2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

8 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret olunca odaklanılması gereken birçok detay da öne çıkıyor. Bu detaylardan biri de 2017 yılında e-ticaret sektöründe ne gibi gelişmeler olacağı.

2017’nin e-ticaret trendlerine bakacak olursak, teknolojinin hayatımıza biraz daha gireceğini görüyoruz. Yapılan tahminler ve ön görüler, yapay zeka tabanlı destek çalışmalarının ve mobil cihazların, e-ticarette önemli bir rol oynayacağını ortaya koyuyor. Şimdi de detaylı bir şekilde bu trendleri tek tek ele alalım.

Chat Yazılımları (Chat Bots)

Son dönemlerde Chat Bots haberlerini duymuş olabilirsiniz. Yapay zeka ürünü bu yazılımlar, bir insanla sohbet ettiğinizi düşündürüp, sizin sorularınıza yanıt verebiliyor. Facebook, Whatsapp, Twitter ve Google Allo kullanıcılara alışverişlerinde, rezervasyonlarında ve müşteri destek hizmetlerinde bu Chat Bot’lardan yararlanıyorlar. Facebook’un şu an 11 bin Chat Bot’u olduğu biliniyor; fakat şirket henüz bunları kullanımlarıyla ilgili detaylar paylaşmadı.

Bu teknolojiye erken geçen firmalardan biri Spring. Spring Bot adındaki bu yazılım ile kullanıcılara canlı mesajlaşma ve alışveriş konularında destek oluyor.

E-ticarette canlı destek için chat bölümleri bir süredir kullanıyor; fakat buradaki yoğunluk nedeniyle, destek personelinin bir müşteriye ulaşması biraz zaman alabiliyor. Fakat bu tür yapay zeka ürünü chat yazılımları, firmaların müşteri desteği konusundaki verimliliğini artırabileceği gibi, destek sürelerini de kısaltmalarını sağlayacak.

Tabii ki yurtdışındaki gelişmelerin ve bu chat robotlarının ülkemizde aktif bir şekilde kullanılması biraz zaman alabilir. Bunun sebebi ise kültürel ve dil farklılıklarından dolayı, bu yazılımların Türkçe’ye uyarlanması olacaktır.

Müşterilerle olan etkileşimlerini artırmak

2017’de firmaların müşterilerle olan etkileşimlerinin de artacağı tahmin ediliyor. Bunun sebebi ise internet üzerinden iletişim kurulduğundan, firma ile müşteri arasındaki bağı kuvvetlendirmek için, etkileşimi öne çıkartmak olarak belirtiliyor.

Firmalar, müşterileriyle olan etkileşimlerini çeşitli şekillerde artırabilirler. Bunun için:

  • Blog yazılarınızda onların sordukları soruları yanıtlayabilir ve onların sorularını da bu yazılarda, isimlerini kullanarak paylaşabilirsiniz.
  • Yine onların soruları ile ilgili video bloglar hazırlayabilirsiniz.
  • Ürün veya hizmetlerinizle ilgili önemli gelişmeleri e-posta ile onlara bildirebilirsiniz.
  • Ürün ve hizmetlerinizle ilgili öne çıkan ve müşterilerinizin bilmeleri gereken detaylarla ilgili yazılı ve görsel içerikler hazırlayabilirsiniz.
  • Sosyal hesaplarınız üzerinden müşterilerinizle daha fazla iletişime geçebilir, onlara bu kanallar üzerinden verdiğiniz desteği artırabilirsiniz.
  • Özel kampanya ve fırsatlarınızı ilk önce sadık müşterilerinize duyurabilirsiniz.

Mobil tarafa yatırımlarınızı artırın

Okumaktan ve duymaktan sıkıldığınız bir konu olsa da mobile geçiş yapmak ve bu alana yatırım yapmak bundan sonra artık e-ticaretin standartları arasında yer alıyor. Mobil penetrasyon oranları her yıl biraz daha artıyor. Kullanıcılar artık bilgisayarları yerine akıllı telefonları üzerinden internet üzerinde vakit geçiriyor. Küresel pazarlardaki masaüstü ve laptop satışlarının azalması ve kullanıcıların akıllı telefonlara yönelmesi de mobil cihaz kullanımının daha da artmasına neden oluyor.

2017’de kullanıcılar mobile biraz daha adapte olacaklar. Bu nedenle de internet sitenizi mobile uyumlu hale getirmeniz ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmanız oldukça önemli. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Mobil uyumlu site tasarımları hakkında bilgi almak içinse IdeaSoft mobil tasarım sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sesli arama sorguları ve mobil uyumlu SEO

Yapay zekanın kullanım alanının artması ve mobil cihazlarda yapılan sesli arama sorguları e-ticaret firmalarını da etkileyecek. Apple Siri, Google Home gibi akıllı telefonlar üzerinde kullanılan asistanlar, sesli arama sorguları için sıkça kullanılıyor. Bunun yanı sıra Google’ın ve Youtube’un mobil uygulamaları üzerinde sesli sorgular da yapılabiliyor.

Bu gelişmeler ışığında, kullanıcıların yaptıkları bu sesli arama sorgularına yanıt verebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de sitenizin, içeriklerinizin, sayfa başlıklarınızın Google üzerinde oldukça iyi bir şekilde indekslenmesi gerekiyor. Kolay anlaşılır ve telaffuz edilebilen anahtar kelimeler aracılığıyla bu sesli aramalara yanıt verebilirsiniz.

Tabii ki bu sorgulara yanıt verebilmek için mobil SEO’nuzun da iyi bir şekilde yapılmış olması gerekiyor. Google, mobil cihazlar üzerinden yapılan aramalarda, siteleri mobil uyumluluklarına ve sundukları kullanıcı deneyimine göre listeliyor. Bu sebeple de hem mobil tarafta olmanız hem de mobil SEO’nuzu geliştirmeniz oldukça önemli. Aşağıdaki yazılarımızı okuyarak bu konu hakkında daha kapsamlı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Mobile uyumlu SEO çalışmaları yapmak için neler yapmalısınız?

Mobil SEO’nun fiziki mağazalara ve e-ticaret sitelerine katkıları neler?

Kişiselleştirme

2017’de öne çıkmaya devam edecek konulardan biri de e-ticarette kişiselleştirme olmaya devam edecek. Müşterilere daha özel bir alışveriş deneyimi sunmak için, kullanıcı bilgileri, alışveriş geçmişi, ilgili alanları gibi konular üzerinde geliştirmeler yapılarak, müşterilerin ilgisini çekecek ürün ve kampanya önerileri yapılmaya devam edilecek.

Bu sebeple de kullanıcı bilgilerini toplamanız ve bu bilgileri analiz ederek, farklı segmentlerde müşteri grupları oluşturmanız oldukça önemli olacak. Onların kendilerini daha özel hissetmeleri ve müşteri sadakatlerini artırmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Kişiselleştirme ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

E-ticaret siteniz için kişiselleştirme çalışmaları ile fark yaratma yolları

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

Sosyal alışveriş

2017’de üzerinde durulacak konulardan biri de sosyal alışveriş olacak. E-ticaret firmalar kullanıcılara sosyal mecralardan ulaşarak, bu platformlar üzerinden satış yapmaya odaklanacaklar.

Facebook bir süredir, kendi platformu üzerinden satış yapılmasına izin veriyor. Facebook üzerinden satış yapmak için e-ticaret sitenizi bu platforma entegre etmeniz gerekiyor. İdeasoft Facebook Store uygulaması ile bu işlemi kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Facebook Store Kurulumu

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

Yakın zaman önce Instagram da kendi platformu üzerinden ürün satışlarının testlerine başladı. Yakın zaman içinde bu uygulamanın da tüm firmalara açılacağını bekliyoruz. Böylelikle hem Facebook hem de Instagram üzerindeki takipçilerinizi doğrudan bu platformalar üzerinden satışa yönlendirme fırsatınız olabilir.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

2017 yılında kendi işinizi kurmak veya iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, öncelikle e-ticaret altyapı paketlerimize göz atmanızı tavsiye ediyoruz. Hizmetlerimizi inceleyerek size uygun olan paketten yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda ise hizmetlerimizi yakından test etme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin