fbpx

2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri

29 Aralık 2016
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri

2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini araştırmak isterseniz aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Kendi işinizi kurmadan önce de bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bununla ilgili bilgi almak için de aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler

Eğer 2017’de bir e-ticaret sitesi kurmayı düşünüyorsanız, bu konuda size yardımcı olabiliriz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. E-ticaret sitesi açmak için nelere ihtiyacınız olduğunu öğrenmek için de aşağıdaki videomuzu izleyebilirsiniz.

Şimdi de 2017’de kullanabileceğiniz bazı iş fikirlerini ele alalım.

Düğün alışverişi ürünleri

Düğün dönemlerinde çiftler birçok farklı ürün grubuyla ilgileniyorlar. Burada sıfırdan bir ev kurmak söz konusu olduğu için, ürün yelpazesi oldukça genişliyor. Evlenmeyi düşünen çiftlere bu konuda özel seçenekler sunmak ve düğün öncesinde ve sonrasında ihtiyaçları olabilecek ürün gruplarına yönelik çalışmalar yapmak, sizi farklı bir niş alana yönlendirebilir. Ürünleri ayrı ayrı satabileceğiniz gibi, farklı paketler hazırlayarak farklı bütçeleri olan çiftlere yönelik hizmetler de sunabilirsiniz.

Burada sadece ürünleri düşünmemek gerek. Düğün öncesi ve sonrasındaki hizmetleri de kapsayan çözümler sunarak, onların tüm ihtiyaçlarını karşılayacak hizmetler sunabilirsiniz.

Seyahat aksesuarları

Son yıllarda, Türkiye’deki yaşayan vatandaşlar yurtdışı gezilerine sıkça çıkmaya başladılar. Özellikle beyaz yakalıların, gelir durumlarını yükseltmeleri sonrasında bu seyahatlerin sayısı bir hayli artmaya başladı. Bunun yanı sıra genç kuşak da dünyayı gezmek, farklı yerleri görmek için devamlı olarak seyahat etmeye çalışıyor. Bu kitleyi yakalamak için, seyahat sırasında ihtiyaç duyulan ürünlerin sunulduğu bir e-ticaret sitesi açabilirsiniz. Hedef kitlenizi bu yönde seçtiğinizde niş bir alanda olsanız da; şu dönemlerde popülerliği olan bir konu üzerine hizmetler vereceğiniz için etkili sonuçlar alabilirsiniz.

Lüks ürünler

Son dönemlerde ilgi gören sektörlerden biri de lüks ürünler olmaya başladı. Tabii ki hedef kitle olarak yine niş bir alan hedefliyor olacaksınız; fakat lüks ürünlere yer verdiğiniz için ortalama sepet tutarınız, normal bir e-ticaret sitesine kıyasla oldukça düşük olacak. Hedef kitlesi dar; ancak ürün başına elde edilen kar oranı daha yüksek olacaktır.

Özellikle lüks saatler ve takılar bu konuda ilgi çekici olabilir. Erkeklere yönelik lüks aksesuar ve tekstil ürünleri de ürün yelpazenizde yer alabilir. Kadınlar genellikle mağazalarda alışveriş yapmak isterler; ancak erkekler genellikle bu tür aktivitelerle vakit harcamamak için internet üzerinden alışverişlerini yapmak isteyebilirler. Bu nedenle de erkeklere yönelik lük ürün satışları yapmayı düşünebilirsiniz.

Erkeklere yönelik kozmetik ve bakım ürünleri

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, erkekler bu tür alışverişleri yapmaktan hoşlanmıyorlar ve internet üzerinden sipariş vermeyi tercih edebiliyorlar. Bu sebeple de erkekelere yönelik kişisel bakım ve kozmetik ürünlerine yönelik bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz.

Burada belirleyeceğiniz hedef kitlenin bütçesine yönelik, traş takımları, özel bakım ürünleri gibi paketler hazırlayabilirsiniz. Bir erkeğin aylık ihtiyaçlarını karşılayacak bir paket halinde bu ürünleri sunduğunuzda; hizmetlerinizden memnun kalmaları durumunda sizin sadık müşteriniz olabilirler. Bunu aylık abonelik modeline çevirdiğinizde, her ayın belli bir günü abonelerinize bu ürünleri otomatik olarak gönderebilir ve bu sayede sürekliliği de sağlayabilirsiniz.

Takı ve aksesuar ürünleri

Özellikle kendi ürettiğiniz ve şık takılarınız bulunuyorsa, bunları internet üzerinden satarak, kendinize ek gelir oluşturabilir ve işi daha da büyütme fırsatı yakalayabilirsiniz.

El yapımı bu tarz ürünlerle ilgilenen ciddi bir kesim bulunuyor. Ürün kalitesi, tasarımı ve şıklığı burada tabii ki devreye giriyor; fakat el beceleriniz iyiyse bu tür ürünler üretebilecek kapasitedeyseniz; 2017’de kendinize takı ve aksesuar ürünleri sitesi açarak işe başlayabilirsiniz.

Pet Shop

Son yıllarda, evlerinde evcil hayvan besleyen kişilerin sayısı bir hayli artmaya başladı. Bu tercihler de tabii ki pet shop ihtiyacının da artmasına neden olabiliyor. Evcil hayvanı olanlar bilirler, bu küçük dostlarımızın düzenli olarak mama ve bakım ürünlerine ihtiyaçları olabiliyor. Kedi gibi sokakta gezdirilmeyen hayvanlar için de kedi kumu gibi ihtiyaçlar ortaya çıkabiliyor.

Özellikle gündüz çalışan kişiler, pet shoplara gidip bu alışverişleri yapmakta zorlanabiliyorlar. Alınan ürünlerin ağır olması ve taşınmasının kolay olmaması nedeniyle, birçok kişi eve sipariş vermek istiyor. Bu durumda da internet üzerinden evcil hayvanlara özel ürünler satmak iyi bir fırsat doğuruyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan