Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını oluşturmaya başlıyor. Sosyal ağ reklamlarında yararlanıyor ya da yararlanmayı düşünüyorsanız, 2017’deki sosyal medya reklamlarınız planlamaya yavaş yavaş başlamalısınız. Bu planları adım adım nasıl yapabileceğinizi ise bu rehberimizde anlatıyor olacağız.
Hedef kitlenizi belirleyin ve tanıyın
Sosyal medya reklamlarınızı planlamaya başlamadan önce, hedef kitle araştırması yapmanız gerekiyor. Şirket olarak hedef kitlenizi kimlerin oluşturduğunu analiz etmelisiniz. Bu kişilerin yaş, cinsiyet, gelir durumları, meslekleri, eğitim durumları, medeni halleri, yaşadıkları yerler gibi detayları araştırarak, bir hedef kişi profili oluşturmalısınız. Bu çalışmaları yaptıktan sonra da hedef profiliniz sosyal medyada hangi mecralarda daha aktif olduğunu belirlemelisiniz. Bu kişilerin aktif olarak vakit geçirdiği platformlar, sizin de hedef platformlarınız olmalı. Hedef kitlenizi belirlediğinizde, reklam ve pazarlama çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinize dair de fikir edinmiş olursunuz. Bu hedef kitlenin ilgi alanlarına göre reklam çalışmaları hazırlayabilirsiniz.Hangi mecralarda yer alacağınızı belirleyin
Öncelikle hangi mecralar üzerinde daha aktif olacağınıza ve hangi platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermelisiniz. Bunun için de hedef kitlenizi belirlemeniz ve hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağlara yönelmeniz gerekiyor. Hedef kitlenizin yer almadığı mecralarda reklam çalışmaları yapmak para, zaman ve emek kaybına neden olabilir. Bu mecralardaki reklamlarınızdan istediğiniz geri dönüşleri alamayabilirsiniz. Aynı zamanda hedef mecralarınızı seçerken, iş gücünüzü de ele almalısınız. Aynı anda kaç farklı mecrayı yönetebileceğinizi belirlemelisiniz. Günde en fazla 1 saatinizi bu işe ayırabilecekseniz, ikiden fazla mecrada aktif olmamalısınız. Aksi takdirde, diğer platformlarda aktif olamayacağınız ve iyi bir yönetim yapamayacağınız için sosyal medya çalışmalarınız boşa gidebilir.Amaçlarınızı belirleyin
Hedef kitlenizi ve hedef sosyal platformunuzu belirledikten sonra artık hedeflerinizi belirleyebilirsiniz. Hedef belirlemeyi burada üçüncü adım olarak bıraktık; çünkü hedeflerinize ulaşabilmek için öncelikle kimlere yönelik pazarlama çalışmaları yapacağınıza ve hangi mecralarda bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Yukarıdaki iki adımı tamamladıktan sonra, bu platformların reklam özelliklerini incelemeli, hangi reklam formatlarının kullanıldığını araştırmalı ve bu doğrultuda hedeflerinizi oluşturmalısınız. Instagram üzerinde yer almayı planlıyor ve hedefleriniz site trafiğinizi artırmak ise, internet sitenize yönlendirmelerin yapıldığı reklam modellerinden yararlanmanız gerekecektir. Buradaki önemli detay, hedef platformun reklam konusunda size sunduğu ayrıcalıklar. Bu özellikler sayesinde hedeflerinizi gerçekleştirecek reklam kampanyaları oluşturabilecek misiniz? Eğer buradaki reklam modelleri, hedeflerinizi gerçekleştirmenize yardımcı olmayacaksa, farklı bire platform üzerinde daha dar bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz. Eğer bir geri dönüşüm sağlamayacaksa, o sosyal ağ üzerinde yer almanız vakit kaybı olacaktır.Reklamlarınızı planlamaya ve oluşturmaya başlayın
Bu aşamaları tamamladıktan sonra, artık reklam kampanyalarınızı planlamaya başlayabilirsiniz. Yılın hangi dönemlerinde kampanyalar oluşturacağınıza, tatil dönemlerinde hangi ürün veya kategoriler üzerinde yoğunlaşacağınıza, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için ne tür reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermeli ve bunu bir plana dökmelisiniz. Bir plan dahilinde bu çalışmaları yaptığınızda son dakikada reklam kampanyaları oluşturmak zorunda kalmazsınız. Böylelikle daha planlı bir şekilde, reklamlarınız üzerine düşünme ve çalışma fırsatınız olur.Reklamlarınıza takip kodlarını eklemeyi unutmayın
Reklamlarınızdaki geri dönüşümü daha kapsamlı bir şekilde ölçümleyebilmek için, takip kodlarını yerleştirmeniz oldukça önemli. UTM kodlarının yanı sıra Facebook reklamlarındaki Reklam Takip Pikselleri’nden de yararlanabilirsiniz. Böylelikle reklamlarınızı gören ve tıklayan kişilerin, aktivitelerini takip edebilir, reklamlarınız üzerinden siteye gelen kişilerin ne kadarının satın alma eylemi yaptığını inceleyebilirsiniz. Takip araçlarını kullanmak, reklamlarınızın performansınızı ölçmenize yardımcı olacağı için, ilerleyen dönemlerdeki reklamlarınızda strateji geliştirmeleri yapmanız için de size bazı istatistikler sunar. IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
E-ticarete başlayın
En çok okunan yazılar
Benzer yazılar