2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik

12 Ocak 2017
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik

2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini daha iyi bir hale getirmeliler.

Reklam ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra e-ticaret siteniz üzerinde de yapabileceğiniz bir takım geliştirmeler bulunuyor. Bu geliştirmeleri yapmak, 2017 yılında hem sitenizin verimliliğini artıracaktır hem de satışlarınıza olumlu bir şekilde etki edecektir.

Amiral gemisi ve en çok sattığınız ürünleri belirleyin

Dikey bir sektörde yer alıyorsanız dahi, sizin için de amiral geminiz diye tanımlayabileceğiniz ürün veya ürün gruplarınız olacaktır. Bu ürünler sizin en kaliteli, marka değerinizi artıracak ve size en çok karı getirecek ürünlerinizdir. Bu ürünlerinizin hangileri olduğunu belirleyin. Bunların yanı sıra en çok satan ürünlerinizi de belirlemelisiniz.

Bu ürünleri belirledikten sonra, 2017’deki öncelikli ürün gruplarınızı belirlemiş olursunuz. Böylelikle, bu ürünler için ayrı reklam ve pazarlama stratejileri geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Amiral gemisi ürünleriniz, marka değerinizi artıracağı için bu ürünler için yeni bir satış kanalı yaratmaya çalışabilir; farklı pazarlama taktikleri geliştirerek, bu ürünleri daha fazla öne çıkartabilirsiniz. Bu ürünlerin bilinirliğini artırmak, yeni müşteriler kazanmanızı da sağlayacaktır ve müşteri profilinizi biraz daha geliştirmenize yardımcı olur.

En çok satan ürünleriniz de marka bilinirliğinizi artırmak için kullanılabilir. Bu ürünlerin satın alan tüketicilerin profili bellidir ve bu profili reklam ve pazarlama için olan hedef kitlenizi geliştirmek için kullanabilir ve yeni kitlelere ulaşma şansı bulabilirsiniz.

Satılmayan ya da talep görmeyen ürünleri belirleyin

2017’de enerjinizi daha verimli kullanabilmek için, siteniz üzerinde hangi ürünlerin ne kadar satıldığını ya da talep gördüğünü analiz etmelisiniz. Sitenizde hiç satılmayan ya da ilgi görmeyen ürünleriniz varsa, bu ürünleri kategorilerinizden çıkartmayı düşünebilirsiniz.

Bunun birkaç sebebi bulunuyor. Öncelikle bu ürünlerin stoğunu tutuyorsanız, satılmayan ürünler için boşuna depo masrafı oluşturuyorsunuzdur. Başka bir sebebi ise, hedef kitleniz bu ürün gruplarıyla ilgilenmiyordur ve bunları sitenizde tutmanızın bir anlamı olmayacaktır.

Buna ek olarak, hiç satmayan bu ürünler için de bir emek harcarsınız. Gerek reklam ve pazarlama çalışmaları, gerek SEO çalışmaları, ürün açıklamaları ve görselleri oluşturma gibi birçok işle ilgilenmeniz gerekir. Bu enerjinizi, size gelir getiren ve geri dönüşüm sağlayan ürünler için harcayabilirsiniz.

Tabii ki stoğunuzdaki bu ürünleri de çöpe atmayacaksınız; bu sebeple de bu ürünleri elden çıkartmak için masraflarınızı karşılayacak düşük ücretlerle indirime sokarak bu şekilde satmayı deneyebilir veya bu ürün gruplarını bundle şeklinde farklı paketlerle satmayı deneyebilirsiniz.

Mobil tarafınızı güçlendirin

Mobil cihazlardan e-ticaret sitelerine yapılan ziyaretler her yıl daha da artıyor. Tüketicilerin, artık akıllı telefonlarıyla daha fazla vakit geçirmeleri nedeniyle de bu trafikler artıyor. Kullanıcılar bir ürünle ilgilendiklerinde doğrudan telefonları ile firmanın sitesini ziyaret ediyorlar.

Bunun yanı sıra birçok firma sosyal mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapıyor. İnternet kullanıcıları sosyal ağları genellikle ve büyük çoğunlukla mobil cihazları üzerinden kullanıyor. Bu sebeple de bir firmanın reklamını gördüklerinde ve ilgilendiklerinde, firmanın sitesini ziyaret ediyorlar. Bu durumda da firmanızın internet sitesinin mobile uyumlu olması oldukça önemli.

Mobil taraftaki kullanıcı deneyiminiz düşükse ve mobile uyumluluğunuz yoksa bu reklamlardan gelen kullanıcılardan geri dönüşüm sağlamanız bir hayli zor olacaktır. 2017’de bu konu üstüne de çalışmalısınız.

Eğer sitenizin mobile uyumluluğu yoksa İdeasoft mobil tasarımlar sayfasını inceleyebilirsiniz.

Mobil ziyaret ve masaüstünden ödeme ihtimaline açık olun

Mobilden gelen trafikler artmış olsa da tüketici son kararını genellikle masaüstü ya da diz üstü bilgisayarında veriyor. 2016 yılında site ziyaretleri konusunda akıllı telefonlar, bilgisayarları geçmiş olsa da, ödeme işlemlerine bakıldığında bilgisayarların halen öncelikli tercih olduğu görülüyor.

Buradan şöyle bir anlam çıkartmak mümkün. Tüketiciler öncelikle ürün incelemesi yapmak için e-ticaret sitelerini ziyaret ediyor. Beğendikleri ürünleri sepetlerine ekliyor ve alışverişlerini tamamlamak için bilgisayarlarına geçiyorlar.

Bunun sebebi ise, mobil cihazlar üzerinden ödeme işlemlerini yapmak zor olabiliyor. Hem ekranın küçük olması hem de doldurulması gereken alanlar arasında geçiş yapmanın zor olması, kimi zaman adres bilgileri gibi metinleri yazmanın zor olması, tüketicileri bilgisayar üzerinden alışverişi tamamlamaya itiyor.

Bu tür durumlarda yapmanız gereken, üye girişi yapan kullanıcılarınızın, sepetlerine ekledikleri ürünleri kaydediyor olmanız. Bu sayede mobil cihaz üzerinden bir ürünü sepete eklediklerinde, masaüstü bilgisayarlarına geçtiklerinde, ürünü aramak zorunda kalmayarak, doğrudan satın alma sayfasına gidebilirler.

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi geliştirin

Pazarlama alanında bazı yeni stratejiler geliştirmeniz gerekebilir. 2016’da yaptığınız pazarlama çalışmalarınızı ele alın. Burada yapmış olduğunuz çalışmalardan nasıl geri dönüşler aldığınız inceleyin.

Dijital ve fiziki reklam kampanyalarınızı da ele alın ve hepsini ayrı ayrı değerlendirin. Hangi mecraların size daha fazla geri dönüşüm sağladığını analiz ederek, sizin için en önemli olan mecraları bulabilirsiniz.

2017’de, geçtiğimiz yıl size iyi geri dönüşler sağlayan ve yatırım getirisi sağlayan mecralar üzerine yoğunlaşmayı hedefleyebilirsiniz.

Bu analizleri yaparken, hedef kitle analizlerini de yapın. Oluşturduğunuz hedef kitleler size iyi sonuçlar verdi mi? Vermediyse bunları da geliştirmek için bazı stratejiler geliştirebilir ve araştırmalar yapabilirsiniz.

Yeni pazarlama ve reklam yöntemlerini takip edin

Özellikle sosyal mecralara devamlı olarak yeni reklam modelleri ve özellikleri geliyor. Bu özellikler de tabii ki farklı kampanyalar yapmanıza ve yeni stratejiler denemenize yardımcı oluyor.

Örneğin, Facebook yakın zaman önce yeni bir özellik yayınladı ve bu özellikle beraber marka sayfalarında paylaşım yaparken, fotoğrafların üzerine ürün etiketlelemesi yaparak, kullanıcıları satın alma sayfasına yönlendirebiliyorsunuz. 2017’de kullanmaya başlayabileceğiniz stratejilerden biri bu olabilir. Bu özellik hakkında detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Facebook’un yeni özelliği ile fotoğraflarınızdaki ürünleri etiketleyebilirsiniz

Bunun yanı sıra Instagram da, kendi platformu üzerinden doğrudan ürünlerin satın alma sayfasına yönlendirecek reklam modellerini test ediyor. Geçtiğimiz aylarda bunu sizinle paylaşmıştık. Bu reklam modelinden de yararlanarak Instagram üzerinden ürün satışları yapmaya başlayabilirsiniz. Bu özellik hakkında detaylı almak için aşağıdaki yazımıza bakabilirsiniz.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

2017 yılın sizin için yeni fırsatları beraberinde getirebilir ve bu nedenle sizin de bu fırsatları yakalayabilmek için işinizde bir takım geliştirmeler yapmanız gerekecektir. Özellikle marka bilinirliğini artırmak bu açıdan size yeni kapılar açabilir. Bunu yapabilmek için de reklam ve pazarlama çalışmalarına odaklanarak, sitenizin performansını artırmak ve mobil ile masaüstü üzerindeki kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalara odaklanmalısınız.

Eğer 2017'de bir e-ticaret sitesi açarak kendi işinizi yapmak istiyor ya da iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız e-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyerek ihtiyaçlarınıza uygun çözümler bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi de deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan