2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

11 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere uğrayacak.

Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve daha önemlisi artması, bunun yanı sıra teknolojik gelişmelerin de etkisiyle beraber, firmaların pazarlama alanında yapacağı çalışmaların da güncellenmesi gerekecektir. Peki, 2017 yeni neler getirecek, 2017’deki pazarlama trendleri ne olacak?

Doğal Reklamlardan (Native Advertising) yararlanın

Ücretli reklamlar, e-ticaret firmalarının sıkça başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor; ancak bir yandan da değer kazanmakta olan bir diğer reklam türü ise Native Advertising yani Doğal Reklamlar. Bu yıl, doğal reklamlar için yapılan harcamalar 7,9 milyar dolara ulaşırken, 2018’de bu harcamaların 21 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Doğal reklamlar, ücretli reklamların aksine, kullanıcılara sunulan içeriğin aslında reklam gibi görünmemesini sağlayarak, ürün ya da hizmetin faydalarından bahsedip, kullanıcıları ürünü denemeye ya da satın almaya yönlendirmek için yapılan çalışmalardır. Tüketiciler, ücretli reklamları rahatlıkla anlayabiliyor ve bu durum da onların ürün ya da hizmet hakkındaki fikirlerini etkileyebiliyor.

Bunun yanı sıra kullanıcılar telefonlarında ve bilgisayarlarında reklam önleyen yazılımları da kullanıyorlar ve bu yazılımlar sizin reklamlarınızın görünmesini engelliyor. Bu nedenle de native advertising seçeneği, tüketicilere ulaşmak için daha da önemli bir hale gelmeye başlıyor.

İçerik pazarlamaya yatırım yapın

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de içerik pazarlama olacak. Birkaç yıldır firmaların içerik üretimine önem vermeleri konusu ile ilgili çeşitli yazılar yazdık. İçerik pazarlama native advertising yapmak için oldukça etkili yöntemlerden biri.

Bunun yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim getirecek içerik çalışmaları hem sosyal mecralardan hem de Google üzerinden trafik almanızı sağlayacaktır. Bu içeriklerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleriyle kullanıcılara bir fayda sağlayabileceğiniz gibi doğal reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Asıl hedef kitlenize odaklanın

Ulaştığınız kitleyi büyüterek, daha çok kişiye hitap etme çalışmaları yapmanız olsa da, markanız için doğru olan hedef kitleyi belirleyerek onlara odaklanmanız, firmanız için daha yararlı olacaktır. Bunun sebebi ise, doğrudan sizinle ilgilenen kişilere yönelik yapacağınız çalışmalar ve kampanyalar daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

Aynı zamanda bu hedef kitleyi memnun ederek, müşteri memnuniyetini artırmayı başarırsanız, kulaktan kulağa pazarlama yapmak için de fırsatınız olacaktır. Hedeflediğiniz profilin de kendi çevresinde, kendisi gibi ilgi alanları olan arkadaşları olacaktır. Bu kişilere, kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları ile ulaşabilirsiniz. Bunu sağlayabilmek için de müşteriniz olan bu hedef profile en iyi hizmeti sunarak, onu mutlu etmelisiniz.

Görsel hikaye anlatımları ve canlı video yayınlarından yararlanın

İnternet üzerinden canlı yayın yapmak artık oldukça kolay ve yüksek ücretler gerektirmiyor. Facebook bu işlemi artık oldukça kolay bir hale getirirken, bir yandan da Periscope, online canlı yayın yapmanızı kolaylaştırıyor. Instagram da hikayeler özelliği üzerinde şu an canlı yayın testleri yapmakta.

Sosyal platformlar artık, kullanıcılara anında ulaşabilme konusunda firmalara birçok kapıyı açmış durumda. İnternet kullanıcılar da bu canlı yayınlara kolay bir şekilde erişebildikler ve canlı yayın sırasında yorum yaparak, yayına katılabildikleri için bu tür yayınların kullanım alanları da genişlemeye başlıyor.

Firmalar, kullanıcılarla olan etkileşimlerini artırmak için bu tür yeniliklerden yararlanabilirler. Canlı yayında soru cevap etkinlikleri, çekiliş ve kampanya çalışmaları gibi çeşitli konseptler buralara uygulanabilir.

Bunun yanı sıra görseller ile hikaye anlatma konsepti de son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başladı. Özellikle illüstrasyon çalışmalarıyla beraber yapılan bu görsel hikayeler, kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarıyor. Bu konudaki en güzel örneklerden biri, Peugeot bir mikro site ile yapıyor. Siteyi buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmalarına önem verin

E-ticarette kişiselleştirme özellike son birkaç yıldır önemli bir konu haline geldi ve önümüzdeki yıl da bu konunun üzerinde durulacak. Bunun sebebleri ise, kullanıcılara daha özel bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi; onlara özel kampanya ve fırsatlar hazırlanabilmesi; ve onların ilgi alanlarına göre ürün önerileri yapılabilmesi.

İnternet üzerindeki alışverişlerde tüketicilerle yeterince etkileşime girilemediği için, müşteri ve firma arasındaki ilişki yeterince sağlanamıyor. Bu ilişkiyi ve etkileşimi güçlendirmek için de e-ticaret firmaları, kullanıcıların ilgi alanlarına göre onlara öneriler yapıyor, önceki alışverişlerini göz önünde bulundurarak pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Bu da tabii ki kullanıcıların daha çok ilgisini çekecek çalışmalar yapmalarını sağladığı için müşteri ile olan ilişkileri güçlendiriyor.

Sosyal içerikleriniz için bir son görünme tarihi oluşturun

Başlığı biraz daha netleştirmemiz gerekirse, sosyal içeriklerinizde Snapchat ve şimdilerde de Instagram’ın hikayeler özelliği, paylaşılan içerikleri bir gün sonra sunucularından siliyor. Özellikle Z kuşağı bu uygulamaları ciddi ölçüde kullanıyor.

Kendi paylaşımlarınızda da bu mecraları kullanabilir ya da özel kampanya ve fırsatlarınıza olan ilgiyi artırmak için içeriklerinizde son görünme tarihlerinden yararlanabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapmadan önce kullanıcılara sadece belli bir süre görünecek olan bu çalışmaları duyurabilirsiniz. Böylelikle kampanyalardan yararlanmak isteyen kişiler, markanızı takibe almak isteyeceklerdir.

Bu tür farklı yaklaşımlar özellikle genç yaşlardaki kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanızda yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız, fiziksel mağazanızın bile önüne...
24 Eylül 2021
Markethinkers
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan