fbpx

2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?

22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?

E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha farklı dijital trendlerin e-ticaret kanallarına girmesini sağlıyor. İşletmelerin ise başarılı olabilmek için bu trendleri yakından takip etmeleri gerekiyor.

2016’ya yön verecek dijital trendler:

1. Mobil Uygulamaların Önemi

Google bir süredir uygulama dizinlemesi yöntemini kullanıyordu, ancak uygulama sıralaması yapmak git gide daha karışık bir hal aldığından 2016 yılında işletmeler kendi markalarına ait uygulama yapmaları gerektiğini daha da iyi anlayacak. Mobil uyumlu web siteleri şimdilik yaygın bir şekilde kullanılıyor ancak mobil uygulamaların bu sitelerin yerini alması bekleniyor.

2. Sanal Gerçeklik (Virtual Reality)

Sanal gerçeklik (Virtual Reality) bilgisayarlar tarafından taklit yoluyla oluşturulan ortamlara verilen genel addır. Şimdiden adını sıklıkla duymaya başladığımız sanal gerçeklik, prototipi yapılan sanal gerçeklik gözlükleriyle ortaya çıktı bile. Özellikle bilgisayar oyunlarının gerçeğe yakın deneyimlerle oynanmasını amaçlayan sanal gerçeklik cihazları aynı zamanda eğitim, sağlık ve test gibi amaçlarla da kullanılacak.

Önümüzdeki birkaç yıl içinde farklı sanal gerçeklik cihazları satışa sunulacak. Bunlardan çoğu bilgisayar oyunları için, diğerleri ise genel kullanım için tasarlanmış cihazlardır. Oculus Rift ve diğer birkaç sanal gerçeklik cihazı 2016’nın ilk çeyreğinde satışa sunulacak. Bu gelişme sayesinde sosyal medya, video kanalları hatta direkt mesajlaşma entegrasyonlarının online reklamcılık ve pazarlamada çığır açması bekleniyor.

3. Giyilebilir Teknoloji

Giyilebilir teknoloji ve nesnelerin interneti 2016’ya yön verecek diğer bir dijital trend olarak karşımıza çıkıyor. Akıllı saatlerin ilk jenerasyonu olan Apple Watch 2015 yılında satışa sunulmuştu. 2016 yılında daha fazla akıllı saat ve giyilebilir teknolojik aletler piyasaya sürülecek. Bu tür cihazlar yerel pazarlama faaliyetlerinin çehresini değiştirecek ve online pazarlama ile gerçek pazarlama arasındaki çizgiyi bulanıklaştıracak.

4. 3D Printing

Hayatımıza girdiği günden beri pek çok farklı amaçla kullanılan 3D printing yani 3 boyutlu yazıcılar 2016 yılından itibaren günlük hayatımıza hızlı bir giriş yapacak. Artık klasik yazıcıların yerini alacak olan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde tasarım ve uygulama ile uğraşan çalışanlar fikirlerini 3 boyutlu bir nesneye aktararak gösterebilecek. Sağlık sektöründe de çığır açan 3 boyutlu yazıcılar sayesinde insan vücuduna yerleştirilecek canlı dokulardan organlar "imal edilecek".

5. Yapay Zeka

Iphone'un hali hazırda kullandığı Siri, Google'ın tanıttığı Google Robot gibi farklı yapay zeka ürünleri de 2016 yılına damgasını vuracak. Nesnelerin interneti denen fenomen daha da yaygınlaşacak ve akıllı nesneler sadece telefonlarla ve tabletlerle sınırlı kalmayacak. Sabah uyanmak için kurulan telefon alarmı akıllı kahve makinelerinin kahvenizi tam zamanında hazırlaması için komut verecek, arabanız ileride meydana gelen bir trafik sıkışıklığını görerek sizi en yakın ve trafiksiz yola yönlendirecek, hatta kendisi bu yola sapacak. 2016 yılı yapay zekanın ve nesnelerin internetinin günlük hayata uyarlanmasında oldukça önemli ve yenilikçi bir yol olacak.

Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri ile tanışmanın tam zamanı! Hemen ücretsiz demo hesabına başvurun ve kazanmaya bugünden başlayın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan