fbpx

2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?

13 Kasım 2016
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?

2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık.

2016’da olduğu gibi 2017 yılında da görsellik ön planda olacak ve hatta daha da ön plana geçmeye başlayacak. Bunun sebebi ise artık kullanıcıların da görselliğe çok fazla önem vermeye başlamış olmaları. Görselliğin yanı sıra tasarım konusunda da bazı değişikliklerin olacağını söylemek mümkün. Şimdi sırasıyla önümüzdeki yıl internet site tasarım trendlerinde ne gibi değişiklikler göreceğimizin üzerinde duralım.

Hikaye anlatımı

2017’de site tasarımlarında hikaye anlatımlarını daha sık bir şekilde görmeye başlacağız. Görsel çalışmalar aracılığı ile vermek istenilen mesaj daha da desteklenecek ve bu kullanıcılara bir hikaye anlatma olarak şekillenmeye başlayacak.

Ürünleri yarattığınız hikayeler satar ve bunu da artık internet sitenizde görsel çalışmalar aracılığı ile yapma şansınız bulunuyor. Peugeot’nun Hybrid Grafik Hikaye çalışması bu örneği gayet iyi gösteriyor. İncelemek için buraya tıkayabilirsiniz.

İllüstrasyonlar

ice-sky-custom-illustrated-website

Görsel çalışmalarda özel hazırlanmış olan İllüstrasyon çalışmaları da öne çıkmaya başlayacak. Birçok firma internet sitesinin slider bölümünde ya da site içi görseller de bu illüstrasyonları kullanmaya başladı. Bu illüstrasyonlar, markaların daha özel bir içerik sunmasını sağladığı için ve görselliği ön planda tuttuğu için tercih edilmeye başlandı.

Özel grid (Izgara) görünümleri

Son birkaç yıldır Flat Design çalışmalarında grid yani ızgara görünümlü site tasarımları da artmaya başladı. Tabii ki bu öğenin sık bir şekilde kullanılması da tasarıları sıradanlaştırmaya başladı. Bu nedenle de 2017’de özel grid görünümleri ile farklılaşılmaya çalışılacak.

curious-space-scroll-web-design

Farklı siteler için farklı grid özelliklerini görmeye başlayabiliriz. Burada görsel ve metin kullanımları standart grid kullanımının dışına çıkacak ve markaya özel bir yaklaşım oluşturulmaya çalışılacak.

Cinemagraph’lar

Son dönemlerde gif kullanımı oldukça artmaya başladı ve özellikle sosyal medya paylaşımlarında bu gif paylaşımlarını sıkça görüyoruz. Cinemagraph’lar da bir gif çalışması ancak burada tam bir animasyon yerine, görselin belli parçaları hareket ettirilerek kullanılmakta. İnternet sitelerinde bu tür Cinemagraph kullanımlarını önümüzdeki yıl sıkça görmeye başlayabiliriz. Aşağıda birkaç örnek görebilirsiniz.

tumblr_m9lbttwbJX1rzhs87o1_1280

5659130034_7fc3dcfb8c_o

water

Geniş ekran görseller

Görselliğin öne çıkmasıyla beraber artık slider kullanımlarında da geniş ekran kullanımlarını görmeye başladık. Büyük çözünürlüklü ve ekranı tamamen kapsayan görseller önümüzdeki yıl da popüler olacak.

Parallax efektleri

Parallax efektlerini de önümüzdeki yıl site tasarımlarında biraz daha fazla görmeye başlayacağız. Parallax efekti bilmeyenler için şöyle açıklayabiliriz, arka planın sabit olduğu ve yazıların mouse hareketi ile kaydığı ya da hem arka planın hem de yazıların mouse hareketiyle bir alttaki görselin altına geçişi diyebiliriz.

Bunun örneğini yazının yukarısında Peugeot örneğinde görebilirsiniz. Grafik çalışmalarla arada araç paneli geçişlerinde Parallax efekti örnekleri bulunuyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan