2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?

22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya

E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha farklı dijital trendlerin e-ticaret kanallarına girmesini sağlıyor. İşletmelerin ise başarılı olabilmek için bu trendleri yakından takip etmeleri gerekiyor.

2016’ya yön verecek dijital trendler:

1. Mobil Uygulamaların Önemi

Google bir süredir uygulama dizinlemesi yöntemini kullanıyordu, ancak uygulama sıralaması yapmak git gide daha karışık bir hal aldığından 2016 yılında işletmeler kendi markalarına ait uygulama yapmaları gerektiğini daha da iyi anlayacak. Mobil uyumlu web siteleri şimdilik yaygın bir şekilde kullanılıyor ancak mobil uygulamaların bu sitelerin yerini alması bekleniyor.

2. Sanal Gerçeklik (Virtual Reality)

Sanal gerçeklik (Virtual Reality) bilgisayarlar tarafından taklit yoluyla oluşturulan ortamlara verilen genel addır. Şimdiden adını sıklıkla duymaya başladığımız sanal gerçeklik, prototipi yapılan sanal gerçeklik gözlükleriyle ortaya çıktı bile. Özellikle bilgisayar oyunlarının gerçeğe yakın deneyimlerle oynanmasını amaçlayan sanal gerçeklik cihazları aynı zamanda eğitim, sağlık ve test gibi amaçlarla da kullanılacak.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde farklı sanal gerçeklik cihazları satışa sunulacak. Bunlardan çoğu bilgisayar oyunları için, diğerleri ise genel kullanım için tasarlanmış cihazlardır. Oculus Rift ve diğer birkaç sanal gerçeklik cihazı 2016’nın ilk çeyreğinde satışa sunulacak. Bu gelişme sayesinde sosyal medya, video kanalları hatta direkt mesajlaşma entegrasyonlarının online reklamcılık ve pazarlamada çığır açması bekleniyor.

3. Giyilebilir Teknoloji

Giyilebilir teknoloji ve nesnelerin interneti 2016’ya yön verecek diğer bir dijital trend olarak karşımıza çıkıyor. Akıllı saatlerin ilk jenerasyonu olan Apple Watch 2015 yılında satışa sunulmuştu. 2016 yılında daha fazla akıllı saat ve giyilebilir teknolojik aletler piyasaya sürülecek. Bu tür cihazlar yerel pazarlama faaliyetlerinin çehresini değiştirecek ve online pazarlama ile gerçek pazarlama arasındaki çizgiyi bulanıklaştıracak.

4. 3D Printing

Hayatımıza girdiği günden beri pek çok farklı amaçla kullanılan 3D printing yani 3 boyutlu yazıcılar 2016 yılından itibaren günlük hayatımıza hızlı bir giriş yapacak. Artık klasik yazıcıların yerini alacak olan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde tasarım ve uygulama ile uğraşan çalışanlar fikirlerini 3 boyutlu bir nesneye aktararak gösterebilecek. Sağlık sektöründe de çığır açan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde insan vücuduna yerleştirilecek canlı dokulardan organlar "imal edilecek".

5. Yapay Zeka

Iphone'un hali hazırda kullandığı Siri, Google'ın tanıttığı Google Robot gibi farklı yapay zeka ürünleri de 2016 yılına damgasını vuracak. Nesnelerin interneti denen fenomen daha da yaygınlaşacak ve akıllı nesneler sadece telefonlarla ve tabletlerle sınırlı kalmayacak. Sabah uyanmak için kurulan telefon alarmı akıllı kahve makinelerinin kahvenizi tam zamanında hazırlaması için komut verecek, arabanız ileride meydana gelen bir trafik sıkışıklığını görerek sizi en yakın ve trafiksiz yola yönlendirecek, hatta kendisi bu yola sapacak. 2016 yılı yapay zekanın ve nesnelerin internetinin günlük hayata uyarlanmasında oldukça önemli ve yenilikçi bir yol olacak.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya