fbpx

2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler

1 Ocak 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler

2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri gerçekleştirmiş olarak tamamlamak için ne kadar erken adım atarsanız o kadar etkili olacaktır. Henüz e-ticaret firmanız için hedefler belirlemediyseniz, geç kalmış sayılmazsınız. Bu rehberimizde size fikir verebilecek bazı hedeflerin üzerinde duracağız. Bu ögeleri dikkate almak ve stratejilerinize eklemek, 2018’i daha etkili bir şekilde geçirmenize yardımcı olabilir.

Gelir ve kar

2018 için ilk hedefiniz gelir ve karınızı artırmak olacaktır. Pazarlama ve satış stratejilerinizi geliştirerek, 2018 yılı içerisinde gelirlerinizi ve karınızı nasıl artırabileceğinizi belirlemelisiniz. Bu hedefi çeyreklere bölebilir ve herbir çeyrek için bir hedef koyabilirsiniz. Böylelikle çeyrek sonu yaptığınız değerlendirmelerde, nasıl bir yol izlediğinizi görerek, gerekli müdaheleleri yapabilirsiniz.

Ortalama sepet tutarı

Bir diğer hedefinizde ortalama sepet tutarını artırmak olabilir. Ortalama sepet tutarını artırmak doğal olarak gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Site üzerindeki fiyat politikalarınız ya da yapacağınız upsell ile çapraz satış yöntemleriyle ortalama sepet tutarını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz. Tüketicilerin davranışlarını inceleyerek, onların hangi koşullarda sepetlerine daha çok ürün eklediklerini gözlemleyerek bu stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Kanal başına gelir

E-ticaret firmaları pazarlama ve reklam çalışmalarında farklı kanalları kullanır. Offline ve online çalışmalar sonucunda hangi kanaldan ne kadarlık bir gelir, başka bir deyişle yatırım getirisi elde edeceğinizi belirleyebilirsiniz. Böylelikle pazarlama çalışmalarınız sonucunda belli kanallar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Cihaza göre geri dönüşüm oranı

Tüketicilerin mobil cihazlara yönlenmesi nedeniyle, trafiğin bir bölümü ya da büyük bir bölümü mobil cihazlardan gelecektir. Bu sebeple de öncelikli olarak bu ayrımı yapmanız ve hangi cihazlardan daha fazla dönüşüm aldığınızı belirlemelisiniz. Bir sonraki adım ise herbir cihaza göre elde ettiğiniz geri dönüşümü nasıl artırabileceğinizi belirlemek olacaktır. Öncelikli cihazları belirledikten sonra özellikle bu kanala yatırım yapmanız daha etkili olacaktır; çünkü gelirlerinizin büyük bir bölümü bu kanal üzerinden gelmektedir ve sizin de buna yanıt vermeniz gerekir.

Kargo gönderim süresi

İnternet üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, hızlı bir şekilde gönderilerini almak isterler. Hızlı bir şekilde gönderim yapan e-ticaret firmaları da müşteri memnuniyetini önemli bir şekilde artırmış olur. Bu sebeple 2018’deki önceliklerinizden biri de kargo gönderim süreçlerinizi kısaltmak olabilir. Aynı gün içinde kargoya ürünleri vermek bu konudaki ilk adımınız olabilir.

Müşteri hizmetleri

Üzerinde durabileceğiniz bir diğer konu da müşteri hizmetleriniz olabilir. Satış öncesi ve sonrası müşteri desteğinizi geliştirmek oldukça önemli olacaktır. Tüketicilerin sorunlarını hızlı bir şekilde çözecek bir destek birimi oluşturarak, 2018’de müşteri memnuniyet oranınızı önemli şekilde artırabilirsiniz.

Reklamlardaki yatırım getirisi

Bir diğer önemli kriter de reklamlarınızın yatırım getirisi olacaktır. Reklam için ayırdığınız bütçeyi iyi bir şekilde kullanmanız ve reklam başına olan yatırım getirinizi belirlemeniz oldukça önemlidir. Yatırımınızdan belli bir geri dönüş alabilmek için reklamlarınızın performansını artıracak araştırmalar ve çalışmalar yapamanız gerekir. Bu sayede reklam başına aldığınız geri dönüşüm oranını artırarak, reklamlarınızı daha karlı bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan