2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?

13 Kasım 2016
Sinan Oypan

2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık.

2016’da olduğu gibi 2017 yılında da görsellik ön planda olacak ve hatta daha da ön plana geçmeye başlayacak. Bunun sebebi ise artık kullanıcıların da görselliğe çok fazla önem vermeye başlamış olmaları. Görselliğin yanı sıra tasarım konusunda da bazı değişikliklerin olacağını söylemek mümkün. Şimdi sırasıyla önümüzdeki yıl internet site tasarım trendlerinde ne gibi değişiklikler göreceğimizin üzerinde duralım.

Hikaye anlatımı

2017’de site tasarımlarında hikaye anlatımlarını daha sık bir şekilde görmeye başlacağız. Görsel çalışmalar aracılığı ile vermek istenilen mesaj daha da desteklenecek ve bu kullanıcılara bir hikaye anlatma olarak şekillenmeye başlayacak.

Ürünleri yarattığınız hikayeler satar ve bunu da artık internet sitenizde görsel çalışmalar aracılığı ile yapma şansınız bulunuyor. Peugeot’nun Hybrid Grafik Hikaye çalışması bu örneği gayet iyi gösteriyor. İncelemek için buraya tıkayabilirsiniz.

İllüstrasyonlar

ice-sky-custom-illustrated-website

Görsel çalışmalarda özel hazırlanmış olan İllüstrasyon çalışmaları da öne çıkmaya başlayacak. Birçok firma internet sitesinin slider bölümünde ya da site içi görseller de bu illüstrasyonları kullanmaya başladı. Bu illüstrasyonlar, markaların daha özel bir içerik sunmasını sağladığı için ve görselliği ön planda tuttuğu için tercih edilmeye başlandı.

Özel grid (Izgara) görünümleri

Son birkaç yıldır Flat Design çalışmalarında grid yani ızgara görünümlü site tasarımları da artmaya başladı. Tabii ki bu öğenin sık bir şekilde kullanılması da tasarıları sıradanlaştırmaya başladı. Bu nedenle de 2017’de özel grid görünümleri ile farklılaşılmaya çalışılacak.

curious-space-scroll-web-design

Farklı siteler için farklı grid özelliklerini görmeye başlayabiliriz. Burada görsel ve metin kullanımları standart grid kullanımının dışına çıkacak ve markaya özel bir yaklaşım oluşturulmaya çalışılacak.

Cinemagraph’lar

Son dönemlerde gif kullanımı oldukça artmaya başladı ve özellikle sosyal medya paylaşımlarında bu gif paylaşımlarını sıkça görüyoruz. Cinemagraph’lar da bir gif çalışması ancak burada tam bir animasyon yerine, görselin belli parçaları hareket ettirilerek kullanılmakta. İnternet sitelerinde bu tür Cinemagraph kullanımlarını önümüzdeki yıl sıkça görmeye başlayabiliriz. Aşağıda birkaç örnek görebilirsiniz.

tumblr_m9lbttwbJX1rzhs87o1_1280

5659130034_7fc3dcfb8c_o

water

Geniş ekran görseller

Görselliğin öne çıkmasıyla beraber artık slider kullanımlarında da geniş ekran kullanımlarını görmeye başladık. Büyük çözünürlüklü ve ekranı tamamen kapsayan görseller önümüzdeki yıl da popüler olacak.

Parallax efektleri

Parallax efektlerini de önümüzdeki yıl site tasarımlarında biraz daha fazla görmeye başlayacağız. Parallax efekti bilmeyenler için şöyle açıklayabiliriz, arka planın sabit olduğu ve yazıların mouse hareketi ile kaydığı ya da hem arka planın hem de yazıların mouse hareketiyle bir alttaki görselin altına geçişi diyebiliriz.

Bunun örneğini yazının yukarısında Peugeot örneğinde görebilirsiniz. Grafik çalışmalarla arada araç paneli geçişlerinde Parallax efekti örnekleri bulunuyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan