2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

11 Aralık 2016
Sinan Oypan

2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere uğrayacak.

Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve daha önemlisi artması, bunun yanı sıra teknolojik gelişmelerin de etkisiyle beraber, firmaların pazarlama alanında yapacağı çalışmaların da güncellenmesi gerekecektir. Peki, 2017 yeni neler getirecek, 2017’deki pazarlama trendleri ne olacak?

Doğal Reklamlardan (Native Advertising) yararlanın

Ücretli reklamlar, e-ticaret firmalarının sıkça başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor; ancak bir yandan da değer kazanmakta olan bir diğer reklam türü ise Native Advertising yani Doğal Reklamlar. Bu yıl, doğal reklamlar için yapılan harcamalar 7,9 milyar dolara ulaşırken, 2018’de bu harcamaların 21 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Doğal reklamlar, ücretli reklamların aksine, kullanıcılara sunulan içeriğin aslında reklam gibi görünmemesini sağlayarak, ürün ya da hizmetin faydalarından bahsedip, kullanıcıları ürünü denemeye ya da satın almaya yönlendirmek için yapılan çalışmalardır. Tüketiciler, ücretli reklamları rahatlıkla anlayabiliyor ve bu durum da onların ürün ya da hizmet hakkındaki fikirlerini etkileyebiliyor.

Bunun yanı sıra kullanıcılar telefonlarında ve bilgisayarlarında reklam önleyen yazılımları da kullanıyorlar ve bu yazılımlar sizin reklamlarınızın görünmesini engelliyor. Bu nedenle de native advertising seçeneği, tüketicilere ulaşmak için daha da önemli bir hale gelmeye başlıyor.

İçerik pazarlamaya yatırım yapın

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de içerik pazarlama olacak. Birkaç yıldır firmaların içerik üretimine önem vermeleri konusu ile ilgili çeşitli yazılar yazdık. İçerik pazarlama native advertising yapmak için oldukça etkili yöntemlerden biri.

Bunun yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim getirecek içerik çalışmaları hem sosyal mecralardan hem de Google üzerinden trafik almanızı sağlayacaktır. Bu içeriklerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleriyle kullanıcılara bir fayda sağlayabileceğiniz gibi doğal reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Asıl hedef kitlenize odaklanın

Ulaştığınız kitleyi büyüterek, daha çok kişiye hitap etme çalışmaları yapmanız olsa da, markanız için doğru olan hedef kitleyi belirleyerek onlara odaklanmanız, firmanız için daha yararlı olacaktır. Bunun sebebi ise, doğrudan sizinle ilgilenen kişilere yönelik yapacağınız çalışmalar ve kampanyalar daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

Aynı zamanda bu hedef kitleyi memnun ederek, müşteri memnuniyetini artırmayı başarırsanız, kulaktan kulağa pazarlama yapmak için de fırsatınız olacaktır. Hedeflediğiniz profilin de kendi çevresinde, kendisi gibi ilgi alanları olan arkadaşları olacaktır. Bu kişilere, kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları ile ulaşabilirsiniz. Bunu sağlayabilmek için de müşteriniz olan bu hedef profile en iyi hizmeti sunarak, onu mutlu etmelisiniz.

Görsel hikaye anlatımları ve canlı video yayınlarından yararlanın

İnternet üzerinden canlı yayın yapmak artık oldukça kolay ve yüksek ücretler gerektirmiyor. Facebook bu işlemi artık oldukça kolay bir hale getirirken, bir yandan da Periscope, online canlı yayın yapmanızı kolaylaştırıyor. Instagram da hikayeler özelliği üzerinde şu an canlı yayın testleri yapmakta.

Sosyal platformlar artık, kullanıcılara anında ulaşabilme konusunda firmalara birçok kapıyı açmış durumda. İnternet kullanıcılar da bu canlı yayınlara kolay bir şekilde erişebildikler ve canlı yayın sırasında yorum yaparak, yayına katılabildikleri için bu tür yayınların kullanım alanları da genişlemeye başlıyor.

Firmalar, kullanıcılarla olan etkileşimlerini artırmak için bu tür yeniliklerden yararlanabilirler. Canlı yayında soru cevap etkinlikleri, çekiliş ve kampanya çalışmaları gibi çeşitli konseptler buralara uygulanabilir.

Bunun yanı sıra görseller ile hikaye anlatma konsepti de son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başladı. Özellikle illüstrasyon çalışmalarıyla beraber yapılan bu görsel hikayeler, kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarıyor. Bu konudaki en güzel örneklerden biri, Peugeot bir mikro site ile yapıyor. Siteyi buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmalarına önem verin

E-ticarette kişiselleştirme özellike son birkaç yıldır önemli bir konu haline geldi ve önümüzdeki yıl da bu konunun üzerinde durulacak. Bunun sebebleri ise, kullanıcılara daha özel bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi; onlara özel kampanya ve fırsatlar hazırlanabilmesi; ve onların ilgi alanlarına göre ürün önerileri yapılabilmesi.

İnternet üzerindeki alışverişlerde tüketicilerle yeterince etkileşime girilemediği için, müşteri ve firma arasındaki ilişki yeterince sağlanamıyor. Bu ilişkiyi ve etkileşimi güçlendirmek için de e-ticaret firmaları, kullanıcıların ilgi alanlarına göre onlara öneriler yapıyor, önceki alışverişlerini göz önünde bulundurarak pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Bu da tabii ki kullanıcıların daha çok ilgisini çekecek çalışmalar yapmalarını sağladığı için müşteri ile olan ilişkileri güçlendiriyor.

Sosyal içerikleriniz için bir son görünme tarihi oluşturun

Başlığı biraz daha netleştirmemiz gerekirse, sosyal içeriklerinizde Snapchat ve şimdilerde de Instagram’ın hikayeler özelliği, paylaşılan içerikleri bir gün sonra sunucularından siliyor. Özellikle Z kuşağı bu uygulamaları ciddi ölçüde kullanıyor.

Kendi paylaşımlarınızda da bu mecraları kullanabilir ya da özel kampanya ve fırsatlarınıza olan ilgiyi artırmak için içeriklerinizde son görünme tarihlerinden yararlanabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapmadan önce kullanıcılara sadece belli bir süre görünecek olan bu çalışmaları duyurabilirsiniz. Böylelikle kampanyalardan yararlanmak isteyen kişiler, markanızı takibe almak isteyeceklerdir.

Bu tür farklı yaklaşımlar özellikle genç yaşlardaki kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanızda yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan