2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler

6 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler

İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama çalışmaları önümüzdeki yıl da e-ticaret firmalarına birçok geri dönüşüm sağlamaya devam edecek ve 2018 yılında içerik pazarlamayla ilgili bazı trendler bu geri dönüşümleri artırmak için daha önemli bir hal alacak.

Videonun yükselişi devam edecek

Video içerikler hem erişim hem de etkileşim oranlarını önemli ölçüde artırıyor. Hem sosyal mecraların hem de kullanıcıların videolara daha fazla önem vermesi de içerik konusunda videoları daha ön plana çıkartıyor. 2018 yılında da videonun bu yükselişi devam edecek ve kullanıcılar video içeriklere daha fazla ilgi göstermeye devam edecek. İçerik stratejinizin içine video içerikleri eklemek bu sebeple oldukça önemli olacak.

Canlı yayınların önemi daha da artacak

Facebook ve Instagram’ın canlı yayın özellikleri, kullanıcıların daha fazla ilgisini çekmeye başladığı için 2018 yılında şirketlerin canlı yayınlara olan yatırımları daha fazla artış gösterecek. Facebook’un açıkladığı bilgilere göre canlı yayınların izlenme oranları, normal video paylaşımlarına kıyasla 3 kat daha fazla. Aynı zamanda canlı yayınlarda elde edilen yorum oranı da 10 kat daha fazla.

Canlı yayın içerikleri birçok sektör ve marka için oldukça ideal. Ürün tanıtımlarının yanı sıra kullanıcılarla iletişim ve etkileşime geçmek için farklı alternatifler sunuyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? ve Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer marketing çalışmalarına yatırımlar artacak

Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmak 2018 yılında da markaların tercihi olacak. Geniş hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra marka bilinirliğini artırmak için de bu çalışmalar markalar için bir hayli önemli olacak. Büyük hesaplarla çalışmanın yanı sıra daha niş kitlelere hitap eden incluencerlar ile çalışmak da firmaların pazarlama stratejilerinde yer alacak. Bunun nedeni ise daha direkt bir hedef kitleye erişmek olacak. Aşağıdaki rehberlerimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Orijinal ve kaliteli içerikler ön planda olacak

İçerik pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri 2018’de de orijinal ve kaliteli içerikler olacak. Tüketicilere daha önce görmedikleri orijinal içerikler sunmak etkileşim ve erişim oranlarını artırmada önemli bir rol oynayacak. Blog, video ve sosyal medya içeriklerinde yaratıcı çalışmalar yapmak bu sebeple kritik bir rol oynayacak.

Sosyal medya içeriklerinde daha tüketim odaklı olunacak

Sosyal medya içerik üretimi ise biraz daha farklı bir yol izleyecek. Tüketiciler hızlı tüketebilecekleri içeriklere daha fazla önem veriyor olacak. Gün içerisinde onlarca içerikle karşılaşmalarından dolayı internet kullanıcıları sosyal mecralar üzerinde daha kolay anlayabilecekleri ve hızlı bir şekilde bu tüketilen içeriklere daha fazla ilgi gösterecek.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin