5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?

22 Aralık 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını oluşturmaya başlıyor.

Sosyal ağ reklamlarında yararlanıyor ya da yararlanmayı düşünüyorsanız, 2017’deki sosyal medya reklamlarınız planlamaya yavaş yavaş başlamalısınız. Bu planları adım adım nasıl yapabileceğinizi ise bu rehberimizde anlatıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin ve tanıyın

Sosyal medya reklamlarınızı planlamaya başlamadan önce, hedef kitle araştırması yapmanız gerekiyor. Şirket olarak hedef kitlenizi kimlerin oluşturduğunu analiz etmelisiniz. Bu kişilerin yaş, cinsiyet, gelir durumları, meslekleri, eğitim durumları, medeni halleri, yaşadıkları yerler gibi detayları araştırarak, bir hedef kişi profili oluşturmalısınız.

Bu çalışmaları yaptıktan sonra da hedef profiliniz sosyal medyada hangi mecralarda daha aktif olduğunu belirlemelisiniz. Bu kişilerin aktif olarak vakit geçirdiği platformlar, sizin de hedef platformlarınız olmalı.

Hedef kitlenizi belirlediğinizde, reklam ve pazarlama çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinize dair de fikir edinmiş olursunuz. Bu hedef kitlenin ilgi alanlarına göre reklam çalışmaları hazırlayabilirsiniz.

Hangi mecralarda yer alacağınızı belirleyin

Öncelikle hangi mecralar üzerinde daha aktif olacağınıza ve hangi platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermelisiniz. Bunun için de hedef kitlenizi belirlemeniz ve hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağlara yönelmeniz gerekiyor.

Hedef kitlenizin yer almadığı mecralarda reklam çalışmaları yapmak para, zaman ve emek kaybına neden olabilir. Bu mecralardaki reklamlarınızdan istediğiniz geri dönüşleri alamayabilirsiniz.

Aynı zamanda hedef mecralarınızı seçerken, iş gücünüzü de ele almalısınız. Aynı anda kaç farklı mecrayı yönetebileceğinizi belirlemelisiniz. Günde en fazla 1 saatinizi bu işe ayırabilecekseniz, ikiden fazla mecrada aktif olmamalısınız. Aksi takdirde, diğer platformlarda aktif olamayacağınız ve iyi bir yönetim yapamayacağınız için sosyal medya çalışmalarınız boşa gidebilir.

Amaçlarınızı belirleyin

Hedef kitlenizi ve hedef sosyal platformunuzu belirledikten sonra artık hedeflerinizi belirleyebilirsiniz. Hedef belirlemeyi burada üçüncü adım olarak bıraktık; çünkü hedeflerinize ulaşabilmek için öncelikle kimlere yönelik pazarlama çalışmaları yapacağınıza ve hangi mecralarda bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor.

Yukarıdaki iki adımı tamamladıktan sonra, bu platformların reklam özelliklerini incelemeli, hangi reklam formatlarının kullanıldığını araştırmalı ve bu doğrultuda hedeflerinizi oluşturmalısınız. Instagram üzerinde yer almayı planlıyor ve hedefleriniz site trafiğinizi artırmak ise, internet sitenize yönlendirmelerin yapıldığı reklam modellerinden yararlanmanız gerekecektir.

Buradaki önemli detay, hedef platformun reklam konusunda size sunduğu ayrıcalıklar. Bu özellikler sayesinde hedeflerinizi gerçekleştirecek reklam kampanyaları oluşturabilecek misiniz? Eğer buradaki reklam modelleri, hedeflerinizi gerçekleştirmenize yardımcı olmayacaksa, farklı bire platform üzerinde daha dar bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz. Eğer bir geri dönüşüm sağlamayacaksa, o sosyal ağ üzerinde yer almanız vakit kaybı olacaktır.

Reklamlarınızı planlamaya ve oluşturmaya başlayın

Bu aşamaları tamamladıktan sonra, artık reklam kampanyalarınızı planlamaya başlayabilirsiniz. Yılın hangi dönemlerinde kampanyalar oluşturacağınıza, tatil dönemlerinde hangi ürün veya kategoriler üzerinde yoğunlaşacağınıza, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için ne tür reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermeli ve bunu bir plana dökmelisiniz.

Bir plan dahilinde bu çalışmaları yaptığınızda son dakikada reklam kampanyaları oluşturmak zorunda kalmazsınız. Böylelikle daha planlı bir şekilde, reklamlarınız üzerine düşünme ve çalışma fırsatınız olur.

Reklamlarınıza takip kodlarını eklemeyi unutmayın

Reklamlarınızdaki geri dönüşümü daha kapsamlı bir şekilde ölçümleyebilmek için, takip kodlarını yerleştirmeniz oldukça önemli. UTM kodlarının yanı sıra Facebook reklamlarındaki Reklam Takip Pikselleri’nden de yararlanabilirsiniz.

Böylelikle reklamlarınızı gören ve tıklayan kişilerin, aktivitelerini takip edebilir, reklamlarınız üzerinden siteye gelen kişilerin ne kadarının satın alma eylemi yaptığını inceleyebilirsiniz.

Takip araçlarını kullanmak, reklamlarınızın performansınızı ölçmenize yardımcı olacağı için, ilerleyen dönemlerdeki reklamlarınızda strateji geliştirmeleri yapmanız için de size bazı istatistikler sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan