2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler

6 Aralık 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler

İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama çalışmaları önümüzdeki yıl da e-ticaret firmalarına birçok geri dönüşüm sağlamaya devam edecek ve 2018 yılında içerik pazarlamayla ilgili bazı trendler bu geri dönüşümleri artırmak için daha önemli bir hal alacak.

Videonun yükselişi devam edecek

Video içerikler hem erişim hem de etkileşim oranlarını önemli ölçüde artırıyor. Hem sosyal mecraların hem de kullanıcıların videolara daha fazla önem vermesi de içerik konusunda videoları daha ön plana çıkartıyor. 2018 yılında da videonun bu yükselişi devam edecek ve kullanıcılar video içeriklere daha fazla ilgi göstermeye devam edecek. İçerik stratejinizin içine video içerikleri eklemek bu sebeple oldukça önemli olacak.

Canlı yayınların önemi daha da artacak

Facebook ve Instagram’ın canlı yayın özellikleri, kullanıcıların daha fazla ilgisini çekmeye başladığı için 2018 yılında şirketlerin canlı yayınlara olan yatırımları daha fazla artış gösterecek. Facebook’un açıkladığı bilgilere göre canlı yayınların izlenme oranları, normal video paylaşımlarına kıyasla 3 kat daha fazla. Aynı zamanda canlı yayınlarda elde edilen yorum oranı da 10 kat daha fazla.

Canlı yayın içerikleri birçok sektör ve marka için oldukça ideal. Ürün tanıtımlarının yanı sıra kullanıcılarla iletişim ve etkileşime geçmek için farklı alternatifler sunuyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz? ve Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz? isimli rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

Influencer marketing çalışmalarına yatırımlar artacak

Sosyal mecralardaki tanınmış kişi ve hesaplarla çalışmak 2018 yılında da markaların tercihi olacak. Geniş hedef kitlelere ulaşmanın yanı sıra marka bilinirliğini artırmak için de bu çalışmalar markalar için bir hayli önemli olacak. Büyük hesaplarla çalışmanın yanı sıra daha niş kitlelere hitap eden incluencerlar ile çalışmak da firmaların pazarlama stratejilerinde yer alacak. Bunun nedeni ise daha direkt bir hedef kitleye erişmek olacak. Aşağıdaki rehberlerimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 1. Bölüm

Influencer Marketing çalışmalarında sıkça yapılan 11 hata – 2. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Orijinal ve kaliteli içerikler ön planda olacak

İçerik pazarlamadaki en önemli kriterlerden biri 2018’de de orijinal ve kaliteli içerikler olacak. Tüketicilere daha önce görmedikleri orijinal içerikler sunmak etkileşim ve erişim oranlarını artırmada önemli bir rol oynayacak. Blog, video ve sosyal medya içeriklerinde yaratıcı çalışmalar yapmak bu sebeple kritik bir rol oynayacak.

Sosyal medya içeriklerinde daha tüketim odaklı olunacak

Sosyal medya içerik üretimi ise biraz daha farklı bir yol izleyecek. Tüketiciler hızlı tüketebilecekleri içeriklere daha fazla önem veriyor olacak. Gün içerisinde onlarca içerikle karşılaşmalarından dolayı internet kullanıcıları sosyal mecralar üzerinde daha kolay anlayabilecekleri ve hızlı bir şekilde bu tüketilen içeriklere daha fazla ilgi gösterecek.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
IdeaSoft
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biridir. Hâlihazırda 1 milyarı aşan kullanıcı sayısı, statista.com’un yaptığı çalışmaya göre önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edecektir. Bu platformun geniş...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın