2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik

12 Ocak 2017
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik

2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini daha iyi bir hale getirmeliler.

Reklam ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de yapabileceğiniz bir takım geliştirmeler bulunuyor. Bu geliştirmeleri yapmak, 2017 yılında hem sitenizin verimliliğini artıracaktır hem de satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Amiral gemisi ve en çok sattığınız ürünleri belirleyin

Dikey bir sektörde yer alıyorsanız dahi, sizin için de amiral geminiz diye tanımlayabileceğiniz ürün veya ürün gruplarınız olacaktır. Bu ürünler sizin en kaliteli, marka değerinizi artıracak ve size en çok karı getirecek ürünlerinizdir. Bu ürünlerinizin hangileri olduğunu belirleyin. Bunların yanı sıra en çok satan ürünlerinizi de belirlemelisiniz.

Bu ürünleri belirledikten sonra, 2017’deki öncelikli ürün gruplarınızı belirlemiş olursunuz. Böylelikle, bu ürünler için ayrı reklam ve pazarlama stratejileri geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Amiral gemisi ürünleriniz, marka değerinizi artıracağı için bu ürünler için yeni bir satış kanalı yaratmaya çalışabilir; farklı pazarlama taktikleri geliştirerek, bu ürünleri daha fazla öne çıkartabilirsiniz. Bu ürünlerin bilinirliğini artırmak, yeni müşteriler kazanmanızı da sağlayacaktır ve müşteri profilinizi biraz daha geliştirmenize yardımcı olur.

En çok satan ürünleriniz de marka bilinirliğinizi artırmak için kullanılabilir. Bu ürünlerin satın alan tüketicilerin profili bellidir ve bu profili reklam ve pazarlama için olan hedef kitlenizi geliştirmek için kullanabilir ve yeni kitlelere ulaşma şansı bulabilirsiniz.

Satılmayan ya da talep görmeyen ürünleri belirleyin

2017’de enerjinizi daha verimli kullanabilmek için, siteniz üzerinde hangi ürünlerin ne kadar satıldığını ya da talep gördüğünü analiz etmelisiniz. Sitenizde hiç satılmayan ya da ilgi görmeyen ürünleriniz varsa, bu ürünleri kategorilerinizden çıkartmayı düşünebilirsiniz.

Bunun birkaç sebebi bulunuyor. Öncelikle bu ürünlerin stoğunu tutuyorsanız, satılmayan ürünler için boşuna depo masrafı oluşturuyorsunuzdur. Başka bir sebebi ise, hedef kitleniz bu ürün gruplarıyla ilgilenmiyordur ve bunları sitenizde tutmanızın bir anlamı olmayacaktır.

Buna ek olarak, hiç satmayan bu ürünler için de bir emek harcarsınız. Gerek reklam ve pazarlama çalışmaları, gerek SEO çalışmaları, ürün açıklamaları ve görselleri oluşturma gibi birçok işle ilgilenmeniz gerekir. Bu enerjinizi, size gelir getiren ve geri dönüşüm sağlayan ürünler için harcayabilirsiniz.

Tabii ki stoğunuzdaki bu ürünleri de çöpe atmayacaksınız; bu sebeple de bu ürünleri elden çıkartmak için masraflarınızı karşılayacak düşük ücretlerle indirime sokarak bu şekilde satmayı deneyebilir veya bu ürün gruplarını bundle şeklinde farklı paketlerle satmayı deneyebilirsiniz.

Mobil tarafınızı güçlendirin

Mobil cihazlardan e-ticaret sitelerine yapılan ziyaretler her yıl daha da artıyor. Tüketicilerin, artık akıllı telefonlarıyla daha fazla vakit geçirmeleri nedeniyle de bu trafikler artıyor. Kullanıcılar bir ürünle ilgilendiklerinde doğrudan telefonları ile firmanın sitesini ziyaret ediyorlar.

Bunun yanı sıra birçok firma sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapıyor. İnternet kullanıcıları sosyal ağları genellikle ve büyük çoğunlukla mobil cihazları üzerinden kullanıyor. Bu sebeple de bir firmanın reklamını gördüklerinde ve ilgilendiklerinde, firmanın sitesini ziyaret ediyorlar. Bu durumda da firmanızın internet sitesinin mobile uyumlu olması oldukça önemli.

Mobil taraftaki kullanıcı deneyiminiz düşükse ve mobile uyumluluğunuz yoksa bu reklamlardan gelen kullanıcılardan geri dönüşüm sağlamanız bir hayli zor olacaktır. 2017’de bu konu üstüne de çalışmalısınız.

Eğer sitenizin mobile uyumluluğu yoksa İdeasoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Mobil ziyaret ve masaüstünden ödeme ihtimaline açık olun

Mobilden gelen trafikler artmış olsa da tüketici son kararını genellikle masaüstü ya da diz üstü bilgisayarında veriyor. 2016 yılında site ziyaretleri konusunda akıllı telefonlar, bilgisayarları geçmiş olsa da, ödeme işlemlerine bakıldığında bilgisayarların halen öncelikli tercih olduğu görülüyor.

Buradan şöyle bir anlam çıkartmak mümkün. Tüketiciler öncelikle ürün incelemesi yapmak için e-ticaret sitelerini ziyaret ediyor. Beğendikleri ürünleri sepetlerine ekliyor ve alışverişlerini tamamlamak için bilgisayarlarına geçiyorlar.

Bunun sebebi ise, mobil cihazlar üzerinden ödeme işlemlerini yapmak zor olabiliyor. Hem ekranın küçük olması hem de doldurulması gereken alanlar arasında geçiş yapmanın zor olması, kimi zaman adres bilgileri gibi metinleri yazmanın zor olması, tüketicileri bilgisayar üzerinden alışverişi tamamlamaya itiyor.

Bu tür durumlarda yapmanız gereken, üye girişi yapan kullanıcılarınızın, sepetlerine ekledikleri ürünleri kaydediyor olmanız. Bu sayede mobil cihaz üzerinden bir ürünü sepete eklediklerinde, masaüstü bilgisayarlarına geçtiklerinde, ürünü aramak zorunda kalmayarak, doğrudan satın alma sayfasına gidebilirler.

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi geliştirin

Pazarlama alanında bazı yeni stratejiler geliştirmeniz gerekebilir. 2016’da yaptığınız pazarlama çalışmalarınızı ele alın. Burada yapmış olduğunuz çalışmalardan nasıl geri dönüşler aldığınız inceleyin.

Dijital ve fiziki reklam kampanyalarınızı da ele alın ve hepsini ayrı ayrı değerlendirin. Hangi mecraların size daha fazla geri dönüşüm sağladığını analiz ederek, sizin için en önemli olan mecraları bulabilirsiniz.

2017’de, geçtiğimiz yıl size iyi geri dönüşler sağlayan ve yatırım getirisi sağlayan mecralar üzerine yoğunlaşmayı hedefleyebilirsiniz.

Bu analizleri yaparken, hedef kitle analizlerini de yapın. Oluşturduğunuz hedef kitleler size iyi sonuçlar verdi mi? Vermediyse bunları da geliştirmek için bazı stratejiler geliştirebilir ve araştırmalar yapabilirsiniz.

Yeni pazarlama ve reklam yöntemlerini takip edin

Özellikle sosyal mecralara devamlı olarak yeni reklam modelleri ve özellikleri geliyor. Bu özellikler de tabii ki farklı kampanyalar yapmanıza ve yeni stratejiler denemenize yardımcı oluyor.

Örneğin, Facebook yakın zaman önce yeni bir özellik yayınladı ve bu özellikle beraber marka sayfalarında paylaşım yaparken, fotoğrafların üzerine ürün etiketlelemesi yaparak, kullanıcıları satın alma sayfasına yönlendirebiliyorsunuz. 2017’de kullanmaya başlayabileceğiniz stratejilerden biri bu olabilir. Bu özellik hakkında detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Facebook’un yeni özelliği ile fotoğraflarınızdaki ürünleri etiketleyebilirsiniz

Bunun yanı sıra Instagram da, kendi platformu üzerinden doğrudan ürünlerin satın alma sayfasına yönlendirecek reklam modellerini test ediyor. Geçtiğimiz aylarda bunu sizinle paylaşmıştık. Bu reklam modelinden de yararlanarak Instagram üzerinden ürün satışları yapmaya başlayabilirsiniz. Bu özellik hakkında detaylı almak için aşağıdaki yazımıza bakabilirsiniz.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

2017 yılın sizin için yeni fırsatları beraberinde getirebilir ve bu nedenle sizin de bu fırsatları yakalayabilmek için işinizde bir takım geliştirmeler yapmanız gerekecektir. Özellikle marka bilinirliğini artırmak bu açıdan size yeni kapılar açabilir. Bunu yapabilmek için de reklam ve pazarlama çalışmalarına odaklanarak, sitenizin performansını artırmak ve mobil ile masaüstü üzerindeki kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalara odaklanmalısınız.

Eğer 2017'de bir e-ticaret sitesi açarak kendi işinizi yapmak istiyor ya da iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek ihtiyaçlarınıza uygun çözümler bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin