2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

8 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret olunca odaklanılması gereken birçok detay da öne çıkıyor. Bu detaylardan biri de 2017 yılında e-ticaret sektöründe ne gibi gelişmeler olacağı.

2017’nin e-ticaret trendlerine bakacak olursak, teknolojinin hayatımıza biraz daha gireceğini görüyoruz. Yapılan tahminler ve ön görüler, yapay zeka tabanlı destek çalışmalarının ve mobil cihazların, e-ticarette önemli bir rol oynayacağını ortaya koyuyor. Şimdi de detaylı bir şekilde bu trendleri tek tek ele alalım.

Chat Yazılımları (Chat Bots)

Son dönemlerde Chat Bots haberlerini duymuş olabilirsiniz. Yapay zeka ürünü bu yazılımlar, bir insanla sohbet ettiğinizi düşündürüp, sizin sorularınıza yanıt verebiliyor. Facebook, Whatsapp, Twitter ve Google Allo kullanıcılara alışverişlerinde, rezervasyonlarında ve müşteri destek hizmetlerinde bu Chat Bot’lardan yararlanıyorlar. Facebook’un şu an 11 bin Chat Bot’u olduğu biliniyor; fakat şirket henüz bunları kullanımlarıyla ilgili detaylar paylaşmadı.

Bu teknolojiye erken geçen firmalardan biri Spring. Spring Bot adındaki bu yazılım ile kullanıcılara canlı mesajlaşma ve alışveriş konularında destek oluyor.

E-ticarette canlı destek için chat bölümleri bir süredir kullanıyor; fakat buradaki yoğunluk nedeniyle, destek personelinin bir müşteriye ulaşması biraz zaman alabiliyor. Fakat bu tür yapay zeka ürünü chat yazılımları, firmaların müşteri desteği konusundaki verimliliğini artırabileceği gibi, destek sürelerini de kısaltmalarını sağlayacak.

Tabii ki yurtdışındaki gelişmelerin ve bu chat robotlarının ülkemizde aktif bir şekilde kullanılması biraz zaman alabilir. Bunun sebebi ise kültürel ve dil farklılıklarından dolayı, bu yazılımların Türkçe’ye uyarlanması olacaktır.

Müşterilerle olan etkileşimlerini artırmak

2017’de firmaların müşterilerle olan etkileşimlerinin de artacağı tahmin ediliyor. Bunun sebebi ise internet üzerinden iletişim kurulduğundan, firma ile müşteri arasındaki bağı kuvvetlendirmek için, etkileşimi öne çıkartmak olarak belirtiliyor.

Firmalar, müşterileriyle olan etkileşimlerini çeşitli şekillerde artırabilirler. Bunun için:

  • Blog yazılarınızda onların sordukları soruları yanıtlayabilir ve onların sorularını da bu yazılarda, isimlerini kullanarak paylaşabilirsiniz.
  • Yine onların soruları ile ilgili video bloglar hazırlayabilirsiniz.
  • Ürün veya hizmetlerinizle ilgili önemli gelişmeleri e-posta ile onlara bildirebilirsiniz.
  • Ürün ve hizmetlerinizle ilgili öne çıkan ve müşterilerinizin bilmeleri gereken detaylarla ilgili yazılı ve görsel içerikler hazırlayabilirsiniz.
  • Sosyal hesaplarınız üzerinden müşterilerinizle daha fazla iletişime geçebilir, onlara bu kanallar üzerinden verdiğiniz desteği artırabilirsiniz.
  • Özel kampanya ve fırsatlarınızı ilk önce sadık müşterilerinize duyurabilirsiniz.

Mobil tarafa yatırımlarınızı artırın

Okumaktan ve duymaktan sıkıldığınız bir konu olsa da mobile geçiş yapmak ve bu alana yatırım yapmak bundan sonra artık e-ticaretin standartları arasında yer alıyor. Mobil penetrasyon oranları her yıl biraz daha artıyor. Kullanıcılar artık bilgisayarları yerine akıllı telefonları üzerinden internet üzerinde vakit geçiriyor. Küresel pazarlardaki masaüstü ve laptop satışlarının azalması ve kullanıcıların akıllı telefonlara yönelmesi de mobil cihaz kullanımının daha da artmasına neden oluyor.

2017’de kullanıcılar mobile biraz daha adapte olacaklar. Bu nedenle de internet sitenizi mobile uyumlu hale getirmeniz ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmanız oldukça önemli. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Mobil uyumlu site tasarımları hakkında bilgi almak içinse IdeaSoft mobil tasarım sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sesli arama sorguları ve mobil uyumlu SEO

Yapay zekanın kullanım alanının artması ve mobil cihazlarda yapılan sesli arama sorguları e-ticaret firmalarını da etkileyecek. Apple Siri, Google Home gibi akıllı telefonlar üzerinde kullanılan asistanlar, sesli arama sorguları için sıkça kullanılıyor. Bunun yanı sıra Google’ın ve Youtube’un mobil uygulamaları üzerinde sesli sorgular da yapılabiliyor.

Bu gelişmeler ışığında, kullanıcıların yaptıkları bu sesli arama sorgularına yanıt verebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de sitenizin, içeriklerinizin, sayfa başlıklarınızın Google üzerinde oldukça iyi bir şekilde indekslenmesi gerekiyor. Kolay anlaşılır ve telaffuz edilebilen anahtar kelimeler aracılığıyla bu sesli aramalara yanıt verebilirsiniz.

Tabii ki bu sorgulara yanıt verebilmek için mobil SEO’nuzun da iyi bir şekilde yapılmış olması gerekiyor. Google, mobil cihazlar üzerinden yapılan aramalarda, siteleri mobil uyumluluklarına ve sundukları kullanıcı deneyimine göre listeliyor. Bu sebeple de hem mobil tarafta olmanız hem de mobil SEO’nuzu geliştirmeniz oldukça önemli. Aşağıdaki yazılarımızı okuyarak bu konu hakkında daha kapsamlı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Mobile uyumlu SEO çalışmaları yapmak için neler yapmalısınız?

Mobil SEO’nun fiziki mağazalara ve e-ticaret sitelerine katkıları neler?

Kişiselleştirme

2017’de öne çıkmaya devam edecek konulardan biri de e-ticarette kişiselleştirme olmaya devam edecek. Müşterilere daha özel bir alışveriş deneyimi sunmak için, kullanıcı bilgileri, alışveriş geçmişi, ilgili alanları gibi konular üzerinde geliştirmeler yapılarak, müşterilerin ilgisini çekecek ürün ve kampanya önerileri yapılmaya devam edilecek.

Bu sebeple de kullanıcı bilgilerini toplamanız ve bu bilgileri analiz ederek, farklı segmentlerde müşteri grupları oluşturmanız oldukça önemli olacak. Onların kendilerini daha özel hissetmeleri ve müşteri sadakatlerini artırmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Kişiselleştirme ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

E-ticaret siteniz için kişiselleştirme çalışmaları ile fark yaratma yolları

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

Sosyal alışveriş

2017’de üzerinde durulacak konulardan biri de sosyal alışveriş olacak. E-ticaret firmalar kullanıcılara sosyal mecralardan ulaşarak, bu platformlar üzerinden satış yapmaya odaklanacaklar.

Facebook bir süredir, kendi platformu üzerinden satış yapılmasına izin veriyor. Facebook üzerinden satış yapmak için e-ticaret sitenizi bu platforma entegre etmeniz gerekiyor. İdeasoft Facebook Store uygulaması ile bu işlemi kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Facebook Store Kurulumu

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

Yakın zaman önce Instagram da kendi platformu üzerinden ürün satışlarının testlerine başladı. Yakın zaman içinde bu uygulamanın da tüm firmalara açılacağını bekliyoruz. Böylelikle hem Facebook hem de Instagram üzerindeki takipçilerinizi doğrudan bu platformalar üzerinden satışa yönlendirme fırsatınız olabilir.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

2017 yılında kendi işinizi kurmak veya iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, öncelikle e-ticaret altyapı paketlerimize göz atmanızı tavsiye ediyoruz. Hizmetlerimizi inceleyerek size uygun olan paketten yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda ise hizmetlerimizi yakından test etme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin