2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?

22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?

E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha farklı dijital trendlerin e-ticaret kanallarına girmesini sağlıyor. İşletmelerin ise başarılı olabilmek için bu trendleri yakından takip etmeleri gerekiyor.

2016’ya yön verecek dijital trendler:

1. Mobil Uygulamaların Önemi

Google bir süredir uygulama dizinlemesi yöntemini kullanıyordu, ancak uygulama sıralaması yapmak git gide daha karışık bir hal aldığından 2016 yılında işletmeler kendi markalarına ait uygulama yapmaları gerektiğini daha da iyi anlayacak. Mobil uyumlu web siteleri şimdilik yaygın bir şekilde kullanılıyor ancak mobil uygulamaların bu sitelerin yerini alması bekleniyor.

2. Sanal Gerçeklik (Virtual Reality)

Sanal gerçeklik (Virtual Reality) bilgisayarlar tarafından taklit yoluyla oluşturulan ortamlara verilen genel addır. Şimdiden adını sıklıkla duymaya başladığımız sanal gerçeklik, prototipi yapılan sanal gerçeklik gözlükleriyle ortaya çıktı bile. Özellikle bilgisayar oyunlarının gerçeğe yakın deneyimlerle oynanmasını amaçlayan sanal gerçeklik cihazları aynı zamanda eğitim, sağlık ve test gibi amaçlarla da kullanılacak.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde farklı sanal gerçeklik cihazları satışa sunulacak. Bunlardan çoğu bilgisayar oyunları için, diğerleri ise genel kullanım için tasarlanmış cihazlardır. Oculus Rift ve diğer birkaç sanal gerçeklik cihazı 2016’nın ilk çeyreğinde satışa sunulacak. Bu gelişme sayesinde sosyal medya, video kanalları hatta direkt mesajlaşma entegrasyonlarının online reklamcılık ve pazarlamada çığır açması bekleniyor.

3. Giyilebilir Teknoloji

Giyilebilir teknoloji ve nesnelerin interneti 2016’ya yön verecek diğer bir dijital trend olarak karşımıza çıkıyor. Akıllı saatlerin ilk jenerasyonu olan Apple Watch 2015 yılında satışa sunulmuştu. 2016 yılında daha fazla akıllı saat ve giyilebilir teknolojik aletler piyasaya sürülecek. Bu tür cihazlar yerel pazarlama faaliyetlerinin çehresini değiştirecek ve online pazarlama ile gerçek pazarlama arasındaki çizgiyi bulanıklaştıracak.

4. 3D Printing

Hayatımıza girdiği günden beri pek çok farklı amaçla kullanılan 3D printing yani 3 boyutlu yazıcılar 2016 yılından itibaren günlük hayatımıza hızlı bir giriş yapacak. Artık klasik yazıcıların yerini alacak olan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde tasarım ve uygulama ile uğraşan çalışanlar fikirlerini 3 boyutlu bir nesneye aktararak gösterebilecek. Sağlık sektöründe de çığır açan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde insan vücuduna yerleştirilecek canlı dokulardan organlar "imal edilecek".

5. Yapay Zeka

Iphone'un hali hazırda kullandığı Siri, Google'ın tanıttığı Google Robot gibi farklı yapay zeka ürünleri de 2016 yılına damgasını vuracak. Nesnelerin interneti denen fenomen daha da yaygınlaşacak ve akıllı nesneler sadece telefonlarla ve tabletlerle sınırlı kalmayacak. Sabah uyanmak için kurulan telefon alarmı akıllı kahve makinelerinin kahvenizi tam zamanında hazırlaması için komut verecek, arabanız ileride meydana gelen bir trafik sıkışıklığını görerek sizi en yakın ve trafiksiz yola yönlendirecek, hatta kendisi bu yola sapacak. 2016 yılı yapay zekanın ve nesnelerin internetinin günlük hayata uyarlanmasında oldukça önemli ve yenilikçi bir yol olacak.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın