fbpx

2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler

6 Aralık 2017
Sinan Oypan

İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama çalışmaları önümüzdeki yıl da e-ticaret firmalarına birçok geri dönüşüm sağlamaya devam edecek ve 2018 yılında içerik pazarlamayla ilgili bazı trendler bu geri dönüşümleri artırmak için daha önemli bir hal alacak.

Videonun yükselişi devam edecek

Video içerikler hem erişim hem de etkileşim oranlarını önemli ölçüde artırıyor. Hem sosyal mecraların hem de kullanıcıların videolara daha fazla önem vermesi de içerik konusunda videoları daha ön plana çıkartıyor. 2018 yılında da videonun bu yükselişi devam edecek ve kullanıcılar video içeriklere daha fazla ilgi göstermeye devam edecek. İçerik stratejinizin içine video içerikleri eklemek bu sebeple oldukça önemli olacak.

Canlı yayınların önemi daha da artacak

Facebook ve Instagram’ın canlı yayın özellikleri, kullanıcıların daha fazla ilgisini çekmeye başladığı için 2018 yılında şirketlerin canlı yayınlara olan yatırımları daha fazla artış gösterecek. Facebook’un açıkladığı bilgilere göre canlı yayınların izlenme oranları, normal video paylaşımlarına kıyasla 3 kat daha fazla. Aynı zamanda canlı yayınlarda elde edilen yorum oranı da 10 kat daha fazla.

Canlı yayın içerikleri birçok sektör ve marka için oldukça ideal. Ürün tanıtımlarının yanı sıra kullanıcılarla iletişim ve etkileşime geçmek için farklı alternatifler sunuyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? ve Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer marketing çalışmalarına yatırımlar artacak

Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmak 2018 yılında da markaların tercihi olacak. Geniş hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra marka bilinirliğini artırmak için de bu çalışmalar markalar için bir hayli önemli olacak. Büyük hesaplarla çalışmanın yanı sıra daha niş kitlelere hitap eden incluencerlar ile çalışmak da firmaların pazarlama stratejilerinde yer alacak. Bunun nedeni ise daha direkt bir hedef kitleye erişmek olacak. Aşağıdaki rehberlerimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Orijinal ve kaliteli içerikler ön planda olacak

İçerik pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri 2018’de de orijinal ve kaliteli içerikler olacak. Tüketicilere daha önce görmedikleri orijinal içerikler sunmak etkileşim ve erişim oranlarını artırmada önemli bir rol oynayacak. Blog, video ve sosyal medya içeriklerinde yaratıcı çalışmalar yapmak bu sebeple kritik bir rol oynayacak.

Sosyal medya içeriklerinde daha tüketim odaklı olunacak

Sosyal medya içerik üretimi ise biraz daha farklı bir yol izleyecek. Tüketiciler hızlı tüketebilecekleri içeriklere daha fazla önem veriyor olacak. Gün içerisinde onlarca içerikle karşılaşmalarından dolayı internet kullanıcıları sosyal mecralar üzerinde daha kolay anlayabilecekleri ve hızlı bir şekilde bu tüketilen içeriklere daha fazla ilgi gösterecek.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan