2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler

1 Ocak 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler

2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri gerçekleştirmiş olarak tamamlamak için ne kadar erken adım atarsanız o kadar etkili olacaktır. Henüz e-ticaret firmanız için hedefler belirlemediyseniz, geç kalmış sayılmazsınız. Bu rehberimizde size fikir verebilecek bazı hedeflerin üzerinde duracağız. Bu ögeleri dikkate almak ve stratejilerinize eklemek, 2018’i daha etkili bir şekilde geçirmenize yardımcı olabilir.

Gelir ve kar

2018 için ilk hedefiniz gelir ve karınızı artırmak olacaktır. Pazarlama ve satış stratejilerinizi geliştirerek, 2018 yılı içerisinde gelirlerinizi ve karınızı nasıl artırabileceğinizi belirlemelisiniz. Bu hedefi çeyreklere bölebilir ve herbir çeyrek için bir hedef koyabilirsiniz. Böylelikle çeyrek sonu yaptığınız değerlendirmelerde, nasıl bir yol izlediğinizi görerek, gerekli müdaheleleri yapabilirsiniz.

Ortalama sepet tutarı

Bir diğer hedefinizde ortalama sepet tutarını artırmak olabilir. Ortalama sepet tutarını artırmak doğal olarak gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Site üzerindeki fiyat politikalarınız ya da yapacağınız upsell ile çapraz satış yöntemleriyle ortalama sepet tutarını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. Tüketicilerin davranışlarını inceleyerek, onların hangi koşullarda sepetlerine daha çok ürün eklediklerini gözlemleyerek bu stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Kanal başına gelir

E-ticaret firmaları pazarlama ve reklam çalışmalarında farklı kanalları kullanır. Offline ve online çalışmalar sonucunda hangi kanaldan ne kadarlık bir gelir, başka bir deyişle yatırım getirisi elde edeceğinizi belirleyebilirsiniz. Böylelikle pazarlama çalışmalarınız sonucunda belli kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Cihaza göre geri dönüşüm oranı

Tüketicilerin mobil cihazlara yönlenmesi nedeniyle, trafiğin bir bölümü ya da büyük bir bölümü mobil cihazlardan gelecektir. Bu sebeple de öncelikli olarak bu ayrımı yapmanız ve hangi cihazlardan daha fazla dönüşüm aldığınızı belirlemelisiniz. Bir sonraki adım ise herbir cihaza göre elde ettiğiniz geri dönüşümü nasıl artırabileceğinizi belirlemek olacaktır. Öncelikli cihazları belirledikten sonra özellikle bu kanala yatırım yapmanız daha etkili olacaktır; çünkü gelirlerinizin büyük bir bölümü bu kanal üzerinden gelmektedir ve sizin de buna yanıt vermeniz gerekir.

Kargo gönderim süresi

İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, hızlı bir şekilde gönderilerini almak isterler. Hızlı bir şekilde gönderim yapan e-ticaret firmaları da müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artırmış olur. Bu sebeple 2018’deki önceliklerinizden biri de kargo gönderim süreçlerinizi kısaltmak olabilir. Aynı gün içinde kargoya ürünleri vermek bu konudaki ilk adımınız olabilir.

Müşteri hizmetleri

Üzerinde durabileceğiniz bir diğer konu da müşteri hizmetleriniz olabilir. Satış öncesi ve sonrası müşteri desteğinizi geliştirmek oldukça önemli olacaktır. Tüketicilerin sorunlarını hızlı bir şekilde çözecek bir destek birimi oluşturarak, 2018’de müşteri memnuniyet oranınızı önemli şekilde artırabilirsiniz.

Reklamlardaki yatırım getirisi

Bir diğer önemli kriter de reklamlarınızın yatırım getirisi olacaktır. Reklam için ayırdığınız bütçeyi iyi bir şekilde kullanmanız ve reklam başına olan yatırım getirinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Yatırımınızdan belli bir geri dönüş alabilmek için reklamlarınızın performansını artıracak araştırmalar ve çalışmalar yapamanız gerekir. Bu sayede reklam başına aldığınız geri dönüşüm oranını artırarak, reklamlarınızı daha karlı bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın