2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?

22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya

E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha farklı dijital trendlerin e-ticaret kanallarına girmesini sağlıyor. İşletmelerin ise başarılı olabilmek için bu trendleri yakından takip etmeleri gerekiyor.

2016’ya yön verecek dijital trendler:

1. Mobil Uygulamaların Önemi

Google bir süredir uygulama dizinlemesi yöntemini kullanıyordu, ancak uygulama sıralaması yapmak git gide daha karışık bir hal aldığından 2016 yılında işletmeler kendi markalarına ait uygulama yapmaları gerektiğini daha da iyi anlayacak. Mobil uyumlu web siteleri şimdilik yaygın bir şekilde kullanılıyor ancak mobil uygulamaların bu sitelerin yerini alması bekleniyor.

2. Sanal Gerçeklik (Virtual Reality)

Sanal gerçeklik (Virtual Reality) bilgisayarlar tarafından taklit yoluyla oluşturulan ortamlara verilen genel addır. Şimdiden adını sıklıkla duymaya başladığımız sanal gerçeklik, prototipi yapılan sanal gerçeklik gözlükleriyle ortaya çıktı bile. Özellikle bilgisayar oyunlarının gerçeğe yakın deneyimlerle oynanmasını amaçlayan sanal gerçeklik cihazları aynı zamanda eğitim, sağlık ve test gibi amaçlarla da kullanılacak.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde farklı sanal gerçeklik cihazları satışa sunulacak. Bunlardan çoğu bilgisayar oyunları için, diğerleri ise genel kullanım için tasarlanmış cihazlardır. Oculus Rift ve diğer birkaç sanal gerçeklik cihazı 2016’nın ilk çeyreğinde satışa sunulacak. Bu gelişme sayesinde sosyal medya, video kanalları hatta direkt mesajlaşma entegrasyonlarının online reklamcılık ve pazarlamada çığır açması bekleniyor.

3. Giyilebilir Teknoloji

Giyilebilir teknoloji ve nesnelerin interneti 2016’ya yön verecek diğer bir dijital trend olarak karşımıza çıkıyor. Akıllı saatlerin ilk jenerasyonu olan Apple Watch 2015 yılında satışa sunulmuştu. 2016 yılında daha fazla akıllı saat ve giyilebilir teknolojik aletler piyasaya sürülecek. Bu tür cihazlar yerel pazarlama faaliyetlerinin çehresini değiştirecek ve online pazarlama ile gerçek pazarlama arasındaki çizgiyi bulanıklaştıracak.

4. 3D Printing

Hayatımıza girdiği günden beri pek çok farklı amaçla kullanılan 3D printing yani 3 boyutlu yazıcılar 2016 yılından itibaren günlük hayatımıza hızlı bir giriş yapacak. Artık klasik yazıcıların yerini alacak olan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde tasarım ve uygulama ile uğraşan çalışanlar fikirlerini 3 boyutlu bir nesneye aktararak gösterebilecek. Sağlık sektöründe de çığır açan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde insan vücuduna yerleştirilecek canlı dokulardan organlar "imal edilecek".

5. Yapay Zeka

Iphone'un hali hazırda kullandığı Siri, Google'ın tanıttığı Google Robot gibi farklı yapay zeka ürünleri de 2016 yılına damgasını vuracak. Nesnelerin interneti denen fenomen daha da yaygınlaşacak ve akıllı nesneler sadece telefonlarla ve tabletlerle sınırlı kalmayacak. Sabah uyanmak için kurulan telefon alarmı akıllı kahve makinelerinin kahvenizi tam zamanında hazırlaması için komut verecek, arabanız ileride meydana gelen bir trafik sıkışıklığını görerek sizi en yakın ve trafiksiz yola yönlendirecek, hatta kendisi bu yola sapacak. 2016 yılı yapay zekanın ve nesnelerin internetinin günlük hayata uyarlanmasında oldukça önemli ve yenilikçi bir yol olacak.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan