2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?

13 Kasım 2016
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?

2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık.

2016’da olduğu gibi 2017 yılında da görsellik ön planda olacak ve hatta daha da ön plana geçmeye başlayacak. Bunun sebebi ise artık kullanıcıların da görselliğe çok fazla önem vermeye başlamış olmaları. Görselliğin yanı sıra tasarım konusunda da bazı değişikliklerin olacağını söylemek mümkün. Şimdi sırasıyla önümüzdeki yıl internet site tasarım trendlerinde ne gibi değişiklikler göreceğimizin üzerinde duralım.

Hikaye anlatımı

2017’de site tasarımlarında hikaye anlatımlarını daha sık bir şekilde görmeye başlacağız. Görsel çalışmalar aracılığı ile vermek istenilen mesaj daha da desteklenecek ve bu kullanıcılara bir hikaye anlatma olarak şekillenmeye başlayacak.

Ürünleri yarattığınız hikayeler satar ve bunu da artık internet sitenizde görsel çalışmalar aracılığı ile yapma şansınız bulunuyor. Peugeot’nun Hybrid Grafik Hikaye çalışması bu örneği gayet iyi gösteriyor. İncelemek için buraya tıkayabilirsiniz.

İllüstrasyonlar

ice-sky-custom-illustrated-website

Görsel çalışmalarda özel hazırlanmış olan İllüstrasyon çalışmaları da öne çıkmaya başlayacak. Birçok firma internet sitesinin slider bölümünde ya da site içi görseller de bu illüstrasyonları kullanmaya başladı. Bu illüstrasyonlar, markaların daha özel bir içerik sunmasını sağladığı için ve görselliği ön planda tuttuğu için tercih edilmeye başlandı.

Özel grid (Izgara) görünümleri

Son birkaç yıldır Flat Design çalışmalarında grid yani ızgara görünümlü site tasarımları da artmaya başladı. Tabii ki bu öğenin sık bir şekilde kullanılması da tasarıları sıradanlaştırmaya başladı. Bu nedenle de 2017’de özel grid görünümleri ile farklılaşılmaya çalışılacak.

curious-space-scroll-web-design

Farklı siteler için farklı grid özelliklerini görmeye başlayabiliriz. Burada görsel ve metin kullanımları standart grid kullanımının dışına çıkacak ve markaya özel bir yaklaşım oluşturulmaya çalışılacak.

Cinemagraph’lar

Son dönemlerde gif kullanımı oldukça artmaya başladı ve özellikle sosyal medya paylaşımlarında bu gif paylaşımlarını sıkça görüyoruz. Cinemagraph’lar da bir gif çalışması ancak burada tam bir animasyon yerine, görselin belli parçaları hareket ettirilerek kullanılmakta. İnternet sitelerinde bu tür Cinemagraph kullanımlarını önümüzdeki yıl sıkça görmeye başlayabiliriz. Aşağıda birkaç örnek görebilirsiniz.

tumblr_m9lbttwbJX1rzhs87o1_1280

5659130034_7fc3dcfb8c_o

water

Geniş ekran görseller

Görselliğin öne çıkmasıyla beraber artık slider kullanımlarında da geniş ekran kullanımlarını görmeye başladık. Büyük çözünürlüklü ve ekranı tamamen kapsayan görseller önümüzdeki yıl da popüler olacak.

Parallax efektleri

Parallax efektlerini de önümüzdeki yıl site tasarımlarında biraz daha fazla görmeye başlayacağız. Parallax efekti bilmeyenler için şöyle açıklayabiliriz, arka planın sabit olduğu ve yazıların mouse hareketi ile kaydığı ya da hem arka planın hem de yazıların mouse hareketiyle bir alttaki görselin altına geçişi diyebiliriz.

Bunun örneğini yazının yukarısında Peugeot örneğinde görebilirsiniz. Grafik çalışmalarla arada araç paneli geçişlerinde Parallax efekti örnekleri bulunuyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin