2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

17 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler.

Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik alanında da bir takım değişikliklerin olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Son dönemlerde de sıkça bahsettiğimiz video konusu, 2017’de içerik pazarlama trendleri arasında önemli bir yere sahip olacak. Bu nedenle, içerik stratejileriniz için video konusunu ön sıralara almanızda fayda olcaktır.

2017’deki içerik pazarlama trendlerine geçmeden önce, aşağıdaki yazılarımıza bakarak, 2017’de diğer alanlarda ne gibi gelişmeler olacağı hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmaları 2017’de nasıl şekillenecek?

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

İçerik stratejisi oluşturmak

Bu konu hakkında da bir süredir size bilgi veriyorduk. Bir içerik stratejisi oluşturmak ve bunu yazılı bir plana dönüştürmek, içerik çalışmalarınız için oldukça önemlidir. 2017 yılında da bir plan oluşturmak markalar için oldukça önemli olacak.

Bir planınızın olması sizin hangi konularda çalışmalar yapacağınızı önceden görmenizi sağlayacağı gibi, yaratıcılık için de üzerinde düşünmeniz için zaman kazanmanızı sağlayacaktır. Son dakikada nasıl bir içerik hazırlayacağım düşüncesi içine girmek, yaratıcılığınızı ortaya koymanızı zorlaştıracaktır. İçerik takviminizi, blog ve sosyal medya olarak ayırabilirsiniz. Önemli olan bir planınızın olması. Bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Video en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü olacak

Video içerikler, son dönemlerde oldukça popüler bir hale gelmeye başladı ve markalar da bu alana yatırım yapıyorlar. Kullanıcıların, uzun metinler okumak yerine kısa video içerikleri tüketmeye başlamaları da bunun başlıca nedeni. Günümüzde görsellik çok ön plana çıkmış durumda, bu yüzden de video içerikler, kullanıcılara daha çok hitap ediyor.

Video içerik üretimi konusunda şimdiden planlamalar yapmalı ve 2017’de bu içeriklere yatırım yapmalısınız. Blog yazıları ya da görsel paylaşımlar da planınızda yer almalı; ancak video içeriklere ağırlık vererek, geri dönüşüm oranlarınızı daha da artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberler video içerik konusunda detaylı bilgi edinmenize yardımcı olabilir.

Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar

Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?

E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?

E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

Daha fazla içerik üretimi yapmak

Firmalar 2017’de içerik konusuna daha fazla yatırım yapacaklar. Bunun sebebi ise içerik pazarlamanın sunduğu avantajlar. Hem sitenin güncel tutulmasını sağlaması, hem organik olarak trafik getirmesi hem de sosyal mecralar üzerinde etkileşim oranlarını artırması nedeniyle de firmalar içerik pazarlama çalışmalarını artırmaya başlayacaklar. Bu faydalardan yararlanabilmek için siz de içerik pazarlama alanındaki çalışmalarınıza önem vermelisiniz.

İçerik yayıncılarıyla ortaklıklar

İçerik tarafındaki verimliliği artırmak için firmalar, içerik yayıncılarıyla ortaklık yapmaya 2017’de de devam edecekler. İçerik konusunda yeterli olmayan ya da içerik yayıncılarının hedef kitlelerine ulaşmak isteyen firmalar, bu kurum ya da kişilerle ortaklık çalışmaları yaparak, farklı hedef kitlelere ulaşabiliyorlar.

Son dönemlerde Youtube üzerindeki yayıncıların sayısı da bir hayli artmış durumda. Kendi video içeriklerinizi üretmekte veya yaymakta zorlanıyorsanız, bu kişilerle beraber çalışmalar yapabilirsiniz; bunun yanı sıra dijital yayıncılarla iletişime geçerek, içerik konusunda beraber yapabileceğiniz projeleri konuşabilirsiniz. Bu tür çalışmalar, içerik konusunda sizin üzerinden yükü alarak, farklı bir kurum ya da kişiye yönlendirir. Onlar sizin için içerik üretip, bu içeriğin yayılmasını sağlarlar. Böylelikle hem içerik alanındaki konumunuzu güçlendirmiş hem de geri dönüşümlerinizi artırmış olursunuz.

Native advertising (Doğal Reklamlar) çalışmalarına odaklanmak

İçerik alanında odaklanılacak konulardan biri de native advertising olacak. Türkçe’ye Doğal Reklamlar olarak çevrilen bu kavram, içerik pazarlama çalışmaları üzerinden, reklam gibi görünmeyen; ancak bir ürün, hizmet ya da kurumun sağladığı avantaj, fırsat ve yenilikleri tanıtmak şeklinde tanımlanabilir.

Buradaki amaç, reklam olmayan; ancak alt metinleriyle ve açıklamalarıyla ürünü öne plana çıkartmaya çalışan içerikler oluşturmak. Bunun sebebi ise, artık kullanıcılar reklam içeriklerin farkına rahatlıkla varabiliyorlar. Sırf bu amaçla oluşturulan içerikler, tüketiciye güven duygusunu vermiyor ve bu da doğal olarak firmanın geri dönüşümlerini etkiliyor.

Doğal reklamlarla, kullanıcılara ürünün faydasını anlatmak, nerelerde kullanabileceklerini onlara göstermek ve farklı ürünlerle kıyaslamalarını yapmak mümkün. Böylelikle, kullanıcı aradaki farkları daha iyi bir şekilde görebiliyor ve doğrudan reklam içeriği olmadığından dolayı da ön yargıyla içeriğe yaklaşmamış oluyor. Bu konu hakkında ilerleyen günlerde daha detaylı bir içerik hazırlayacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız, fiziksel mağazanızın bile önüne...
24 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin