler ve planlar oluşturmanızı sağlar.

Organik erişimler daha da düşecek

Markaları, sosyal mecralar üzerinde reklam vermeye yönlendirmek amacıyla birçok platform organik erişimleri kısıtlamaya yönelik uygulamalar yapıyor. Bir süredir birçok firma gönderi erişimlerini artırmak için özellikle reklam içerikleri oluşturma yönünde bir strateji izliyor.

2018’de de organik erişimlerin daha da düşmesi bekleniyor. Bu sebeple de firmalar organik erişimlerini artırmak için içerik seçimi konusunda daha dikkatli olmak zorunda olacaklar. Bunun yanı sıra genel olarak erişimlerini artırmak için de daha fazla reklamlı gönderi yayınlamak zorunda kalacaklar.

Instagram Hikayeler’inin yükselişi devam edecek

2017 yılının ikinci yarısında bir hayli popüler hale gelen Instagram Hikayeler özelliği, bu popülerliğini önümüzdeki yıl da devam ettirecek. E-ticaretin firmaları hikaye özelliği için içerik üretime üzerine stratejiler geliştirmeleri doğru bir adım olacaktır. Aynı zamanda hikayeler üzerinde reklam gösterimleri de bu stratejilerin bir parçası olabilir.

Hızlı tüketim içerikleri önde olacak

Tüketiciler hızlı bir şekilde tüketebilecekleri içeriklere 2018 yılında da değer vermeye devam edecek. Özellikle Instagram Hikayeler ve Snapchat gibi platformlar hızlı tüketim içeriklerinin önünü daha fazla açtığı için firmaların asıl odak noktası yine hızlı bir şekilde tüketilebilecek ve çok uzun süre geçerliliği olmayacak içerik üretimlerine odaklanmaları gerekebilir.

Influencer Marketing’in yükselişi devam edecek

Inlfuencer Marketing çalışmaları 2017’de bir hayli önemli bir pazarlama kanalı olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıl da tanınmış kişi veya hesaplarla çalışmalar yapmak oldukça popüler olacak. Sosyal mecralar üzerinde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileme güçlerinin yanı sıra geniş hedef kitlelere ulaşma opsiyonu nedeniyle bu pazarlama kanalından yararlanmak ve sosyal medya stratejilerine bu çalışmaları dahil etmek oldukça önemli olacaktır. Bu konu ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Canlı yayınlara eğilim artacak

Facebook ve Instagram üzerinden yapılan canlı yayınlara olan yaklaşımın önümüzdeki yıl daha da artması bekleniyor. Hem kullanıcı hem de marka bazında bu yöne ciddi bir eğilim olması bekleniyor. Sosyal medya planlarınızı yaparken canlı yayınlar için ne tür içerikler oluşturabileceğinizi belirleyebilirsiniz.

Video içeriklerin rolü daha da artacak

Videonun popülerliği her geçen gün daha da artıyor ve önümüzdeki yıl da sosyal mecralarda en çok etkileşim ve erişim sağlayacak içerik türü videolar olacak. Bu sebeple de firmaların içerik üretimi sırasında videolara yönelmesi, sosyal mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlamalarına yardımcı olacaktır.

Twitter’dan bir hamle gelebilir

Son yıllarda popülerliği ve aktif kullanıcı sayısı bir hayli düşüş gösterse de otoriteler Twitter’dan bir atak bekliyor. Kullanıcıların artık Facebook, Instagram ya da Snapchat gibi platformları tercih etmesinin yanı sıra Twitter’ın NFL maç yayın haklarını Amazon’a kaptırması, Twitter’ı bir hayli zor durumda bırakmış durumda. Twitter’ın tekrar ayağa kalkarak varlığını sürdürebilmesi için ciddi bir hamle yapması gerekiyor. Otoriteler bu konuda Twitter’ın radarda tutulması gerektiğini düşünüyor.

Twitter üzerinde belli bir aktif takipçi kitleniz bulunuyorsa, 2018 yılında da Twitter’ın üzerinde durmanız doğru bir adım olabilir; ancak Twitter üzerindeki faaliyetleriniz düşüş gösteriyorsa, bu platformu radarınızda tutarak, olası hamleleri beklemeniz ve asıl ilginizi size daha fazla geri dönüş sağlayan platformlara yönlendirmeniz daha faydalı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan