2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?

22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?

E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha farklı dijital trendlerin e-ticaret kanallarına girmesini sağlıyor. İşletmelerin ise başarılı olabilmek için bu trendleri yakından takip etmeleri gerekiyor.

2016’ya yön verecek dijital trendler:

1. Mobil Uygulamaların Önemi

Google bir süredir uygulama dizinlemesi yöntemini kullanıyordu, ancak uygulama sıralaması yapmak git gide daha karışık bir hal aldığından 2016 yılında işletmeler kendi markalarına ait uygulama yapmaları gerektiğini daha da iyi anlayacak. Mobil uyumlu web siteleri şimdilik yaygın bir şekilde kullanılıyor ancak mobil uygulamaların bu sitelerin yerini alması bekleniyor.

2. Sanal Gerçeklik (Virtual Reality)

Sanal gerçeklik (Virtual Reality) bilgisayarlar tarafından taklit yoluyla oluşturulan ortamlara verilen genel addır. Şimdiden adını sıklıkla duymaya başladığımız sanal gerçeklik, prototipi yapılan sanal gerçeklik gözlükleriyle ortaya çıktı bile. Özellikle bilgisayar oyunlarının gerçeğe yakın deneyimlerle oynanmasını amaçlayan sanal gerçeklik cihazları aynı zamanda eğitim, sağlık ve test gibi amaçlarla da kullanılacak.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde farklı sanal gerçeklik cihazları satışa sunulacak. Bunlardan çoğu bilgisayar oyunları için, diğerleri ise genel kullanım için tasarlanmış cihazlardır. Oculus Rift ve diğer birkaç sanal gerçeklik cihazı 2016’nın ilk çeyreğinde satışa sunulacak. Bu gelişme sayesinde sosyal medya, video kanalları hatta direkt mesajlaşma entegrasyonlarının online reklamcılık ve pazarlamada çığır açması bekleniyor.

3. Giyilebilir Teknoloji

Giyilebilir teknoloji ve nesnelerin interneti 2016’ya yön verecek diğer bir dijital trend olarak karşımıza çıkıyor. Akıllı saatlerin ilk jenerasyonu olan Apple Watch 2015 yılında satışa sunulmuştu. 2016 yılında daha fazla akıllı saat ve giyilebilir teknolojik aletler piyasaya sürülecek. Bu tür cihazlar yerel pazarlama faaliyetlerinin çehresini değiştirecek ve online pazarlama ile gerçek pazarlama arasındaki çizgiyi bulanıklaştıracak.

4. 3D Printing

Hayatımıza girdiği günden beri pek çok farklı amaçla kullanılan 3D printing yani 3 boyutlu yazıcılar 2016 yılından itibaren günlük hayatımıza hızlı bir giriş yapacak. Artık klasik yazıcıların yerini alacak olan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde tasarım ve uygulama ile uğraşan çalışanlar fikirlerini 3 boyutlu bir nesneye aktararak gösterebilecek. Sağlık sektöründe de çığır açan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde insan vücuduna yerleştirilecek canlı dokulardan organlar "imal edilecek".

5. Yapay Zeka

Iphone'un hali hazırda kullandığı Siri, Google'ın tanıttığı Google Robot gibi farklı yapay zeka ürünleri de 2016 yılına damgasını vuracak. Nesnelerin interneti denen fenomen daha da yaygınlaşacak ve akıllı nesneler sadece telefonlarla ve tabletlerle sınırlı kalmayacak. Sabah uyanmak için kurulan telefon alarmı akıllı kahve makinelerinin kahvenizi tam zamanında hazırlaması için komut verecek, arabanız ileride meydana gelen bir trafik sıkışıklığını görerek sizi en yakın ve trafiksiz yola yönlendirecek, hatta kendisi bu yola sapacak. 2016 yılı yapay zekanın ve nesnelerin internetinin günlük hayata uyarlanmasında oldukça önemli ve yenilikçi bir yol olacak.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin