fbpx

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

11 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere uğrayacak.

Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve daha önemlisi artması, bunun yanı sıra teknolojik gelişmelerin de etkisiyle beraber, firmaların pazarlama alanında yapacağı çalışmaların da güncellenmesi gerekecektir. Peki, 2017 yeni neler getirecek, 2017’deki pazarlama trendleri ne olacak?

Doğal Reklamlardan (Native Advertising) yararlanın

Ücretli reklamlar, e-ticaret firmalarının sıkça başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor; ancak bir yandan da değer kazanmakta olan bir diğer reklam türü ise Native Advertising yani Doğal Reklamlar. Bu yıl, doğal reklamlar için yapılan harcamalar 7,9 milyar dolara ulaşırken, 2018’de bu harcamaların 21 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Doğal reklamlar, ücretli reklamların aksine, kullanıcılara sunulan içeriğin aslında reklam gibi görünmemesini sağlayarak, ürün ya da hizmetin faydalarından bahsedip, kullanıcıları ürünü denemeye ya da satın almaya yönlendirmek için yapılan çalışmalardır. Tüketiciler, ücretli reklamları rahatlıkla anlayabiliyor ve bu durum da onların ürün ya da hizmet hakkındaki fikirlerini etkileyebiliyor.

Bunun yanı sıra kullanıcılar telefonlarında ve bilgisayarlarında reklam önleyen yazılımları da kullanıyorlar ve bu yazılımlar sizin reklamlarınızın görünmesini engelliyor. Bu nedenle de native advertising seçeneği, tüketicilere ulaşmak için daha da önemli bir hale gelmeye başlıyor.

İçerik pazarlamaya yatırım yapın

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de içerik pazarlama olacak. Birkaç yıldır firmaların içerik üretimine önem vermeleri konusu ile ilgili çeşitli yazılar yazdık. İçerik pazarlama native advertising yapmak için oldukça etkili yöntemlerden biri.

Bunun yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim getirecek içerik çalışmaları hem sosyal mecralardan hem de Google üzerinden trafik almanızı sağlayacaktır. Bu içeriklerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleriyle kullanıcılara bir fayda sağlayabileceğiniz gibi doğal reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Asıl hedef kitlenize odaklanın

Ulaştığınız kitleyi büyüterek, daha çok kişiye hitap etme çalışmaları yapmanız olsa da, markanız için doğru olan hedef kitleyi belirleyerek onlara odaklanmanız, firmanız için daha yararlı olacaktır. Bunun sebebi ise, doğrudan sizinle ilgilenen kişilere yönelik yapacağınız çalışmalar ve kampanyalar daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

Aynı zamanda bu hedef kitleyi memnun ederek, müşteri memnuniyetini artırmayı başarırsanız, kulaktan kulağa pazarlama yapmak için de fırsatınız olacaktır. Hedeflediğiniz profilin de kendi çevresinde, kendisi gibi ilgi alanları olan arkadaşları olacaktır. Bu kişilere, kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları ile ulaşabilirsiniz. Bunu sağlayabilmek için de müşteriniz olan bu hedef profile en iyi hizmeti sunarak, onu mutlu etmelisiniz.

Görsel hikaye anlatımları ve canlı video yayınlarından yararlanın

İnternet üzerinden canlı yayın yapmak artık oldukça kolay ve yüksek ücretler gerektirmiyor. Facebook bu işlemi artık oldukça kolay bir hale getirirken, bir yandan da Periscope, online canlı yayın yapmanızı kolaylaştırıyor. Instagram da hikayeler özelliği üzerinde şu an canlı yayın testleri yapmakta.

Sosyal platformlar artık, kullanıcılara anında ulaşabilme konusunda firmalara birçok kapıyı açmış durumda. İnternet kullanıcılar da bu canlı yayınlara kolay bir şekilde erişebildikler ve canlı yayın sırasında yorum yaparak, yayına katılabildikleri için bu tür yayınların kullanım alanları da genişlemeye başlıyor.

Firmalar, kullanıcılarla olan etkileşimlerini artırmak için bu tür yeniliklerden yararlanabilirler. Canlı yayında soru cevap etkinlikleri, çekiliş ve kampanya çalışmaları gibi çeşitli konseptler buralara uygulanabilir.

Bunun yanı sıra görseller ile hikaye anlatma konsepti de son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başladı. Özellikle illüstrasyon çalışmalarıyla beraber yapılan bu görsel hikayeler, kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarıyor. Bu konudaki en güzel örneklerden biri, Peugeot bir mikro site ile yapıyor. Siteyi buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmalarına önem verin

E-ticarette kişiselleştirme özellike son birkaç yıldır önemli bir konu haline geldi ve önümüzdeki yıl da bu konunun üzerinde durulacak. Bunun sebebleri ise, kullanıcılara daha özel bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi; onlara özel kampanya ve fırsatlar hazırlanabilmesi; ve onların ilgi alanlarına göre ürün önerileri yapılabilmesi.

İnternet üzerindeki alışverişlerde tüketicilerle yeterince etkileşime girilemediği için, müşteri ve firma arasındaki ilişki yeterince sağlanamıyor. Bu ilişkiyi ve etkileşimi güçlendirmek için de e-ticaret firmaları, kullanıcıların ilgi alanlarına göre onlara öneriler yapıyor, önceki alışverişlerini göz önünde bulundurarak pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Bu da tabii ki kullanıcıların daha çok ilgisini çekecek çalışmalar yapmalarını sağladığı için müşteri ile olan ilişkileri güçlendiriyor.

Sosyal içerikleriniz için bir son görünme tarihi oluşturun

Başlığı biraz daha netleştirmemiz gerekirse, sosyal içeriklerinizde Snapchat ve şimdilerde de Instagram’ın hikayeler özelliği, paylaşılan içerikleri bir gün sonra sunucularından siliyor. Özellikle Z kuşağı bu uygulamaları ciddi ölçüde kullanıyor.

Kendi paylaşımlarınızda da bu mecraları kullanabilir ya da özel kampanya ve fırsatlarınıza olan ilgiyi artırmak için içeriklerinizde son görünme tarihlerinden yararlanabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapmadan önce kullanıcılara sadece belli bir süre görünecek olan bu çalışmaları duyurabilirsiniz. Böylelikle kampanyalardan yararlanmak isteyen kişiler, markanızı takibe almak isteyeceklerdir.

Bu tür farklı yaklaşımlar özellikle genç yaşlardaki kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanızda yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan