2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler

6 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler

İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama çalışmaları önümüzdeki yıl da e-ticaret firmalarına birçok geri dönüşüm sağlamaya devam edecek ve 2018 yılında içerik pazarlamayla ilgili bazı trendler bu geri dönüşümleri artırmak için daha önemli bir hal alacak.

Videonun yükselişi devam edecek

Video içerikler hem erişim hem de etkileşim oranlarını önemli ölçüde artırıyor. Hem sosyal mecraların hem de kullanıcıların videolara daha fazla önem vermesi de içerik konusunda videoları daha ön plana çıkartıyor. 2018 yılında da videonun bu yükselişi devam edecek ve kullanıcılar video içeriklere daha fazla ilgi göstermeye devam edecek. İçerik stratejinizin içine video içerikleri eklemek bu sebeple oldukça önemli olacak.

Canlı yayınların önemi daha da artacak

Facebook ve Instagram’ın canlı yayın özellikleri, kullanıcıların daha fazla ilgisini çekmeye başladığı için 2018 yılında şirketlerin canlı yayınlara olan yatırımları daha fazla artış gösterecek. Facebook’un açıkladığı bilgilere göre canlı yayınların izlenme oranları, normal video paylaşımlarına kıyasla 3 kat daha fazla. Aynı zamanda canlı yayınlarda elde edilen yorum oranı da 10 kat daha fazla.

Canlı yayın içerikleri birçok sektör ve marka için oldukça ideal. Ürün tanıtımlarının yanı sıra kullanıcılarla iletişim ve etkileşime geçmek için farklı alternatifler sunuyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? ve Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer marketing çalışmalarına yatırımlar artacak

Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmak 2018 yılında da markaların tercihi olacak. Geniş hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra marka bilinirliğini artırmak için de bu çalışmalar markalar için bir hayli önemli olacak. Büyük hesaplarla çalışmanın yanı sıra daha niş kitlelere hitap eden incluencerlar ile çalışmak da firmaların pazarlama stratejilerinde yer alacak. Bunun nedeni ise daha direkt bir hedef kitleye erişmek olacak. Aşağıdaki rehberlerimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Orijinal ve kaliteli içerikler ön planda olacak

İçerik pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri 2018’de de orijinal ve kaliteli içerikler olacak. Tüketicilere daha önce görmedikleri orijinal içerikler sunmak etkileşim ve erişim oranlarını artırmada önemli bir rol oynayacak. Blog, video ve sosyal medya içeriklerinde yaratıcı çalışmalar yapmak bu sebeple kritik bir rol oynayacak.

Sosyal medya içeriklerinde daha tüketim odaklı olunacak

Sosyal medya içerik üretimi ise biraz daha farklı bir yol izleyecek. Tüketiciler hızlı tüketebilecekleri içeriklere daha fazla önem veriyor olacak. Gün içerisinde onlarca içerikle karşılaşmalarından dolayı internet kullanıcıları sosyal mecralar üzerinde daha kolay anlayabilecekleri ve hızlı bir şekilde bu tüketilen içeriklere daha fazla ilgi gösterecek.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan