2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri

28 Kasım 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri

Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken, 2017’de sıkça başvurulan yöntemlerin bazılarını önümüzdeki yılda görmeye devam edeceğiz.

Yeni yıl için sosyal medya stratejilerinizi belirlerken, bu değişiklikleri ve trendleri de göz önünde bulundurmanız, daha verimli stratejiler ve planlar oluşturmanızı sağlar.

Organik erişimler daha da düşecek

Markaları, sosyal mecralar üzerinde reklam vermeye yönlendirmek amacıyla birçok platform organik erişimleri kısıtlamaya yönelik uygulamalar yapıyor. Bir süredir birçok firma gönderi erişimlerini artırmak için özellikle reklam içerikleri oluşturma yönünde bir strateji izliyor.

2018’de de organik erişimlerin daha da düşmesi bekleniyor. Bu sebeple de firmalar organik erişimlerini artırmak için içerik seçimi konusunda daha dikkatli olmak zorunda olacaklar. Bunun yanı sıra genel olarak erişimlerini artırmak için de daha fazla reklamlı gönderi yayınlamak zorunda kalacaklar.

Instagram Hikayeler’inin yükselişi devam edecek

2017 yılının ikinci yarısında bir hayli popüler hale gelen Instagram Hikayeler özelliği, bu popülerliğini önümüzdeki yıl da devam ettirecek. E-ticaretin firmaları hikaye özelliği için içerik üretime üzerine stratejiler geliştirmeleri doğru bir adım olacaktır. Aynı zamanda hikayeler üzerinde reklam gösterimleri de bu stratejilerin bir parçası olabilir.

Hızlı tüketim içerikleri önde olacak

Tüketiciler hızlı bir şekilde tüketebilecekleri içeriklere 2018 yılında da değer vermeye devam edecek. Özellikle Instagram Hikayeler ve Snapchat gibi platformlar hızlı tüketim içeriklerinin önünü daha fazla açtığı için firmaların asıl odak noktası yine hızlı bir şekilde tüketilebilecek ve çok uzun süre geçerliliği olmayacak içerik üretimlerine odaklanmaları gerekebilir.

Influencer Marketing’in yükselişi devam edecek

Inlfuencer Marketing çalışmaları 2017’de bir hayli önemli bir pazarlama kanalı olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıl da tanınmış kişi veya hesaplarla çalışmalar yapmak oldukça popüler olacak. Sosyal mecralar üzerinde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileme güçlerinin yanı sıra geniş hedef kitlelere ulaşma opsiyonu nedeniyle bu pazarlama kanalından yararlanmak ve sosyal medya stratejilerine bu çalışmaları dahil etmek oldukça önemli olacaktır. Bu konu ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Canlı yayınlara eğilim artacak

Facebook ve Instagram üzerinden yapılan canlı yayınlara olan yaklaşımın önümüzdeki yıl daha da artması bekleniyor. Hem kullanıcı hem de marka bazında bu yöne ciddi bir eğilim olması bekleniyor. Sosyal medya planlarınızı yaparken canlı yayınlar için ne tür içerikler oluşturabileceğinizi belirleyebilirsiniz.

Video içeriklerin rolü daha da artacak

Videonun popülerliği her geçen gün daha da artıyor ve önümüzdeki yıl da sosyal mecralarda en çok etkileşim ve erişim sağlayacak içerik türü videolar olacak. Bu sebeple de firmaların içerik üretimi sırasında videolara yönelmesi, sosyal mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlamalarına yardımcı olacaktır.

Twitter’dan bir hamle gelebilir

Son yıllarda popülerliği ve aktif kullanıcı sayısı bir hayli düşüş gösterse de otoriteler Twitter’dan bir atak bekliyor. Kullanıcıların artık Facebook, Instagram ya da Snapchat gibi platformları tercih etmesinin yanı sıra Twitter’ın NFL maç yayın haklarını Amazon’a kaptırması, Twitter’ı bir hayli zor durumda bırakmış durumda. Twitter’ın tekrar ayağa kalkarak varlığını sürdürebilmesi için ciddi bir hamle yapması gerekiyor. Otoriteler bu konuda Twitter’ın radarda tutulması gerektiğini düşünüyor.

Twitter üzerinde belli bir aktif takipçi kitleniz bulunuyorsa, 2018 yılında da Twitter’ın üzerinde durmanız doğru bir adım olabilir; ancak Twitter üzerindeki faaliyetleriniz düşüş gösteriyorsa, bu platformu radarınızda tutarak, olası hamleleri beklemeniz ve asıl ilginizi size daha fazla geri dönüş sağlayan platformlara yönlendirmeniz daha faydalı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin