2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri

28 Kasım 2017
Sinan Oypan

Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken, 2017’de sıkça başvurulan yöntemlerin bazılarını önümüzdeki yılda görmeye devam edeceğiz.

Yeni yıl için sosyal medya stratejilerinizi belirlerken, bu değişiklikleri ve trendleri de göz önünde bulundurmanız, daha verimli stratejiler ve planlar oluşturmanızı sağlar.

Organik erişimler daha da düşecek

Markaları, sosyal mecralar üzerinde reklam vermeye yönlendirmek amacıyla birçok platform organik erişimleri kısıtlamaya yönelik uygulamalar yapıyor. Bir süredir birçok firma gönderi erişimlerini artırmak için özellikle reklam içerikleri oluşturma yönünde bir strateji izliyor.

2018’de de organik erişimlerin daha da düşmesi bekleniyor. Bu sebeple de firmalar organik erişimlerini artırmak için içerik seçimi konusunda daha dikkatli olmak zorunda olacaklar. Bunun yanı sıra genel olarak erişimlerini artırmak için de daha fazla reklamlı gönderi yayınlamak zorunda kalacaklar.

Instagram Hikayeler’inin yükselişi devam edecek

2017 yılının ikinci yarısında bir hayli popüler hale gelen Instagram Hikayeler özelliği, bu popülerliğini önümüzdeki yıl da devam ettirecek. E-ticaretin firmaları hikaye özelliği için içerik üretime üzerine stratejiler geliştirmeleri doğru bir adım olacaktır. Aynı zamanda hikayeler üzerinde reklam gösterimleri de bu stratejilerin bir parçası olabilir.

Hızlı tüketim içerikleri önde olacak

Tüketiciler hızlı bir şekilde tüketebilecekleri içeriklere 2018 yılında da değer vermeye devam edecek. Özellikle Instagram Hikayeler ve Snapchat gibi platformlar hızlı tüketim içeriklerinin önünü daha fazla açtığı için firmaların asıl odak noktası yine hızlı bir şekilde tüketilebilecek ve çok uzun süre geçerliliği olmayacak içerik üretimlerine odaklanmaları gerekebilir.

Influencer Marketing’in yükselişi devam edecek

Inlfuencer Marketing çalışmaları 2017’de bir hayli önemli bir pazarlama kanalı olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıl da tanınmış kişi veya hesaplarla çalışmalar yapmak oldukça popüler olacak. Sosyal mecralar üzerinde kullanıcıların satın alma kararlarını etkileme güçlerinin yanı sıra geniş hedef kitlelere ulaşma opsiyonu nedeniyle bu pazarlama kanalından yararlanmak ve sosyal medya stratejilerine bu çalışmaları dahil etmek oldukça önemli olacaktır. Bu konu ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Canlı yayınlara eğilim artacak

Facebook ve Instagram üzerinden yapılan canlı yayınlara olan yaklaşımın önümüzdeki yıl daha da artması bekleniyor. Hem kullanıcı hem de marka bazında bu yöne ciddi bir eğilim olması bekleniyor. Sosyal medya planlarınızı yaparken canlı yayınlar için ne tür içerikler oluşturabileceğinizi belirleyebilirsiniz.

Video içeriklerin rolü daha da artacak

Videonun popülerliği her geçen gün daha da artıyor ve önümüzdeki yıl da sosyal mecralarda en çok etkileşim ve erişim sağlayacak içerik türü videolar olacak. Bu sebeple de firmaların içerik üretimi sırasında videolara yönelmesi, sosyal mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm sağlamalarına yardımcı olacaktır.

Twitter’dan bir hamle gelebilir

Son yıllarda popülerliği ve aktif kullanıcı sayısı bir hayli düşüş gösterse de otoriteler Twitter’dan bir atak bekliyor. Kullanıcıların artık Facebook, Instagram ya da Snapchat gibi platformları tercih etmesinin yanı sıra Twitter’ın NFL maç yayın haklarını Amazon’a kaptırması, Twitter’ı bir hayli zor durumda bırakmış durumda. Twitter’ın tekrar ayağa kalkarak varlığını sürdürebilmesi için ciddi bir hamle yapması gerekiyor. Otoriteler bu konuda Twitter’ın radarda tutulması gerektiğini düşünüyor.

Twitter üzerinde belli bir aktif takipçi kitleniz bulunuyorsa, 2018 yılında da Twitter’ın üzerinde durmanız doğru bir adım olabilir; ancak Twitter üzerindeki faaliyetleriniz düşüş gösteriyorsa, bu platformu radarınızda tutarak, olası hamleleri beklemeniz ve asıl ilginizi size daha fazla geri dönüş sağlayan platformlara yönlendirmeniz daha faydalı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan