2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

11 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere uğrayacak.

Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve daha önemlisi artması, bunun yanı sıra teknolojik gelişmelerin de etkisiyle beraber, firmaların pazarlama alanında yapacağı çalışmaların da güncellenmesi gerekecektir. Peki, 2017 yeni neler getirecek, 2017’deki pazarlama trendleri ne olacak?

Doğal Reklamlardan (Native Advertising) yararlanın

Ücretli reklamlar, e-ticaret firmalarının sıkça başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor; ancak bir yandan da değer kazanmakta olan bir diğer reklam türü ise Native Advertising yani Doğal Reklamlar. Bu yıl, doğal reklamlar için yapılan harcamalar 7,9 milyar dolara ulaşırken, 2018’de bu harcamaların 21 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Doğal reklamlar, ücretli reklamların aksine, kullanıcılara sunulan içeriğin aslında reklam gibi görünmemesini sağlayarak, ürün ya da hizmetin faydalarından bahsedip, kullanıcıları ürünü denemeye ya da satın almaya yönlendirmek için yapılan çalışmalardır. Tüketiciler, ücretli reklamları rahatlıkla anlayabiliyor ve bu durum da onların ürün ya da hizmet hakkındaki fikirlerini etkileyebiliyor.

Bunun yanı sıra kullanıcılar telefonlarında ve bilgisayarlarında reklam önleyen yazılımları da kullanıyorlar ve bu yazılımlar sizin reklamlarınızın görünmesini engelliyor. Bu nedenle de native advertising seçeneği, tüketicilere ulaşmak için daha da önemli bir hale gelmeye başlıyor.

İçerik pazarlamaya yatırım yapın

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de içerik pazarlama olacak. Birkaç yıldır firmaların içerik üretimine önem vermeleri konusu ile ilgili çeşitli yazılar yazdık. İçerik pazarlama native advertising yapmak için oldukça etkili yöntemlerden biri.

Bunun yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim getirecek içerik çalışmaları hem sosyal mecralardan hem de Google üzerinden trafik almanızı sağlayacaktır. Bu içeriklerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleriyle kullanıcılara bir fayda sağlayabileceğiniz gibi doğal reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Asıl hedef kitlenize odaklanın

Ulaştığınız kitleyi büyüterek, daha çok kişiye hitap etme çalışmaları yapmanız olsa da, markanız için doğru olan hedef kitleyi belirleyerek onlara odaklanmanız, firmanız için daha yararlı olacaktır. Bunun sebebi ise, doğrudan sizinle ilgilenen kişilere yönelik yapacağınız çalışmalar ve kampanyalar daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

Aynı zamanda bu hedef kitleyi memnun ederek, müşteri memnuniyetini artırmayı başarırsanız, kulaktan kulağa pazarlama yapmak için de fırsatınız olacaktır. Hedeflediğiniz profilin de kendi çevresinde, kendisi gibi ilgi alanları olan arkadaşları olacaktır. Bu kişilere, kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları ile ulaşabilirsiniz. Bunu sağlayabilmek için de müşteriniz olan bu hedef profile en iyi hizmeti sunarak, onu mutlu etmelisiniz.

Görsel hikaye anlatımları ve canlı video yayınlarından yararlanın

İnternet üzerinden canlı yayın yapmak artık oldukça kolay ve yüksek ücretler gerektirmiyor. Facebook bu işlemi artık oldukça kolay bir hale getirirken, bir yandan da Periscope, online canlı yayın yapmanızı kolaylaştırıyor. Instagram da hikayeler özelliği üzerinde şu an canlı yayın testleri yapmakta.

Sosyal platformlar artık, kullanıcılara anında ulaşabilme konusunda firmalara birçok kapıyı açmış durumda. İnternet kullanıcılar da bu canlı yayınlara kolay bir şekilde erişebildikler ve canlı yayın sırasında yorum yaparak, yayına katılabildikleri için bu tür yayınların kullanım alanları da genişlemeye başlıyor.

Firmalar, kullanıcılarla olan etkileşimlerini artırmak için bu tür yeniliklerden yararlanabilirler. Canlı yayında soru cevap etkinlikleri, çekiliş ve kampanya çalışmaları gibi çeşitli konseptler buralara uygulanabilir.

Bunun yanı sıra görseller ile hikaye anlatma konsepti de son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başladı. Özellikle illüstrasyon çalışmalarıyla beraber yapılan bu görsel hikayeler, kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarıyor. Bu konudaki en güzel örneklerden biri, Peugeot bir mikro site ile yapıyor. Siteyi buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmalarına önem verin

E-ticarette kişiselleştirme özellike son birkaç yıldır önemli bir konu haline geldi ve önümüzdeki yıl da bu konunun üzerinde durulacak. Bunun sebebleri ise, kullanıcılara daha özel bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi; onlara özel kampanya ve fırsatlar hazırlanabilmesi; ve onların ilgi alanlarına göre ürün önerileri yapılabilmesi.

İnternet üzerindeki alışverişlerde tüketicilerle yeterince etkileşime girilemediği için, müşteri ve firma arasındaki ilişki yeterince sağlanamıyor. Bu ilişkiyi ve etkileşimi güçlendirmek için de e-ticaret firmaları, kullanıcıların ilgi alanlarına göre onlara öneriler yapıyor, önceki alışverişlerini göz önünde bulundurarak pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Bu da tabii ki kullanıcıların daha çok ilgisini çekecek çalışmalar yapmalarını sağladığı için müşteri ile olan ilişkileri güçlendiriyor.

Sosyal içerikleriniz için bir son görünme tarihi oluşturun

Başlığı biraz daha netleştirmemiz gerekirse, sosyal içeriklerinizde Snapchat ve şimdilerde de Instagram’ın hikayeler özelliği, paylaşılan içerikleri bir gün sonra sunucularından siliyor. Özellikle Z kuşağı bu uygulamaları ciddi ölçüde kullanıyor.

Kendi paylaşımlarınızda da bu mecraları kullanabilir ya da özel kampanya ve fırsatlarınıza olan ilgiyi artırmak için içeriklerinizde son görünme tarihlerinden yararlanabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapmadan önce kullanıcılara sadece belli bir süre görünecek olan bu çalışmaları duyurabilirsiniz. Böylelikle kampanyalardan yararlanmak isteyen kişiler, markanızı takibe almak isteyeceklerdir.

Bu tür farklı yaklaşımlar özellikle genç yaşlardaki kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanızda yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarete Nasıl Başlanır?
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir ihtiyacımız ortaya çıktığında, bir ürün satın almayı düşündüğümüzde artık baktığımız ilk adres internet siteleri ya da alışveriş uygulamaları. Tabii internet üzerinden aklımızdaki ürünü sadece incelemiyoruz;...
9 Kasım 2021
Markethinkers
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin