5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?

22 Aralık 2016
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?

Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını oluşturmaya başlıyor.

Sosyal ağ reklamlarında yararlanıyor ya da yararlanmayı düşünüyorsanız, 2017’deki sosyal medya reklamlarınız planlamaya yavaş yavaş başlamalısınız. Bu planları adım adım nasıl yapabileceğinizi ise bu rehberimizde anlatıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin ve tanıyın

Sosyal medya reklamlarınızı planlamaya başlamadan önce, hedef kitle araştırması yapmanız gerekiyor. Şirket olarak hedef kitlenizi kimlerin oluşturduğunu analiz etmelisiniz. Bu kişilerin yaş, cinsiyet, gelir durumları, meslekleri, eğitim durumları, medeni halleri, yaşadıkları yerler gibi detayları araştırarak, bir hedef kişi profili oluşturmalısınız.

Bu çalışmaları yaptıktan sonra da hedef profiliniz sosyal medyada hangi mecralarda daha aktif olduğunu belirlemelisiniz. Bu kişilerin aktif olarak vakit geçirdiği platformlar, sizin de hedef platformlarınız olmalı.

Hedef kitlenizi belirlediğinizde, reklam ve pazarlama çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinize dair de fikir edinmiş olursunuz. Bu hedef kitlenin ilgi alanlarına göre reklam çalışmaları hazırlayabilirsiniz.

Hangi mecralarda yer alacağınızı belirleyin

Öncelikle hangi mecralar üzerinde daha aktif olacağınıza ve hangi platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermelisiniz. Bunun için de hedef kitlenizi belirlemeniz ve hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağlara yönelmeniz gerekiyor.

Hedef kitlenizin yer almadığı mecralarda reklam çalışmaları yapmak para, zaman ve emek kaybına neden olabilir. Bu mecralardaki reklamlarınızdan istediğiniz geri dönüşleri alamayabilirsiniz.

Aynı zamanda hedef mecralarınızı seçerken, iş gücünüzü de ele almalısınız. Aynı anda kaç farklı mecrayı yönetebileceğinizi belirlemelisiniz. Günde en fazla 1 saatinizi bu işe ayırabilecekseniz, ikiden fazla mecrada aktif olmamalısınız. Aksi takdirde, diğer platformlarda aktif olamayacağınız ve iyi bir yönetim yapamayacağınız için sosyal medya çalışmalarınız boşa gidebilir.

Amaçlarınızı belirleyin

Hedef kitlenizi ve hedef sosyal platformunuzu belirledikten sonra artık hedeflerinizi belirleyebilirsiniz. Hedef belirlemeyi burada üçüncü adım olarak bıraktık; çünkü hedeflerinize ulaşabilmek için öncelikle kimlere yönelik pazarlama çalışmaları yapacağınıza ve hangi mecralarda bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor.

Yukarıdaki iki adımı tamamladıktan sonra, bu platformların reklam özelliklerini incelemeli, hangi reklam formatlarının kullanıldığını araştırmalı ve bu doğrultuda hedeflerinizi oluşturmalısınız. Instagram üzerinde yer almayı planlıyor ve hedefleriniz site trafiğinizi artırmak ise, internet sitenize yönlendirmelerin yapıldığı reklam modellerinden yararlanmanız gerekecektir.

Buradaki önemli detay, hedef platformun reklam konusunda size sunduğu ayrıcalıklar. Bu özellikler sayesinde hedeflerinizi gerçekleştirecek reklam kampanyaları oluşturabilecek misiniz? Eğer buradaki reklam modelleri, hedeflerinizi gerçekleştirmenize yardımcı olmayacaksa, farklı bire platform üzerinde daha dar bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz. Eğer bir geri dönüşüm sağlamayacaksa, o sosyal ağ üzerinde yer almanız vakit kaybı olacaktır.

Reklamlarınızı planlamaya ve oluşturmaya başlayın

Bu aşamaları tamamladıktan sonra, artık reklam kampanyalarınızı planlamaya başlayabilirsiniz. Yılın hangi dönemlerinde kampanyalar oluşturacağınıza, tatil dönemlerinde hangi ürün veya kategoriler üzerinde yoğunlaşacağınıza, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için ne tür reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermeli ve bunu bir plana dökmelisiniz.

Bir plan dahilinde bu çalışmaları yaptığınızda son dakikada reklam kampanyaları oluşturmak zorunda kalmazsınız. Böylelikle daha planlı bir şekilde, reklamlarınız üzerine düşünme ve çalışma fırsatınız olur.

Reklamlarınıza takip kodlarını eklemeyi unutmayın

Reklamlarınızdaki geri dönüşümü daha kapsamlı bir şekilde ölçümleyebilmek için, takip kodlarını yerleştirmeniz oldukça önemli. UTM kodlarının yanı sıra Facebook reklamlarındaki Reklam Takip Pikselleri’nden de yararlanabilirsiniz.

Böylelikle reklamlarınızı gören ve tıklayan kişilerin, aktivitelerini takip edebilir, reklamlarınız üzerinden siteye gelen kişilerin ne kadarının satın alma eylemi yaptığını inceleyebilirsiniz.

Takip araçlarını kullanmak, reklamlarınızın performansınızı ölçmenize yardımcı olacağı için, ilerleyen dönemlerdeki reklamlarınızda strateji geliştirmeleri yapmanız için de size bazı istatistikler sunar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin