2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?

13 Kasım 2016
Sinan Oypan

2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık.

2016’da olduğu gibi 2017 yılında da görsellik ön planda olacak ve hatta daha da ön plana geçmeye başlayacak. Bunun sebebi ise artık kullanıcıların da görselliğe çok fazla önem vermeye başlamış olmaları. Görselliğin yanı sıra tasarım konusunda da bazı değişikliklerin olacağını söylemek mümkün. Şimdi sırasıyla önümüzdeki yıl internet site tasarım trendlerinde ne gibi değişiklikler göreceğimizin üzerinde duralım.

Hikaye anlatımı

2017’de site tasarımlarında hikaye anlatımlarını daha sık bir şekilde görmeye başlacağız. Görsel çalışmalar aracılığı ile vermek istenilen mesaj daha da desteklenecek ve bu kullanıcılara bir hikaye anlatma olarak şekillenmeye başlayacak.

Ürünleri yarattığınız hikayeler satar ve bunu da artık internet sitenizde görsel çalışmalar aracılığı ile yapma şansınız bulunuyor. Peugeot’nun Hybrid Grafik Hikaye çalışması bu örneği gayet iyi gösteriyor. İncelemek için buraya tıkayabilirsiniz.

İllüstrasyonlar

ice-sky-custom-illustrated-website

Görsel çalışmalarda özel hazırlanmış olan İllüstrasyon çalışmaları da öne çıkmaya başlayacak. Birçok firma internet sitesinin slider bölümünde ya da site içi görseller de bu illüstrasyonları kullanmaya başladı. Bu illüstrasyonlar, markaların daha özel bir içerik sunmasını sağladığı için ve görselliği ön planda tuttuğu için tercih edilmeye başlandı.

Özel grid (Izgara) görünümleri

Son birkaç yıldır Flat Design çalışmalarında grid yani ızgara görünümlü site tasarımları da artmaya başladı. Tabii ki bu öğenin sık bir şekilde kullanılması da tasarıları sıradanlaştırmaya başladı. Bu nedenle de 2017’de özel grid görünümleri ile farklılaşılmaya çalışılacak.

curious-space-scroll-web-design

Farklı siteler için farklı grid özelliklerini görmeye başlayabiliriz. Burada görsel ve metin kullanımları standart grid kullanımının dışına çıkacak ve markaya özel bir yaklaşım oluşturulmaya çalışılacak.

Cinemagraph’lar

Son dönemlerde gif kullanımı oldukça artmaya başladı ve özellikle sosyal medya paylaşımlarında bu gif paylaşımlarını sıkça görüyoruz. Cinemagraph’lar da bir gif çalışması ancak burada tam bir animasyon yerine, görselin belli parçaları hareket ettirilerek kullanılmakta. İnternet sitelerinde bu tür Cinemagraph kullanımlarını önümüzdeki yıl sıkça görmeye başlayabiliriz. Aşağıda birkaç örnek görebilirsiniz.

tumblr_m9lbttwbJX1rzhs87o1_1280

5659130034_7fc3dcfb8c_o

water

Geniş ekran görseller

Görselliğin öne çıkmasıyla beraber artık slider kullanımlarında da geniş ekran kullanımlarını görmeye başladık. Büyük çözünürlüklü ve ekranı tamamen kapsayan görseller önümüzdeki yıl da popüler olacak.

Parallax efektleri

Parallax efektlerini de önümüzdeki yıl site tasarımlarında biraz daha fazla görmeye başlayacağız. Parallax efekti bilmeyenler için şöyle açıklayabiliriz, arka planın sabit olduğu ve yazıların mouse hareketi ile kaydığı ya da hem arka planın hem de yazıların mouse hareketiyle bir alttaki görselin altına geçişi diyebiliriz.

Bunun örneğini yazının yukarısında Peugeot örneğinde görebilirsiniz. Grafik çalışmalarla arada araç paneli geçişlerinde Parallax efekti örnekleri bulunuyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan