5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?

22 Aralık 2016
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını oluşturmaya başlıyor. Sosyal ağ reklamlarında yararlanıyor ya da yararlanmayı düşünüyorsanız, 2017’deki sosyal medya reklamlarınız planlamaya yavaş yavaş başlamalısınız. Bu planları adım adım nasıl yapabileceğinizi ise bu rehberimizde anlatıyor olacağız.

Hedef kitlenizi belirleyin ve tanıyın

Sosyal medya reklamlarınızı planlamaya başlamadan önce, hedef kitle araştırması yapmanız gerekiyor. Şirket olarak hedef kitlenizi kimlerin oluşturduğunu analiz etmelisiniz. Bu kişilerin yaş, cinsiyet, gelir durumları, meslekleri, eğitim durumları, medeni halleri, yaşadıkları yerler gibi detayları araştırarak, bir hedef kişi profili oluşturmalısınız. Bu çalışmaları yaptıktan sonra da hedef profiliniz sosyal medyada hangi mecralarda daha aktif olduğunu belirlemelisiniz. Bu kişilerin aktif olarak vakit geçirdiği platformlar, sizin de hedef platformlarınız olmalı. Hedef kitlenizi belirlediğinizde, reklam ve pazarlama çalışmalarınızı nasıl yapabileceğinize dair de fikir edinmiş olursunuz. Bu hedef kitlenin ilgi alanlarına göre reklam çalışmaları hazırlayabilirsiniz.

Hangi mecralarda yer alacağınızı belirleyin

Öncelikle hangi mecralar üzerinde daha aktif olacağınıza ve hangi platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermelisiniz. Bunun için de hedef kitlenizi belirlemeniz ve hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağlara yönelmeniz gerekiyor. Hedef kitlenizin yer almadığı mecralarda reklam çalışmaları yapmak para, zaman ve emek kaybına neden olabilir. Bu mecralardaki reklamlarınızdan istediğiniz geri dönüşleri alamayabilirsiniz. Aynı zamanda hedef mecralarınızı seçerken, iş gücünüzü de ele almalısınız. Aynı anda kaç farklı mecrayı yönetebileceğinizi belirlemelisiniz. Günde en fazla 1 saatinizi bu işe ayırabilecekseniz, ikiden fazla mecrada aktif olmamalısınız. Aksi takdirde, diğer platformlarda aktif olamayacağınız ve iyi bir yönetim yapamayacağınız için sosyal medya çalışmalarınız boşa gidebilir.

Amaçlarınızı belirleyin

Hedef kitlenizi ve hedef sosyal platformunuzu belirledikten sonra artık hedeflerinizi belirleyebilirsiniz. Hedef belirlemeyi burada üçüncü adım olarak bıraktık; çünkü hedeflerinize ulaşabilmek için öncelikle kimlere yönelik pazarlama çalışmaları yapacağınıza ve hangi mecralarda bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Yukarıdaki iki adımı tamamladıktan sonra, bu platformların reklam özelliklerini incelemeli, hangi reklam formatlarının kullanıldığını araştırmalı ve bu doğrultuda hedeflerinizi oluşturmalısınız. Instagram üzerinde yer almayı planlıyor ve hedefleriniz site trafiğinizi artırmak ise, internet sitenize yönlendirmelerin yapıldığı reklam modellerinden yararlanmanız gerekecektir. Buradaki önemli detay, hedef platformun reklam konusunda size sunduğu ayrıcalıklar. Bu özellikler sayesinde hedeflerinizi gerçekleştirecek reklam kampanyaları oluşturabilecek misiniz? Eğer buradaki reklam modelleri, hedeflerinizi gerçekleştirmenize yardımcı olmayacaksa, farklı bire platform üzerinde daha dar bir kitleye yönelik reklam çalışmaları yapmayı düşünebilirsiniz. Eğer bir geri dönüşüm sağlamayacaksa, o sosyal ağ üzerinde yer almanız vakit kaybı olacaktır.

Reklamlarınızı planlamaya ve oluşturmaya başlayın

Bu aşamaları tamamladıktan sonra, artık reklam kampanyalarınızı planlamaya başlayabilirsiniz. Yılın hangi dönemlerinde kampanyalar oluşturacağınıza, tatil dönemlerinde hangi ürün veya kategoriler üzerinde yoğunlaşacağınıza, marka ve ürün bilinirliğinizi artırmak için ne tür reklam kampanyaları oluşturacağınıza karar vermeli ve bunu bir plana dökmelisiniz. Bir plan dahilinde bu çalışmaları yaptığınızda son dakikada reklam kampanyaları oluşturmak zorunda kalmazsınız. Böylelikle daha planlı bir şekilde, reklamlarınız üzerine düşünme ve çalışma fırsatınız olur.

Reklamlarınıza takip kodlarını eklemeyi unutmayın

Reklamlarınızdaki geri dönüşümü daha kapsamlı bir şekilde ölçümleyebilmek için, takip kodlarını yerleştirmeniz oldukça önemli. UTM kodlarının yanı sıra Facebook reklamlarındaki Reklam Takip Pikselleri’nden de yararlanabilirsiniz. Böylelikle reklamlarınızı gören ve tıklayan kişilerin, aktivitelerini takip edebilir, reklamlarınız üzerinden siteye gelen kişilerin ne kadarının satın alma eylemi yaptığını inceleyebilirsiniz. Takip araçlarını kullanmak, reklamlarınızın performansınızı ölçmenize yardımcı olacağı için, ilerleyen dönemlerdeki reklamlarınızda strateji geliştirmeleri yapmanız için de size bazı istatistikler sunar.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Fiziksel varlığı bulunan ürünlerin neredeyse tamamında bulunan ortak özellik, her birinin özel bir barkoda sahip olmasıdır. Dijital ürünler için temsili bir fiziksel ürün ya da CD gibi bir materyal mevcut olduğunda, ilgili dijital...
25 Mart 2022
Markethinkers
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın