
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık.
2016’da olduğu gibi 2017 yılında da görsellik ön planda olacak ve hatta daha da ön plana geçmeye başlayacak. Bunun sebebi ise artık kullanıcıların da görselliğe çok fazla önem vermeye başlamış olmaları. Görselliğin yanı sıra tasarım konusunda da bazı değişikliklerin olacağını söylemek mümkün. Şimdi sırasıyla önümüzdeki yıl internet site tasarım trendlerinde ne gibi değişiklikler göreceğimizin üzerinde duralım.
Hikaye anlatımı
2017’de site tasarımlarında hikaye anlatımlarını daha sık bir şekilde görmeye başlacağız. Görsel çalışmalar aracılığı ile vermek istenilen mesaj daha da desteklenecek ve bu kullanıcılara bir hikaye anlatma olarak şekillenmeye başlayacak.
Ürünleri yarattığınız hikayeler satar ve bunu da artık internet sitenizde görsel çalışmalar aracılığı ile yapma şansınız bulunuyor. Peugeot’nun Hybrid Grafik Hikaye çalışması bu örneği gayet iyi gösteriyor. İncelemek için buraya tıkayabilirsiniz.
İllüstrasyonlar
Görsel çalışmalarda özel hazırlanmış olan İllüstrasyon çalışmaları da öne çıkmaya başlayacak. Birçok firma internet sitesinin slider bölümünde ya da site içi görseller de bu illüstrasyonları kullanmaya başladı. Bu illüstrasyonlar, markaların daha özel bir içerik sunmasını sağladığı için ve görselliği ön planda tuttuğu için tercih edilmeye başlandı.
Özel grid (Izgara) görünümleri
Son birkaç yıldır Flat Design çalışmalarında grid yani ızgara görünümlü site tasarımları da artmaya başladı. Tabii ki bu öğenin sık bir şekilde kullanılması da tasarıları sıradanlaştırmaya başladı. Bu nedenle de 2017’de özel grid görünümleri ile farklılaşılmaya çalışılacak.
Farklı siteler için farklı grid özelliklerini görmeye başlayabiliriz. Burada görsel ve metin kullanımları standart grid kullanımının dışına çıkacak ve markaya özel bir yaklaşım oluşturulmaya çalışılacak.
Cinemagraph’lar
Son dönemlerde gif kullanımı oldukça artmaya başladı ve özellikle sosyal medya paylaşımlarında bu gif paylaşımlarını sıkça görüyoruz. Cinemagraph’lar da bir gif çalışması ancak burada tam bir animasyon yerine, görselin belli parçaları hareket ettirilerek kullanılmakta. İnternet sitelerinde bu tür Cinemagraph kullanımlarını önümüzdeki yıl sıkça görmeye başlayabiliriz. Aşağıda birkaç örnek görebilirsiniz.
Geniş ekran görseller
Görselliğin öne çıkmasıyla beraber artık slider kullanımlarında da geniş ekran kullanımlarını görmeye başladık. Büyük çözünürlüklü ve ekranı tamamen kapsayan görseller önümüzdeki yıl da popüler olacak.
Parallax efektleri
Parallax efektlerini de önümüzdeki yıl site tasarımlarında biraz daha fazla görmeye başlayacağız. Parallax efekti bilmeyenler için şöyle açıklayabiliriz, arka planın sabit olduğu ve yazıların mouse hareketi ile kaydığı ya da hem arka planın hem de yazıların mouse hareketiyle bir alttaki görselin altına geçişi diyebiliriz.
Bunun örneğini yazının yukarısında Peugeot örneğinde görebilirsiniz. Grafik çalışmalarla arada araç paneli geçişlerinde Parallax efekti örnekleri bulunuyor.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler