
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama çalışmaları önümüzdeki yıl da e-ticaret firmalarına birçok geri dönüşüm sağlamaya devam edecek ve 2018 yılında içerik pazarlamayla ilgili bazı trendler bu geri dönüşümleri artırmak için daha önemli bir hal alacak.
Videonun yükselişi devam edecek
Video içerikler hem erişim hem de etkileşim oranlarını önemli ölçüde artırıyor. Hem sosyal mecraların hem de kullanıcıların videolara daha fazla önem vermesi de içerik konusunda videoları daha ön plana çıkartıyor. 2018 yılında da videonun bu yükselişi devam edecek ve kullanıcılar video içeriklere daha fazla ilgi göstermeye devam edecek. İçerik stratejinizin içine video içerikleri eklemek bu sebeple oldukça önemli olacak.
Canlı yayınların önemi daha da artacak
Facebook ve Instagram’ın canlı yayın özellikleri, kullanıcıların daha fazla ilgisini çekmeye başladığı için 2018 yılında şirketlerin canlı yayınlara olan yatırımları daha fazla artış gösterecek. Facebook’un açıkladığı bilgilere göre canlı yayınların izlenme oranları, normal video paylaşımlarına kıyasla 3 kat daha fazla. Aynı zamanda canlı yayınlarda elde edilen yorum oranı da 10 kat daha fazla.
Canlı yayın içerikleri birçok sektör ve marka için oldukça ideal. Ürün tanıtımlarının yanı sıra kullanıcılarla iletişim ve etkileşime geçmek için farklı alternatifler sunuyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için “Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?” ve “Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?” isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.
Influencer marketing çalışmalarına yatırımlar artacak
Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmak 2018 yılında da markaların tercihi olacak. Geniş hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra marka bilinirliğini artırmak için de bu çalışmalar markalar için bir hayli önemli olacak. Büyük hesaplarla çalışmanın yanı sıra daha niş kitlelere hitap eden incluencerlar ile çalışmak da firmaların pazarlama stratejilerinde yer alacak. Bunun nedeni ise daha direkt bir hedef kitleye erişmek olacak. Aşağıdaki rehberlerimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm
Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm
Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm
Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm
Orijinal ve kaliteli içerikler ön planda olacak
İçerik pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri 2018’de de orijinal ve kaliteli içerikler olacak. Tüketicilere daha önce görmedikleri orijinal içerikler sunmak etkileşim ve erişim oranlarını artırmada önemli bir rol oynayacak. Blog, video ve sosyal medya içeriklerinde yaratıcı çalışmalar yapmak bu sebeple kritik bir rol oynayacak.
Sosyal medya içeriklerinde daha tüketim odaklı olunacak
Sosyal medya içerik üretimi ise biraz daha farklı bir yol izleyecek. Tüketiciler hızlı tüketebilecekleri içeriklere daha fazla önem veriyor olacak. Gün içerisinde onlarca içerikle karşılaşmalarından dolayı internet kullanıcıları sosyal mecralar üzerinde daha kolay anlayabilecekleri ve hızlı bir şekilde bu tüketilen içeriklere daha fazla ilgi gösterecek.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler