2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

8 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret olunca odaklanılması gereken birçok detay da öne çıkıyor. Bu detaylardan biri de 2017 yılında e-ticaret sektöründe ne gibi gelişmeler olacağı.

2017’nin e-ticaret trendlerine bakacak olursak, teknolojinin hayatımıza biraz daha gireceğini görüyoruz. Yapılan tahminler ve ön görüler, yapay zeka tabanlı destek çalışmalarının ve mobil cihazların, e-ticarette önemli bir rol oynayacağını ortaya koyuyor. Şimdi de detaylı bir şekilde bu trendleri tek tek ele alalım.

Chat Yazılımları (Chat Bots)

Son dönemlerde Chat Bots haberlerini duymuş olabilirsiniz. Yapay zeka ürünü bu yazılımlar, bir insanla sohbet ettiğinizi düşündürüp, sizin sorularınıza yanıt verebiliyor. Facebook, Whatsapp, Twitter ve Google Allo kullanıcılara alışverişlerinde, rezervasyonlarında ve müşteri destek hizmetlerinde bu Chat Bot’lardan yararlanıyorlar. Facebook’un şu an 11 bin Chat Bot’u olduğu biliniyor; fakat şirket henüz bunları kullanımlarıyla ilgili detaylar paylaşmadı.

Bu teknolojiye erken geçen firmalardan biri Spring. Spring Bot adındaki bu yazılım ile kullanıcılara canlı mesajlaşma ve alışveriş konularında destek oluyor.

E-ticarette canlı destek için chat bölümleri bir süredir kullanıyor; fakat buradaki yoğunluk nedeniyle, destek personelinin bir müşteriye ulaşması biraz zaman alabiliyor. Fakat bu tür yapay zeka ürünü chat yazılımları, firmaların müşteri desteği konusundaki verimliliğini artırabileceği gibi, destek sürelerini de kısaltmalarını sağlayacak.

Tabii ki yurtdışındaki gelişmelerin ve bu chat robotlarının ülkemizde aktif bir şekilde kullanılması biraz zaman alabilir. Bunun sebebi ise kültürel ve dil farklılıklarından dolayı, bu yazılımların Türkçe’ye uyarlanması olacaktır.

Müşterilerle olan etkileşimlerini artırmak

2017’de firmaların müşterilerle olan etkileşimlerinin de artacağı tahmin ediliyor. Bunun sebebi ise internet üzerinden iletişim kurulduğundan, firma ile müşteri arasındaki bağı kuvvetlendirmek için, etkileşimi öne çıkartmak olarak belirtiliyor.

Firmalar, müşterileriyle olan etkileşimlerini çeşitli şekillerde artırabilirler. Bunun için:

  • Blog yazılarınızda onların sordukları soruları yanıtlayabilir ve onların sorularını da bu yazılarda, isimlerini kullanarak paylaşabilirsiniz.
  • Yine onların soruları ile ilgili video bloglar hazırlayabilirsiniz.
  • Ürün veya hizmetlerinizle ilgili önemli gelişmeleri e-posta ile onlara bildirebilirsiniz.
  • Ürün ve hizmetlerinizle ilgili öne çıkan ve müşterilerinizin bilmeleri gereken detaylarla ilgili yazılı ve görsel içerikler hazırlayabilirsiniz.
  • Sosyal hesaplarınız üzerinden müşterilerinizle daha fazla iletişime geçebilir, onlara bu kanallar üzerinden verdiğiniz desteği artırabilirsiniz.
  • Özel kampanya ve fırsatlarınızı ilk önce sadık müşterilerinize duyurabilirsiniz.

Mobil tarafa yatırımlarınızı artırın

Okumaktan ve duymaktan sıkıldığınız bir konu olsa da mobile geçiş yapmak ve bu alana yatırım yapmak bundan sonra artık e-ticaretin standartları arasında yer alıyor. Mobil penetrasyon oranları her yıl biraz daha artıyor. Kullanıcılar artık bilgisayarları yerine akıllı telefonları üzerinden internet üzerinde vakit geçiriyor. Küresel pazarlardaki masaüstü ve laptop satışlarının azalması ve kullanıcıların akıllı telefonlara yönelmesi de mobil cihaz kullanımının daha da artmasına neden oluyor.

2017’de kullanıcılar mobile biraz daha adapte olacaklar. Bu nedenle de internet sitenizi mobile uyumlu hale getirmeniz ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmanız oldukça önemli. Bu konular hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Mobil uyumlu site tasarımları hakkında bilgi almak içinse IdeaSoft mobil tasarım sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?

Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler

Sesli arama sorguları ve mobil uyumlu SEO

Yapay zekanın kullanım alanının artması ve mobil cihazlarda yapılan sesli arama sorguları e-ticaret firmalarını da etkileyecek. Apple Siri, Google Home gibi akıllı telefonlar üzerinde kullanılan asistanlar, sesli arama sorguları için sıkça kullanılıyor. Bunun yanı sıra Google’ın ve Youtube’un mobil uygulamaları üzerinde sesli sorgular da yapılabiliyor.

Bu gelişmeler ışığında, kullanıcıların yaptıkları bu sesli arama sorgularına yanıt verebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de sitenizin, içeriklerinizin, sayfa başlıklarınızın Google üzerinde oldukça iyi bir şekilde indekslenmesi gerekiyor. Kolay anlaşılır ve telaffuz edilebilen anahtar kelimeler aracılığıyla bu sesli aramalara yanıt verebilirsiniz.

Tabii ki bu sorgulara yanıt verebilmek için mobil SEO’nuzun da iyi bir şekilde yapılmış olması gerekiyor. Google, mobil cihazlar üzerinden yapılan aramalarda, siteleri mobil uyumluluklarına ve sundukları kullanıcı deneyimine göre listeliyor. Bu sebeple de hem mobil tarafta olmanız hem de mobil SEO’nuzu geliştirmeniz oldukça önemli. Aşağıdaki yazılarımızı okuyarak bu konu hakkında daha kapsamlı bilgi sahibi olabilirsiniz.

Mobile uyumlu SEO çalışmaları yapmak için neler yapmalısınız?

Mobil SEO’nun fiziki mağazalara ve e-ticaret sitelerine katkıları neler?

Kişiselleştirme

2017’de öne çıkmaya devam edecek konulardan biri de e-ticarette kişiselleştirme olmaya devam edecek. Müşterilere daha özel bir alışveriş deneyimi sunmak için, kullanıcı bilgileri, alışveriş geçmişi, ilgili alanları gibi konular üzerinde geliştirmeler yapılarak, müşterilerin ilgisini çekecek ürün ve kampanya önerileri yapılmaya devam edilecek.

Bu sebeple de kullanıcı bilgilerini toplamanız ve bu bilgileri analiz ederek, farklı segmentlerde müşteri grupları oluşturmanız oldukça önemli olacak. Onların kendilerini daha özel hissetmeleri ve müşteri sadakatlerini artırmak için bu çalışmaları yapabilirsiniz. Kişiselleştirme ile ilgili detaylı bilgiler için aşağıdaki rehberlerimize bakabilirsiniz.

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

E-ticaret siteniz için kişiselleştirme çalışmaları ile fark yaratma yolları

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

Sosyal alışveriş

2017’de üzerinde durulacak konulardan biri de sosyal alışveriş olacak. E-ticaret firmalar kullanıcılara sosyal mecralardan ulaşarak, bu platformlar üzerinden satış yapmaya odaklanacaklar.

Facebook bir süredir, kendi platformu üzerinden satış yapılmasına izin veriyor. Facebook üzerinden satış yapmak için e-ticaret sitenizi bu platforma entegre etmeniz gerekiyor. İdeasoft Facebook Store uygulaması ile bu işlemi kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Facebook Store Kurulumu

Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler

Yakın zaman önce Instagram da kendi platformu üzerinden ürün satışlarının testlerine başladı. Yakın zaman içinde bu uygulamanın da tüm firmalara açılacağını bekliyoruz. Böylelikle hem Facebook hem de Instagram üzerindeki takipçilerinizi doğrudan bu platformalar üzerinden satışa yönlendirme fırsatınız olabilir.

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler

Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

2017 yılında kendi işinizi kurmak veya iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, öncelikle e-ticaret altyapı paketlerimize göz atmanızı tavsiye ediyoruz. Hizmetlerimizi inceleyerek size uygun olan paketten yararlanabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlattığınızda ise hizmetlerimizi yakından test etme şansı bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan