2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

11 Aralık 2016
Sinan Oypan

2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere uğrayacak.

Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve daha önemlisi artması, bunun yanı sıra teknolojik gelişmelerin de etkisiyle beraber, firmaların pazarlama alanında yapacağı çalışmaların da güncellenmesi gerekecektir. Peki, 2017 yeni neler getirecek, 2017’deki pazarlama trendleri ne olacak?

Doğal Reklamlardan (Native Advertising) yararlanın

Ücretli reklamlar, e-ticaret firmalarının sıkça başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor; ancak bir yandan da değer kazanmakta olan bir diğer reklam türü ise Native Advertising yani Doğal Reklamlar. Bu yıl, doğal reklamlar için yapılan harcamalar 7,9 milyar dolara ulaşırken, 2018’de bu harcamaların 21 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Doğal reklamlar, ücretli reklamların aksine, kullanıcılara sunulan içeriğin aslında reklam gibi görünmemesini sağlayarak, ürün ya da hizmetin faydalarından bahsedip, kullanıcıları ürünü denemeye ya da satın almaya yönlendirmek için yapılan çalışmalardır. Tüketiciler, ücretli reklamları rahatlıkla anlayabiliyor ve bu durum da onların ürün ya da hizmet hakkındaki fikirlerini etkileyebiliyor.

Bunun yanı sıra kullanıcılar telefonlarında ve bilgisayarlarında reklam önleyen yazılımları da kullanıyorlar ve bu yazılımlar sizin reklamlarınızın görünmesini engelliyor. Bu nedenle de native advertising seçeneği, tüketicilere ulaşmak için daha da önemli bir hale gelmeye başlıyor.

İçerik pazarlamaya yatırım yapın

2017’de öne çıkacak olan trendlerden biri de içerik pazarlama olacak. Birkaç yıldır firmaların içerik üretimine önem vermeleri konusu ile ilgili çeşitli yazılar yazdık. İçerik pazarlama native advertising yapmak için oldukça etkili yöntemlerden biri.

Bunun yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekebilecek ve etkileşim getirecek içerik çalışmaları hem sosyal mecralardan hem de Google üzerinden trafik almanızı sağlayacaktır. Bu içeriklerde ürün ve hizmetlerinizle ilgili rehber içerikleriyle kullanıcılara bir fayda sağlayabileceğiniz gibi doğal reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Asıl hedef kitlenize odaklanın

Ulaştığınız kitleyi büyüterek, daha çok kişiye hitap etme çalışmaları yapmanız olsa da, markanız için doğru olan hedef kitleyi belirleyerek onlara odaklanmanız, firmanız için daha yararlı olacaktır. Bunun sebebi ise, doğrudan sizinle ilgilenen kişilere yönelik yapacağınız çalışmalar ve kampanyalar daha fazla geri dönüşüm sağlayacaktır.

Aynı zamanda bu hedef kitleyi memnun ederek, müşteri memnuniyetini artırmayı başarırsanız, kulaktan kulağa pazarlama yapmak için de fırsatınız olacaktır. Hedeflediğiniz profilin de kendi çevresinde, kendisi gibi ilgi alanları olan arkadaşları olacaktır. Bu kişilere, kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları ile ulaşabilirsiniz. Bunu sağlayabilmek için de müşteriniz olan bu hedef profile en iyi hizmeti sunarak, onu mutlu etmelisiniz.

Görsel hikaye anlatımları ve canlı video yayınlarından yararlanın

İnternet üzerinden canlı yayın yapmak artık oldukça kolay ve yüksek ücretler gerektirmiyor. Facebook bu işlemi artık oldukça kolay bir hale getirirken, bir yandan da Periscope, online canlı yayın yapmanızı kolaylaştırıyor. Instagram da hikayeler özelliği üzerinde şu an canlı yayın testleri yapmakta.

Sosyal platformlar artık, kullanıcılara anında ulaşabilme konusunda firmalara birçok kapıyı açmış durumda. İnternet kullanıcılar da bu canlı yayınlara kolay bir şekilde erişebildikler ve canlı yayın sırasında yorum yaparak, yayına katılabildikleri için bu tür yayınların kullanım alanları da genişlemeye başlıyor.

Firmalar, kullanıcılarla olan etkileşimlerini artırmak için bu tür yeniliklerden yararlanabilirler. Canlı yayında soru cevap etkinlikleri, çekiliş ve kampanya çalışmaları gibi çeşitli konseptler buralara uygulanabilir.

Bunun yanı sıra görseller ile hikaye anlatma konsepti de son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başladı. Özellikle illüstrasyon çalışmalarıyla beraber yapılan bu görsel hikayeler, kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarıyor. Bu konudaki en güzel örneklerden biri, Peugeot bir mikro site ile yapıyor. Siteyi buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Kişiselleştirme çalışmalarına önem verin

E-ticarette kişiselleştirme özellike son birkaç yıldır önemli bir konu haline geldi ve önümüzdeki yıl da bu konunun üzerinde durulacak. Bunun sebebleri ise, kullanıcılara daha özel bir alışveriş deneyimi sunulabilmesi; onlara özel kampanya ve fırsatlar hazırlanabilmesi; ve onların ilgi alanlarına göre ürün önerileri yapılabilmesi.

İnternet üzerindeki alışverişlerde tüketicilerle yeterince etkileşime girilemediği için, müşteri ve firma arasındaki ilişki yeterince sağlanamıyor. Bu ilişkiyi ve etkileşimi güçlendirmek için de e-ticaret firmaları, kullanıcıların ilgi alanlarına göre onlara öneriler yapıyor, önceki alışverişlerini göz önünde bulundurarak pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Bu da tabii ki kullanıcıların daha çok ilgisini çekecek çalışmalar yapmalarını sağladığı için müşteri ile olan ilişkileri güçlendiriyor.

Sosyal içerikleriniz için bir son görünme tarihi oluşturun

Başlığı biraz daha netleştirmemiz gerekirse, sosyal içeriklerinizde Snapchat ve şimdilerde de Instagram’ın hikayeler özelliği, paylaşılan içerikleri bir gün sonra sunucularından siliyor. Özellikle Z kuşağı bu uygulamaları ciddi ölçüde kullanıyor.

Kendi paylaşımlarınızda da bu mecraları kullanabilir ya da özel kampanya ve fırsatlarınıza olan ilgiyi artırmak için içeriklerinizde son görünme tarihlerinden yararlanabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapmadan önce kullanıcılara sadece belli bir süre görünecek olan bu çalışmaları duyurabilirsiniz. Böylelikle kampanyalardan yararlanmak isteyen kişiler, markanızı takibe almak isteyeceklerdir.

Bu tür farklı yaklaşımlar özellikle genç yaşlardaki kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi artırmanızda yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan