2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri

29 Aralık 2016
Sinan Oypan

2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini araştırmak isterseniz aşağıdaki yazımızı okuyabilirsiniz.

Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem

Kendi işinizi kurmadan önce de bilmeniz gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bununla ilgili bilgi almak için de aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler

Eğer 2017’de bir e-ticaret sitesi kurmayı düşünüyorsanız, bu konuda size yardımcı olabiliriz. E-ticaret altyapı paketlerimizi inceleyebilir ve 15 günlük demo talebinde bulunarak, hizmetlerimizi deneyebilirsiniz. E-ticaret sitesi açmak için nelere ihtiyacınız olduğunu öğrenmek için de aşağıdaki videomuzu izleyebilirsiniz.

Şimdi de 2017’de kullanabileceğiniz bazı iş fikirlerini ele alalım.

Düğün alışverişi ürünleri

Düğün dönemlerinde çiftler birçok farklı ürün grubuyla ilgileniyorlar. Burada sıfırdan bir ev kurmak söz konusu olduğu için, ürün yelpazesi oldukça genişliyor. Evlenmeyi düşünen çiftlere bu konuda özel seçenekler sunmak ve düğün öncesinde ve sonrasında ihtiyaçları olabilecek ürün gruplarına yönelik çalışmalar yapmak, sizi farklı bir niş alana yönlendirebilir. Ürünleri ayrı ayrı satabileceğiniz gibi, farklı paketler hazırlayarak farklı bütçeleri olan çiftlere yönelik hizmetler de sunabilirsiniz.

Burada sadece ürünleri düşünmemek gerek. Düğün öncesi ve sonrasındaki hizmetleri de kapsayan çözümler sunarak, onların tüm ihtiyaçlarını karşılayacak hizmetler sunabilirsiniz.

Seyahat aksesuarları

Son yıllarda, Türkiye’deki yaşayan vatandaşlar yurtdışı gezilerine sıkça çıkmaya başladılar. Özellikle beyaz yakalıların, gelir durumlarını yükseltmeleri sonrasında bu seyahatlerin sayısı bir hayli artmaya başladı. Bunun yanı sıra genç kuşak da dünyayı gezmek, farklı yerleri görmek için devamlı olarak seyahat etmeye çalışıyor. Bu kitleyi yakalamak için, seyahat sırasında ihtiyaç duyulan ürünlerin sunulduğu bir e-ticaret sitesi açabilirsiniz. Hedef kitlenizi bu yönde seçtiğinizde niş bir alanda olsanız da; şu dönemlerde popülerliği olan bir konu üzerine hizmetler vereceğiniz için etkili sonuçlar alabilirsiniz.

Lüks ürünler

Son dönemlerde ilgi gören sektörlerden biri de lüks ürünler olmaya başladı. Tabii ki hedef kitle olarak yine niş bir alan hedefliyor olacaksınız; fakat lüks ürünlere yer verdiğiniz için ortalama sepet tutarınız, normal bir e-ticaret sitesine kıyasla oldukça düşük olacak. Hedef kitlesi dar; ancak ürün başına elde edilen kar oranı daha yüksek olacaktır.

Özellikle lüks saatler ve takılar bu konuda ilgi çekici olabilir. Erkeklere yönelik lüks aksesuar ve tekstil ürünleri de ürün yelpazenizde yer alabilir. Kadınlar genellikle mağazalarda alışveriş yapmak isterler; ancak erkekler genellikle bu tür aktivitelerle vakit harcamamak için internet üzerinden alışverişlerini yapmak isteyebilirler. Bu nedenle de erkeklere yönelik lük ürün satışları yapmayı düşünebilirsiniz.

Erkeklere yönelik kozmetik ve bakım ürünleri

Bir önceki maddede de belirttiğimiz gibi, erkekler bu tür alışverişleri yapmaktan hoşlanmıyorlar ve internet üzerinden sipariş vermeyi tercih edebiliyorlar. Bu sebeple de erkekelere yönelik kişisel bakım ve kozmetik ürünlerine yönelik bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz.

Burada belirleyeceğiniz hedef kitlenin bütçesine yönelik, traş takımları, özel bakım ürünleri gibi paketler hazırlayabilirsiniz. Bir erkeğin aylık ihtiyaçlarını karşılayacak bir paket halinde bu ürünleri sunduğunuzda; hizmetlerinizden memnun kalmaları durumunda sizin sadık müşteriniz olabilirler. Bunu aylık abonelik modeline çevirdiğinizde, her ayın belli bir günü abonelerinize bu ürünleri otomatik olarak gönderebilir ve bu sayede sürekliliği de sağlayabilirsiniz.

Takı ve aksesuar ürünleri

Özellikle kendi ürettiğiniz ve şık takılarınız bulunuyorsa, bunları internet üzerinden satarak, kendinize ek gelir oluşturabilir ve işi daha da büyütme fırsatı yakalayabilirsiniz.

El yapımı bu tarz ürünlerle ilgilenen ciddi bir kesim bulunuyor. Ürün kalitesi, tasarımı ve şıklığı burada tabii ki devreye giriyor; fakat el beceleriniz iyiyse bu tür ürünler üretebilecek kapasitedeyseniz; 2017’de kendinize takı ve aksesuar ürünleri sitesi açarak işe başlayabilirsiniz.

Pet Shop

Son yıllarda, evlerinde evcil hayvan besleyen kişilerin sayısı bir hayli artmaya başladı. Bu tercihler de tabii ki pet shop ihtiyacının da artmasına neden olabiliyor. Evcil hayvanı olanlar bilirler, bu küçük dostlarımızın düzenli olarak mama ve bakım ürünlerine ihtiyaçları olabiliyor. Kedi gibi sokakta gezdirilmeyen hayvanlar için de kedi kumu gibi ihtiyaçlar ortaya çıkabiliyor.

Özellikle gündüz çalışan kişiler, pet shoplara gidip bu alışverişleri yapmakta zorlanabiliyorlar. Alınan ürünlerin ağır olması ve taşınmasının kolay olmaması nedeniyle, birçok kişi eve sipariş vermek istiyor. Bu durumda da internet üzerinden evcil hayvanlara özel ürünler satmak iyi bir fırsat doğuruyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan