5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?

22 Aralık 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını oluşturmaya başlıyor.

Sosyal ağ reklamlarında yararlanıyor ya da yararlanmayı düşünüyorsanız, 2017’deki sosyal medya reklamlarınız planlamaya yavaş yavaş başlamalısınız. Bu planları adım adım nasıl yapabileceğinizi ise bu rehberimizde anlatıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin ve tanıyın

Sosyal medya reklamlarınızı planlamaya başlamadan önce, hedef kitle araştırması yapmanız gerekiyor. Şirket olarak hedef kitlenizi kimlerin oluşturduğunu analiz etmelisiniz. Bu kişilerin yaş, cinsiyet, gelir durumları, meslekleri, eğitim durumları, medeni halleri, yaşadıkları yerler gibi detayları araştırarak, bir hedef kişi profili oluşturmalısınız.

Bu çalışmaları yaptıktan sonra da hedef profiliniz sosyal medyada hangi mecralarda daha aktif olduğunu belirlemelisiniz. Bu kişilerin aktif olarak vakit geçirdiği platformlar, sizin de hedef platformlarınız olmalı.

Hedef kitlenizi belirlediğinizde, reklam ve pazarlama çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinize dair de fikir edinmiş olursunuz. Bu hedef kitlenin ilgi alanlarına göre reklam çalışmaları hazırlayabilirsiniz.

Hangi mecralarda yer alacağınızı belirleyin

Öncelikle hangi mecralar üzerinde daha aktif olacağınıza ve hangi platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermelisiniz. Bunun için de hedef kitlenizi belirlemeniz ve hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağlara yönelmeniz gerekiyor.

Hedef kitlenizin yer almadığı mecralarda reklam çalışmaları yapmak para, zaman ve emek kaybına neden olabilir. Bu mecralardaki reklamlarınızdan istediğiniz geri dönüşleri alamayabilirsiniz.

Aynı zamanda hedef mecralarınızı seçerken, iş gücünüzü de ele almalısınız. Aynı anda kaç farklı mecrayı yönetebileceğinizi belirlemelisiniz. Günde en fazla 1 saatinizi bu işe ayırabilecekseniz, ikiden fazla mecrada aktif olmamalısınız. Aksi takdirde, diğer platformlarda aktif olamayacağınız ve iyi bir yönetim yapamayacağınız için sosyal medya çalışmalarınız boşa gidebilir.

Amaçlarınızı belirleyin

Hedef kitlenizi ve hedef sosyal platformunuzu belirledikten sonra artık hedeflerinizi belirleyebilirsiniz. Hedef belirlemeyi burada üçüncü adım olarak bıraktık; çünkü hedeflerinize ulaşabilmek için öncelikle kimlere yönelik pazarlama çalışmaları yapacağınıza ve hangi mecralarda bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor.

Yukarıdaki iki adımı tamamladıktan sonra, bu platformların reklam özelliklerini incelemeli, hangi reklam formatlarının kullanıldığını araştırmalı ve bu doğrultuda hedeflerinizi oluşturmalısınız. Instagram üzerinde yer almayı planlıyor ve hedefleriniz site trafiğinizi artırmak ise, internet sitenize yönlendirmelerin yapıldığı reklam modellerinden yararlanmanız gerekecektir.

Buradaki önemli detay, hedef platformun reklam konusunda size sunduğu ayrıcalıklar. Bu özellikler sayesinde hedeflerinizi gerçekleştirecek reklam kampanyaları oluşturabilecek misiniz? Eğer buradaki reklam modelleri, hedeflerinizi gerçekleştirmenize yardımcı olmayacaksa, farklı bire platform üzerinde daha dar bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz. Eğer bir geri dönüşüm sağlamayacaksa, o sosyal ağ üzerinde yer almanız vakit kaybı olacaktır.

Reklamlarınızı planlamaya ve oluşturmaya başlayın

Bu aşamaları tamamladıktan sonra, artık reklam kampanyalarınızı planlamaya başlayabilirsiniz. Yılın hangi dönemlerinde kampanyalar oluşturacağınıza, tatil dönemlerinde hangi ürün veya kategoriler üzerinde yoğunlaşacağınıza, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için ne tür reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermeli ve bunu bir plana dökmelisiniz.

Bir plan dahilinde bu çalışmaları yaptığınızda son dakikada reklam kampanyaları oluşturmak zorunda kalmazsınız. Böylelikle daha planlı bir şekilde, reklamlarınız üzerine düşünme ve çalışma fırsatınız olur.

Reklamlarınıza takip kodlarını eklemeyi unutmayın

Reklamlarınızdaki geri dönüşümü daha kapsamlı bir şekilde ölçümleyebilmek için, takip kodlarını yerleştirmeniz oldukça önemli. UTM kodlarının yanı sıra Facebook reklamlarındaki Reklam Takip Pikselleri’nden de yararlanabilirsiniz.

Böylelikle reklamlarınızı gören ve tıklayan kişilerin, aktivitelerini takip edebilir, reklamlarınız üzerinden siteye gelen kişilerin ne kadarının satın alma eylemi yaptığını inceleyebilirsiniz.

Takip araçlarını kullanmak, reklamlarınızın performansınızı ölçmenize yardımcı olacağı için, ilerleyen dönemlerdeki reklamlarınızda strateji geliştirmeleri yapmanız için de size bazı istatistikler sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan