fbpx

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

17 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler.

Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik alanında da bir takım değişikliklerin olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Son dönemlerde de sıkça bahsettiğimiz video konusu, 2017’de içerik pazarlama trendleri arasında önemli bir yere sahip olacak. Bu nedenle, içerik stratejileriniz için video konusunu ön sıralara almanızda fayda olcaktır.

2017’deki içerik pazarlama trendlerine geçmeden önce, aşağıdaki yazılarımıza bakarak, 2017’de diğer alanlarda ne gibi gelişmeler olacağı hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları 2017’de nasıl şekillenecek?

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

İçerik stratejisi oluşturmak

Bu konu hakkında da bir süredir size bilgi veriyorduk. Bir içerik stratejisi oluşturmak ve bunu yazılı bir plana dönüştürmek, içerik çalışmalarınız için oldukça önemlidir. 2017 yılında da bir plan oluşturmak markalar için oldukça önemli olacak.

Bir planınızın olması sizin hangi konularda çalışmalar yapacağınızı önceden görmenizi sağlayacağı gibi, yaratıcılık için de üzerinde düşünmeniz için zaman kazanmanızı sağlayacaktır. Son dakikada nasıl bir içerik hazırlayacağım düşüncesi içine girmek, yaratıcılığınızı ortaya koymanızı zorlaştıracaktır. İçerik takviminizi, blog ve sosyal medya olarak ayırabilirsiniz. Önemli olan bir planınızın olması. Bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Video en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü olacak

Video içerikler, son dönemlerde oldukça popüler bir hale gelmeye başladı ve markalar da bu alana yatırım yapıyorlar. Kullanıcıların, uzun metinler okumak yerine kısa video içerikleri tüketmeye başlamaları da bunun başlıca nedeni. Günümüzde görsellik çok ön plana çıkmış durumda, bu yüzden de video içerikler, kullanıcılara daha çok hitap ediyor.

Video içerik üretimi konusunda şimdiden planlamalar yapmalı ve 2017’de bu içeriklere yatırım yapmalısınız. Blog yazıları ya da görsel paylaşımlar da planınızda yer almalı; ancak video içeriklere ağırlık vererek, geri dönüşüm oranlarınızı daha da artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberler video içerik konusunda detaylı bilgi edinmenize yardımcı olabilir.

Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?

E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?

E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

Daha fazla içerik üretimi yapmak

Firmalar 2017’de içerik konusuna daha fazla yatırım yapacaklar. Bunun sebebi ise içerik pazarlamanın sunduğu avantajlar. Hem sitenin güncel tutulmasını sağlaması, hem organik olarak trafik getirmesi hem de sosyal mecralar üzerinde etkileşim oranlarını artırması nedeniyle de firmalar içerik pazarlama çalışmalarını artırmaya başlayacaklar. Bu faydalardan yararlanabilmek için siz de içerik pazarlama alanındaki çalışmalarınıza önem vermelisiniz.

İçerik yayıncılarıyla ortaklıklar

İçerik tarafındaki verimliliği artırmak için firmalar, içerik yayıncılarıyla ortaklık yapmaya 2017’de de devam edecekler. İçerik konusunda yeterli olmayan ya da içerik yayıncılarının hedef kitlelerine ulaşmak isteyen firmalar, bu kurum ya da kişilerle ortaklık çalışmaları yaparak, farklı hedef kitlelere ulaşabiliyorlar.

Son dönemlerde Youtube üzerindeki yayıncıların sayısı da bir hayli artmış durumda. Kendi video içeriklerinizi üretmekte veya yaymakta zorlanıyorsanız, bu kişilerle beraber çalışmalar yapabilirsiniz; bunun yanı sıra dijital yayıncılarla iletişime geçerek, içerik konusunda beraber yapabileceğiniz projeleri konuşabilirsiniz. Bu tür çalışmalar, içerik konusunda sizin üzerinden yükü alarak, farklı bir kurum ya da kişiye yönlendirir. Onlar sizin için içerik üretip, bu içeriğin yayılmasını sağlarlar. Böylelikle hem içerik alanındaki konumunuzu güçlendirmiş hem de geri dönüşümlerinizi artırmış olursunuz.

Native advertising (Doğal Reklamlar) çalışmalarına odaklanmak

İçerik alanında odaklanılacak konulardan biri de native advertising olacak. Türkçe’ye Doğal Reklamlar olarak çevrilen bu kavram, içerik pazarlama çalışmaları üzerinden, reklam gibi görünmeyen; ancak bir ürün, hizmet ya da kurumun sağladığı avantaj, fırsat ve yenilikleri tanıtmak şeklinde tanımlanabilir.

Buradaki amaç, reklam olmayan; ancak alt metinleriyle ve açıklamalarıyla ürünü öne plana çıkartmaya çalışan içerikler oluşturmak. Bunun sebebi ise, artık kullanıcılar reklam içeriklerin farkına rahatlıkla varabiliyorlar. Sırf bu amaçla oluşturulan içerikler, tüketiciye güven duygusunu vermiyor ve bu da doğal olarak firmanın geri dönüşümlerini etkiliyor.

Doğal reklamlarla, kullanıcılara ürünün faydasını anlatmak, nerelerde kullanabileceklerini onlara göstermek ve farklı ürünlerle kıyaslamalarını yapmak mümkün. Böylelikle, kullanıcı aradaki farkları daha iyi bir şekilde görebiliyor ve doğrudan reklam içeriği olmadığından dolayı da ön yargıyla içeriğe yaklaşmamış oluyor. Bu konu hakkında ilerleyen günlerde daha detaylı bir içerik hazırlayacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan