2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler

1 Ocak 2018
Sinan Oypan

2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri gerçekleştirmiş olarak tamamlamak için ne kadar erken adım atarsanız o kadar etkili olacaktır. Henüz e-ticaret firmanız için hedefler belirlemediyseniz, geç kalmış sayılmazsınız. Bu rehberimizde size fikir verebilecek bazı hedeflerin üzerinde duracağız. Bu ögeleri dikkate almak ve stratejilerinize eklemek, 2018’i daha etkili bir şekilde geçirmenize yardımcı olabilir.

Gelir ve kar

2018 için ilk hedefiniz gelir ve karınızı artırmak olacaktır. Pazarlama ve satış stratejilerinizi geliştirerek, 2018 yılı içerisinde gelirlerinizi ve karınızı nasıl artırabileceğinizi belirlemelisiniz. Bu hedefi çeyreklere bölebilir ve herbir çeyrek için bir hedef koyabilirsiniz. Böylelikle çeyrek sonu yaptığınız değerlendirmelerde, nasıl bir yol izlediğinizi görerek, gerekli müdaheleleri yapabilirsiniz.

Ortalama sepet tutarı

Bir diğer hedefinizde ortalama sepet tutarını artırmak olabilir. Ortalama sepet tutarını artırmak doğal olarak gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Site üzerindeki fiyat politikalarınız ya da yapacağınız upsell ile çapraz satış yöntemleriyle ortalama sepet tutarını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. Tüketicilerin davranışlarını inceleyerek, onların hangi koşullarda sepetlerine daha çok ürün eklediklerini gözlemleyerek bu stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Kanal başına gelir

E-ticaret firmaları pazarlama ve reklam çalışmalarında farklı kanalları kullanır. Offline ve online çalışmalar sonucunda hangi kanaldan ne kadarlık bir gelir, başka bir deyişle yatırım getirisi elde edeceğinizi belirleyebilirsiniz. Böylelikle pazarlama çalışmalarınız sonucunda belli kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Cihaza göre geri dönüşüm oranı

Tüketicilerin mobil cihazlara yönlenmesi nedeniyle, trafiğin bir bölümü ya da büyük bir bölümü mobil cihazlardan gelecektir. Bu sebeple de öncelikli olarak bu ayrımı yapmanız ve hangi cihazlardan daha fazla dönüşüm aldığınızı belirlemelisiniz. Bir sonraki adım ise herbir cihaza göre elde ettiğiniz geri dönüşümü nasıl artırabileceğinizi belirlemek olacaktır. Öncelikli cihazları belirledikten sonra özellikle bu kanala yatırım yapmanız daha etkili olacaktır; çünkü gelirlerinizin büyük bir bölümü bu kanal üzerinden gelmektedir ve sizin de buna yanıt vermeniz gerekir.

Kargo gönderim süresi

İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, hızlı bir şekilde gönderilerini almak isterler. Hızlı bir şekilde gönderim yapan e-ticaret firmaları da müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artırmış olur. Bu sebeple 2018’deki önceliklerinizden biri de kargo gönderim süreçlerinizi kısaltmak olabilir. Aynı gün içinde kargoya ürünleri vermek bu konudaki ilk adımınız olabilir.

Müşteri hizmetleri

Üzerinde durabileceğiniz bir diğer konu da müşteri hizmetleriniz olabilir. Satış öncesi ve sonrası müşteri desteğinizi geliştirmek oldukça önemli olacaktır. Tüketicilerin sorunlarını hızlı bir şekilde çözecek bir destek birimi oluşturarak, 2018’de müşteri memnuniyet oranınızı önemli şekilde artırabilirsiniz.

Reklamlardaki yatırım getirisi

Bir diğer önemli kriter de reklamlarınızın yatırım getirisi olacaktır. Reklam için ayırdığınız bütçeyi iyi bir şekilde kullanmanız ve reklam başına olan yatırım getirinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Yatırımınızdan belli bir geri dönüş alabilmek için reklamlarınızın performansını artıracak araştırmalar ve çalışmalar yapamanız gerekir. Bu sayede reklam başına aldığınız geri dönüşüm oranını artırarak, reklamlarınızı daha karlı bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan