2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler

1 Ocak 2018
Sinan Oypan

2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri gerçekleştirmiş olarak tamamlamak için ne kadar erken adım atarsanız o kadar etkili olacaktır. Henüz e-ticaret firmanız için hedefler belirlemediyseniz, geç kalmış sayılmazsınız. Bu rehberimizde size fikir verebilecek bazı hedeflerin üzerinde duracağız. Bu ögeleri dikkate almak ve stratejilerinize eklemek, 2018’i daha etkili bir şekilde geçirmenize yardımcı olabilir.

Gelir ve kar

2018 için ilk hedefiniz gelir ve karınızı artırmak olacaktır. Pazarlama ve satış stratejilerinizi geliştirerek, 2018 yılı içerisinde gelirlerinizi ve karınızı nasıl artırabileceğinizi belirlemelisiniz. Bu hedefi çeyreklere bölebilir ve herbir çeyrek için bir hedef koyabilirsiniz. Böylelikle çeyrek sonu yaptığınız değerlendirmelerde, nasıl bir yol izlediğinizi görerek, gerekli müdaheleleri yapabilirsiniz.

Ortalama sepet tutarı

Bir diğer hedefinizde ortalama sepet tutarını artırmak olabilir. Ortalama sepet tutarını artırmak doğal olarak gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Site üzerindeki fiyat politikalarınız ya da yapacağınız upsell ile çapraz satış yöntemleriyle ortalama sepet tutarını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. Tüketicilerin davranışlarını inceleyerek, onların hangi koşullarda sepetlerine daha çok ürün eklediklerini gözlemleyerek bu stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Kanal başına gelir

E-ticaret firmaları pazarlama ve reklam çalışmalarında farklı kanalları kullanır. Offline ve online çalışmalar sonucunda hangi kanaldan ne kadarlık bir gelir, başka bir deyişle yatırım getirisi elde edeceğinizi belirleyebilirsiniz. Böylelikle pazarlama çalışmalarınız sonucunda belli kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Cihaza göre geri dönüşüm oranı

Tüketicilerin mobil cihazlara yönlenmesi nedeniyle, trafiğin bir bölümü ya da büyük bir bölümü mobil cihazlardan gelecektir. Bu sebeple de öncelikli olarak bu ayrımı yapmanız ve hangi cihazlardan daha fazla dönüşüm aldığınızı belirlemelisiniz. Bir sonraki adım ise herbir cihaza göre elde ettiğiniz geri dönüşümü nasıl artırabileceğinizi belirlemek olacaktır. Öncelikli cihazları belirledikten sonra özellikle bu kanala yatırım yapmanız daha etkili olacaktır; çünkü gelirlerinizin büyük bir bölümü bu kanal üzerinden gelmektedir ve sizin de buna yanıt vermeniz gerekir.

Kargo gönderim süresi

İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, hızlı bir şekilde gönderilerini almak isterler. Hızlı bir şekilde gönderim yapan e-ticaret firmaları da müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artırmış olur. Bu sebeple 2018’deki önceliklerinizden biri de kargo gönderim süreçlerinizi kısaltmak olabilir. Aynı gün içinde kargoya ürünleri vermek bu konudaki ilk adımınız olabilir.

Müşteri hizmetleri

Üzerinde durabileceğiniz bir diğer konu da müşteri hizmetleriniz olabilir. Satış öncesi ve sonrası müşteri desteğinizi geliştirmek oldukça önemli olacaktır. Tüketicilerin sorunlarını hızlı bir şekilde çözecek bir destek birimi oluşturarak, 2018’de müşteri memnuniyet oranınızı önemli şekilde artırabilirsiniz.

Reklamlardaki yatırım getirisi

Bir diğer önemli kriter de reklamlarınızın yatırım getirisi olacaktır. Reklam için ayırdığınız bütçeyi iyi bir şekilde kullanmanız ve reklam başına olan yatırım getirinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Yatırımınızdan belli bir geri dönüş alabilmek için reklamlarınızın performansını artıracak araştırmalar ve çalışmalar yapamanız gerekir. Bu sayede reklam başına aldığınız geri dönüşüm oranını artırarak, reklamlarınızı daha karlı bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan