2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?

17 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik alanında da bir takım değişikliklerin olacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Son dönemlerde de sıkça bahsettiğimiz video konusu, 2017’de içerik pazarlama trendleri arasında önemli bir yere sahip olacak. Bu nedenle, içerik stratejileriniz için video konusunu ön sıralara almanızda fayda olcaktır. 2017’deki içerik pazarlama trendlerine geçmeden önce, aşağıdaki yazılarımıza bakarak, 2017’de diğer alanlarda ne gibi gelişmeler olacağı hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. E-posta pazarlama çalışmaları 2017’de nasıl şekillenecek? 2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri 2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

İçerik stratejisi oluşturmak

Bu konu hakkında da bir süredir size bilgi veriyorduk. Bir içerik stratejisi oluşturmak ve bunu yazılı bir plana dönüştürmek, içerik çalışmalarınız için oldukça önemlidir. 2017 yılında da bir plan oluşturmak markalar için oldukça önemli olacak. Bir planınızın olması sizin hangi konularda çalışmalar yapacağınızı önceden görmenizi sağlayacağı gibi, yaratıcılık için de üzerinde düşünmeniz için zaman kazanmanızı sağlayacaktır. Son dakikada nasıl bir içerik hazırlayacağım düşüncesi içine girmek, yaratıcılığınızı ortaya koymanızı zorlaştıracaktır. İçerik takviminizi, blog ve sosyal medya olarak ayırabilirsiniz. Önemli olan bir planınızın olması. Bu konu hakkında detaylı bilgi sahibi olmak için Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Video en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü olacak

Video içerikler, son dönemlerde oldukça popüler bir hale gelmeye başladı ve markalar da bu alana yatırım yapıyorlar. Kullanıcıların, uzun metinler okumak yerine kısa video içerikleri tüketmeye başlamaları da bunun başlıca nedeni. Günümüzde görsellik çok ön plana çıkmış durumda, bu yüzden de video içerikler, kullanıcılara daha çok hitap ediyor. Video içerik üretimi konusunda şimdiden planlamalar yapmalı ve 2017’de bu içeriklere yatırım yapmalısınız. Blog yazıları ya da görsel paylaşımlar da planınızda yer almalı; ancak video içeriklere ağırlık vererek, geri dönüşüm oranlarınızı daha da artırabilirsiniz. Aşağıdaki rehberler video içerik konusunda detaylı bilgi edinmenize yardımcı olabilir. Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz? E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli? E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

Daha fazla içerik üretimi yapmak

Firmalar 2017’de içerik konusuna daha fazla yatırım yapacaklar. Bunun sebebi ise içerik pazarlamanın sunduğu avantajlar. Hem sitenin güncel tutulmasını sağlaması, hem organik olarak trafik getirmesi hem de sosyal mecralar üzerinde etkileşim oranlarını artırması nedeniyle de firmalar içerik pazarlama çalışmalarını artırmaya başlayacaklar. Bu faydalardan yararlanabilmek için siz de içerik pazarlama alanındaki çalışmalarınıza önem vermelisiniz.

İçerik yayıncılarıyla ortaklıklar

İçerik tarafındaki verimliliği artırmak için firmalar, içerik yayıncılarıyla ortaklık yapmaya 2017’de de devam edecekler. İçerik konusunda yeterli olmayan ya da içerik yayıncılarının hedef kitlelerine ulaşmak isteyen firmalar, bu kurum ya da kişilerle ortaklık çalışmaları yaparak, farklı hedef kitlelere ulaşabiliyorlar. Son dönemlerde Youtube üzerindeki yayıncıların sayısı da bir hayli artmış durumda. Kendi video içeriklerinizi üretmekte veya yaymakta zorlanıyorsanız, bu kişilerle beraber çalışmalar yapabilirsiniz; bunun yanı sıra dijital yayıncılarla iletişime geçerek, içerik konusunda beraber yapabileceğiniz projeleri konuşabilirsiniz. Bu tür çalışmalar, içerik konusunda sizin üzerinden yükü alarak, farklı bir kurum ya da kişiye yönlendirir. Onlar sizin için içerik üretip, bu içeriğin yayılmasını sağlarlar. Böylelikle hem içerik alanındaki konumunuzu güçlendirmiş hem de geri dönüşümlerinizi artırmış olursunuz.

Native advertising (Doğal Reklamlar) çalışmalarına odaklanmak

İçerik alanında odaklanılacak konulardan biri de native advertising olacak. Türkçe’ye Doğal Reklamlar olarak çevrilen bu kavram, içerik pazarlama çalışmaları üzerinden, reklam gibi görünmeyen; ancak bir ürün, hizmet ya da kurumun sağladığı avantaj, fırsat ve yenilikleri tanıtmak şeklinde tanımlanabilir. Buradaki amaç, reklam olmayan; ancak alt metinleriyle ve açıklamalarıyla ürünü öne plana çıkartmaya çalışan içerikler oluşturmak. Bunun sebebi ise, artık kullanıcılar reklam içeriklerin farkına rahatlıkla varabiliyorlar. Sırf bu amaçla oluşturulan içerikler, tüketiciye güven duygusunu vermiyor ve bu da doğal olarak firmanın geri dönüşümlerini etkiliyor. Doğal reklamlarla, kullanıcılara ürünün faydasını anlatmak, nerelerde kullanabileceklerini onlara göstermek ve farklı ürünlerle kıyaslamalarını yapmak mümkün. Böylelikle, kullanıcı aradaki farkları daha iyi bir şekilde görebiliyor ve doğrudan reklam içeriği olmadığından dolayı da ön yargıyla içeriğe yaklaşmamış oluyor. Bu konu hakkında ilerleyen günlerde daha detaylı bir içerik hazırlayacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biridir. Hâlihazırda 1 milyarı aşan kullanıcı sayısı, statista.com’un yaptığı çalışmaya göre önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edecektir. Bu platformun geniş...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın