2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri

28 Kasım 2017
Sinan Oypan

Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken, 2017’de sıkça başvurulan yöntemlerin bazılarını önümüzdeki yılda görmeye devam edeceğiz.

Yeni yıl için sosyal medya stratejilerinizi belirlerken, bu değişiklikleri ve trendleri de göz önünde bulundurmanız, daha verimli stratejiler ve planlar oluşturmanızı sağlar.

Organik erişimler daha da düşecek

Markaları, sosyal mecralar üzerinde reklam vermeye yönlendirmek amacıyla birçok platform organik erişimleri kısıtlamaya yönelik uygulamalar yapıyor. Bir süredir birçok firma gönderi erişimlerini artırmak için özellikle reklam içerikleri oluşturma yönünde bir strateji izliyor.

2018’de de organik erişimlerin daha da düşmesi bekleniyor. Bu sebeple de firmalar organik erişimlerini artırmak için içerik seçimi konusunda daha dikkatli olmak zorunda olacaklar. Bunun yanı sıra genel olarak erişimlerini artırmak için de daha fazla reklamlı gönderi yayınlamak zorunda kalacaklar.

Instagram Hikayeler’inin yükselişi devam edecek

2017 yılının ikinci yarısında bir hayli popüler hale gelen Instagram Hikayeler özelliği, bu popülerliğini önümüzdeki yıl da devam ettirecek. E-ticaretin firmaları hikaye özelliği için içerik üretime üzerine stratejiler geliştirmeleri doğru bir adım olacaktır. Aynı zamanda hikayeler üzerinde reklam gösterimleri de bu stratejilerin bir parçası olabilir.

Hızlı tüketim içerikleri önde olacak

Tüketiciler hızlı bir şekilde tüketebilecekleri içeriklere 2018 yılında da değer vermeye devam edecek. Özellikle Instagram Hikayeler ve Snapchat gibi platformlar hızlı tüketim içeriklerinin önünü daha fazla açtığı için firmaların asıl odak noktası yine hızlı bir şekilde tüketilebilecek ve çok uzun süre geçerliliği olmayacak içerik üretimlerine odaklanmaları gerekebilir.

Influencer Marketing’in yükselişi devam edecek

Inlfuencer Marketing çalışmaları 2017’de bir hayli önemli bir pazarlama kanalı olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıl da tanınmış kişi veya hesaplarla çalışmalar yapmak oldukça popüler olacak. Sosyal mecralar üzerinde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileme güçlerinin yanı sıra geniş hedef kitlelere ulaşma opsiyonu nedeniyle bu pazarlama kanalından yararlanmak ve sosyal medya stratejilerine bu çalışmaları dahil etmek oldukça önemli olacaktır. Bu konu ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Canlı yayınlara eğilim artacak

Facebook ve Instagram üzerinden yapılan canlı yayınlara olan yaklaşımın önümüzdeki yıl daha da artması bekleniyor. Hem kullanıcı hem de marka bazında bu yöne ciddi bir eğilim olması bekleniyor. Sosyal medya planlarınızı yaparken canlı yayınlar için ne tür içerikler oluşturabileceğinizi belirleyebilirsiniz.

Video içeriklerin rolü daha da artacak

Videonun popülerliği her geçen gün daha da artıyor ve önümüzdeki yıl da sosyal mecralarda en çok etkileşim ve erişim sağlayacak içerik türü videolar olacak. Bu sebeple de firmaların içerik üretimi sırasında videolara yönelmesi, sosyal mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlamalarına yardımcı olacaktır.

Twitter’dan bir hamle gelebilir

Son yıllarda popülerliği ve aktif kullanıcı sayısı bir hayli düşüş gösterse de otoriteler Twitter’dan bir atak bekliyor. Kullanıcıların artık Facebook, Instagram ya da Snapchat gibi platformları tercih etmesinin yanı sıra Twitter’ın NFL maç yayın haklarını Amazon’a kaptırması, Twitter’ı bir hayli zor durumda bırakmış durumda. Twitter’ın tekrar ayağa kalkarak varlığını sürdürebilmesi için ciddi bir hamle yapması gerekiyor. Otoriteler bu konuda Twitter’ın radarda tutulması gerektiğini düşünüyor.

Twitter üzerinde belli bir aktif takipçi kitleniz bulunuyorsa, 2018 yılında da Twitter’ın üzerinde durmanız doğru bir adım olabilir; ancak Twitter üzerindeki faaliyetleriniz düşüş gösteriyorsa, bu platformu radarınızda tutarak, olası hamleleri beklemeniz ve asıl ilginizi size daha fazla geri dönüş sağlayan platformlara yönlendirmeniz daha faydalı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan